50000 i nadal jeździ

KrzysztofFly

Moderator
W nawiązaniu do wcześniejszego postu @p0li https://forum.elektrowoz.pl/threads/40000-i-nadal-jezdzi.3268/
U mnie licznik wczoraj przekroczył 50.000 kilometrów, a dzisiaj jest dokładnie 17 miesięcy od zakupu.
W krótkim podsumowaniu, aktualne SoH w/g Car Scanner to 92,13%, pojemność użyteczna po naładowaniu do 100% to od około 41 do 42kWh, zasięg po naładowaniu 308-312km.
W sumie nie zanotowałem żadnej usterki mechanicznej, wszystko działa, auto jeździ.

Jedyny problem z którym miałem kilka razy do czynienia, to opisywany wcześniej w innych wątkach, problem z otwieraniem samochodu po zbliżeniu się do niego z kluczykiem, a także brak reakcji na dotknięcie klamki i próbę otwarcia za pomocą kluczyka. Jedynym sposobem otwarcia samochodu było mechaniczne otwarcie, za pomocą grotu ukrytego w kluczyku. Czasami także samochód nie zamykał się automatycznie po oddaleniu się od niego z kluczykiem. O podobnym problemie wspominał @kofek111 .
Aktualnie od dwóch tygodni jestem po wymianie BSI (wcześniejsza aktualizacja softu nie przyniosła poprawy), na razie jest wszystko OK, jednak myślę, że to zbyt krótki okres czasu aby zdecydowanie obwieścić skuteczność tej naprawy, wcześniej problem wystąpił u mnie kilka razy (za każdym razem trwał prawie dwa tygodnie), a okres pomiędzy wystąpieniami problemu wynosił nawet do trzech miesięcy.
 

p0li

Pionier e-mobilności
no i tak trzymac - ja mam 48500, ponad 2 lata codziennych dojazdow, serwis po 50tys umowiony na koniec wrzesnia (razem z akcja przywolawcza) a z awarii - nic
 

p0li

Pionier e-mobilności
nie będę zakładał osobnego wątku więc się tu podepnę :)

50000.jpg

zdjęcie z wczoraj


- 14 miesięcy użytkowania
- degradacja baterii na poziomie 5,5% i od 7 miesięcy nie postępuje
- zero awarii - nie był ani razu w serwisie z czymkolwiek, wszystko zawsze działa, jedyne problemy były jak serwis podczas akcji serwisowej wgrał soft od innego modelu i przestał działać radar
 

Jusand

Posiadacz elektryka
nie będę zakładał osobnego wątku więc się tu podepnę :)



zdjęcie z wczoraj


- 14 miesięcy użytkowania
- degradacja baterii na poziomie 5,5% i od 7 miesięcy nie postępuje
- zero awarii - nie był ani razu w serwisie z czymkolwiek, wszystko zawsze działa, jedyne problemy były jak serwis podczas akcji serwisowej wgrał soft od innego modelu i przestał działać radar
A w jaki sposób ładujesz? Do ilu % na codzień? Pytam, bo jak w e208 mam degradację 9% a przebieg to 20.000. Tylko ja często ładowałem do 100%, znaczy żona w pracy podłączała i nie pilnowała.
 

p0li

Pionier e-mobilności
zawsze ładuję do 100% AC 11kW - 2 razy w tygodniu latem albo codziennie zimą

ładowanie DC auto miało może z 20 razy, nigdy do pełna bo w trasie
 
Last edited:

Jusand

Posiadacz elektryka
zawsze łąduję do 100% AC 11kW - 2 razy w tzgodniu latem albo codziennie zimą

ładowanie DC auto miało może z 20 razy, nigdy do pełna bo w trasie
No ja da DC też nie więcej niż 20. Będę obserwował, w razie czego jest gwarancja 😉
 

p0li

Pionier e-mobilności
dzis odebralem po przegladzie (dopiero wczoraj byl wolny termin po 6 tygodniach czekania) i lzejszy o 350€ z radoscia udalem sie w podroz do pracy po traumatycznych 24h z autem zastepczym (nowe c3 aircross) - pomijajac drewnianosc zawieszenia to ten kto wymyslil te 3 cylindrowe pierdziawki powinno sie na pal i powoli okadzac dymem z diesla....O.O
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Mój Kangur 258kkm i 16% degradacji, w sumie też wszystko działa, tez ładuje zawsze na 100% AC (bo nie mam DC ani opcji ograniczania poziomu naładowania ;) Rozjazd między ogniwami to ok 22mW.
Przeglądy co 40kkm ale robię trochę rzadziej ;)
 

KrzysztofFly

Moderator
Tak więc mój e-C4 skończył właśnie dwa lata, aktualny stan licznika to 66940km.
Przez ten czas nie zaliczył żadnej awarii, aktualne SoH w/g Car Scanner to 92,13%, a więc pozostaje bez zmian od długiego już czasu, a cały ostatni sezon zimowy ładowany był codziennie do 100%.
Jedyny problem jaki występuje od czasu do czasu, to problem opisany na początku z systemem keyless, oczywiście wymiana BSI niczego nie zmieniła i raz na kilka miesięcy zdarza mu się przez kilka dni nie reagować na kluczyk po podejściu do samochodu. W takiej sytuacji jedyne co można zrobić to wyjąć grot z kluczyka i fizycznie otworzyć samochód, po czym system się budzi do życia i działa jak należy, ostatnim razem zauważyłem także, że podobny efekt wywołuje naciśnięcie przycisku w klapie bagażnika, wtedy także system ożywa.
Podczas ostatniej wizyty w serwisie, podjęto decyzję o wymianie gwarancyjnej akumulatora 12V. Zbytnio nie protestowałem, bo w końcu gwarancja się kończyła, a po co potem wymieniać go na swój koszt. Faktycznie gdyby się tak mocniej w temat zagłębić, to niskie napięcie na akumulatorze 12V, mogłoby powodować zakłócenia w pracy modułu keyless, który to przecież musi być zasilany przez cały czas. Pożyjemy, zobaczymy co będzie dalej, fakt jest taki, że problem po raz pierwszy "urodził się" po 9 miesiącach od zakupu samochodu ;).
Czasami także żona skarży się, że antena odpowiedzialna za wykrycie kluczyka wewnątrz samochodu i możliwość jego uruchomienia, nie widzi jej kluczyka jeśli położy go na środku samochodu albo ma go w torebce na siedzeniu pasażera. Ja nigdy tego problemu nie mam, jednak trzymam kluczyk w kieszeni spodni ;).
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
U mnie licznik wczoraj przekroczył 50.000 kilometrów, a dzisiaj jest dokładnie 17 miesięcy od zakupu.
W krótkim podsumowaniu, aktualne SoH w/g Car Scanner to 92,13%, pojemność użyteczna po naładowaniu do 100% to od około 41 do 42kWh, zasięg po naładowaniu 308-312km.

No i elegancko, jak widać przy naładowaniu SOC na 100% Car Scaner bardzo dobrze określił SOH
41,5 kWh x 100 = 4150 kWh, 4150 kWh / 45 kWh (fabryczne netto) = 92,23 % SOH, tak warto sprawdzać stan baterii.

Śledzę te Wasze wątki, podczas zakupu wybierałem między Leafem, a eC4
 
Top