BigB00
Posiadacz elektryka
Unia Europejska musi wyznaczyć datę stopniowego wycofywania sprzedaży nowych samochodów z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym, tak aby region spełnił swój cel neutralności klimatycznej. Europa musi dać jasny sygnał producentom, właścicielom flot i konsumentom, aby przyspieszyli przejście na pojazdy elektryczne. „Jeśli weźmiesz pod uwagę żywotność samochodów, musisz po prostu przestać dodawać nowe samochody na paliwa kopalne około 2030 r., Jeśli chcesz być neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla w 2050 r.” - powiedział w wywiadzie dla Bloomberg News Stientje van Veldhoven, holenderski sekretarz stanu ds. Infrastruktury. Ostatni impuls pokazuje napięcia związane z przekładaniem ambitnych celów klimatycznych na rzeczywistość. Przywódcy bloku poparli w grudniu zaostrzenie celu redukcji emisji do 2030 r. O co najmniej 55% w porównaniu z poziomem z 1990 r., W porównaniu z obecnymi 40%. W czerwcu organ regulacyjny bloku zaproponuje nowe przepisy, aby dostosować gospodarkę do nowego celu w zakresie zanieczyszczenia. Pakiet legislacyjny, znany jako „Fit for 55”, będzie zawierał zmienione rozporządzenie w sprawie norm emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych, które według dziewięciu krajów powinny zostać „znacznie wzmocnione”. Powinno to obejmować przepisy dotyczące stopniowego wycofywania pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi, według grupy, która obejmuje Holadnię, Danię, Austrię, Belgię, Grecję, Irlandię, Litwę, Luksemburg i Maltę.
www.bloombergquint.com

Banning New Gas Cars Is Key for Hitting EU’s Climate Goals
Banning New Gas Cars Is Key for Hitting EU’s Climate Goals