Ależ ta Tesla kłamie co do zużycia - ktoś mi to wytłumaczy?

Ev3

Pionier e-mobilności
Ty chyba jesteś naprawdę jakims internetowym trolem ktory nigdzie nie wyjeżdża i świat śledzi zza ekranu monitora siedząc w piwnicy...

Jestem właśnie w ciepłych krajach, a w moim miasteczku pod Warszawą w nocy było -11, pada śnieg i ma być w okolicach -8 do -10 przez cały tydzień.
Zmieniła się widzę optyka, wraz z chwilową zmianą pogody?
Ten cały tydzień, to miał być i u mnie, ale szybko się okazało, że to tylko w nocy, a z -11 zrobiło się -1....

Rozumiem, że teraz będziesz twierdził, że chodziło Ci jednak o nocne przejazdy? ;-)

Na sporym minusie w nocy jest od 3 lutego.
Gdzie konkretnie było to o czym pisałeś, czyli -18 i mniej? ;-)

Pierdzielisz że latasz wszędzie samolotem, ja od połowy listopada spędziłem już 4 tygodnie w tropikach, 3 wycieczki
Jakie to ma przełożenie na to gdzie i jak JA poruszam się zimą?
Bo chodziło mi o to, że nie jeżdżę na nartach, więc nie muszę jeździć do Austrii zimą.
i do lotniska w Poznaniu i Pyrzowicach też musiałem jakoś dojechać, a potem wrócić i za każdym razem miałem śnieżycę i mróz, jak wracałem w połowie stycznia z Pyrzowic to śnieg padał tak że na A1 nie widać było gdzie jest droga.
Tak, padał przez 1 dzień, disiaj w nocy przez drugi.
Rozumiem, że akurat wtedy jechałeś przez Poznań? ;-)
Gdybyś się gdziekolwiek zza kompa ruszył to byś zobaczy rzeczywisty świat i że zima ciągle potrafi się odgryźć
Nikt nie mówi że nie.
Dlatego latam tam, gdzie jej nie ma.
A najchętniej czekam aż się skończy i będzie można jeździć w ciepłe miejsca samochodem.

Ale i tak nie powoduje to regularnego -18 w Polsce, jak raczyłeś onegdaj zeznać, powodując ogólny wybuch wesołości i moje zainteresowanie Twoim ciężkim losem.......
 

to_masz

Posiadacz elektryka
o co poszło @cooler i @Ev3? czy w Polsce jest zima czy nie ma? 😉
w Poznaniu tych dni z dobową temperaturą poniżej 0 trochę jest - chociaż ostatni rok był dość łaskawy
1739541944538.png
* dane nie uwzględniają grudnia 2024 (chociaż był tylko z 1 dodatkowym dniem z temp. poniżej 0)
źródło: https://www.ecad.eu/dailydata/index.php
 
Last edited:

to_masz

Posiadacz elektryka
Każdy producent ogniw podaje w nocie katalogowej pojemność baterii przy małym obciążeniu, a niektórzy podają w zależności od C. Jak nie to niezależne testy są.

Przykład dla LG 50M z Tesli LR
View attachment 24928
View attachment 24929

przykład dla nowszej M50T:
View attachment 24930
@eimi jak to przeliczyć na moc? np. 15A * 4V = 60W i to razy liczba ogniw 4416 (?) = 265 kW?
wtedy idąc w drugą stronę jadąc 120 km/h zużywam 200Wh/km czyli ciągnę 24kW 👉 24k/4416/4 = 1,36A? jadąc 150km/h zużywam 275Wh/km czyli ciągnę 41kW = 2,34A

ta energia uwalnia się w formie ciepła? i hipoteza jest, że Tesla mierzy energię wyciągniętą z baterii i im więcej strzałów z wysokim zapotrzebowaniem (im więcej przyspieszania/podjeżdżania pod górkę albo latania z wysokimi prędkościami), tym więcej energii ulatnia się w formie ciepła?
 

cooler

Pionier e-mobilności
o co poszło @cooler i @Ev3? czy w Polsce jest zima czy nie ma? 😉
w Poznaniu tych dni z dobową temperaturą poniżej 0 trochę jest - chociaż ostatni rok był dość łaskawy
View attachment 24942
* dane nie uwzględniają grudnia 2024 (chociaż był łaskawy z 1 dodatkowym dniem z temp. poniżej 0)
źródło: https://www.ecad.eu/dailydata/index.php
Dokładnie o to chodzi że napisałem że w górach i np na Suwalszczyźnie można trafić na spory minus utrzymujący się przez dłuższy czas, kolega @Ev3 mnie wyśmiał ze on nigdy nie widział zimy i że w Polsce mrozu to nie ma, więc BEV są najlepsze przez cały rok. A w ogóle to on lata wszędzie samolotem więc go zima magicznie omija.
Żeby było śmiesznie on chyba nie czyta w ogóle na co odpowiada, bo wcześniej pisałem za Tesla stoi na lotnisku w Poznaniu i że cały czas w nocy jest mróz, również kiedy tam jechałem, a tam gdzie mieszkam pod Warszawą jest mróz od 3 lutego, zwłaszcza nocami.
A on dalej swoje że nie ma nigdzie mrozu :)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@lvlthn @cooler
Tutaj kiedyś policzycliśmy że przy jednym przyspieszeniu tracimy mamy tyle strat co przez godzinę spokojnej jazdy:

Trzeba pamiętać że nie wyciągamy tylko energii z ogniw tylko machając pedałem przyspieszenia, a to wyciagamy a to wrzucam energię do baterii. I to własnie takie przyspieszenia powodują że na wyjściu baterii będzie zmierzonedporo niej niż ej teoretyczna pojemność
 

eimi

Pionier e-mobilności
Baterie w tesli są co najwyżej średnie i już.
Ma być tanio. Dawno mogli by zmienić te LG na nowsze ogniwa, masa by nie wzrosła, pojemność by wzrosła.
@eimi jak to przeliczyć na moc? np. 15A * 4V = 60W i to razy liczba ogniw 4416 (?) = 265 kW?
wtedy idąc w drugą stronę jadąc 120 km/h zużywam 200Wh/km czyli ciągnę 24kW 👉 24k/4416/4 = 1,36A? jadąc 150km/h zużywam 275Wh/km czyli ciągnę 41kW = 2,34A

ta energia uwalnia się w formie ciepła? i hipoteza jest, że Tesla mierzy energię wyciągniętą z baterii i im więcej strzałów z wysokim zapotrzebowaniem (im więcej przyspieszania/podjeżdżania pod górkę albo latania z wysokimi prędkościami), tym więcej energii ulatnia się w formie ciepła?
Tak w formie ciepła. Ogniwa są połączone równolegle szeregowo. 96s48p czyli 48 równolegle 96 szeregowo. Równolegle sumują prąd, a szeregowe napięcia, ale mocowo można liczyć jako całość.

To się wydziela jako ciepło w baterii ale później to ciepło jest wykorzystywane do grzania kabiny (transfer ciepla z baterii do kabiny) tylko że nie będzie tego widać w statystykach, ale dzięki temu mniej zużyjemy energii na grzanie kabiny. Więc o ironio opłaca się jechać dynamicznie zima, tyle że statystyka przekłamuje - wcale całej tej energii nie tracimy.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@eimi Ale to ciepło jest z COP=1 a majac na pokładzie pompę ciepła to efektywniej użyć jej aby to przemnożyć, właśnie w niskich temperaturach w LFP tak duzo energii jest wyzwalanej przez opór wewnętrzny. Kiedyś Bjorn pokazywał tak zwane yoyo czyli jeśli mamy zmrożoną baterię i nie chce sie ładować na SuC albo zimną a chcemy szybko ładować i zależy nam na czasie to możemy pozostałe % wykorzystać aby właśnie kilka razy przyspieszyć z maksymalną mocą (i rekuperowac na maksa jesli bateria na to pozwala), w ten sposób zyskamy na czasie.
 

eimi

Pionier e-mobilności
To nie tylko tak w lfp, ja w NCA przy butowaniu autostrada dobije z baterią do 40 stopni kiedy na zewnątrz są okolice zera. I nie trzeba marnować energii na podgrzanie ;)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Yoyo w każdym działa. W zmrożonym LFP więcej energii wydziela sie w baterii niż w NCA/M. Podsumowując sami kontrolujemy jak dużo znikającej energii z baterii jest nabijane na licznik.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
@eimi Ale to ciepło jest z COP=1 a majac na pokładzie pompę ciepła to efektywniej użyć jej aby to przemnożyć, właśnie w niskich temperaturach w LFP tak duzo energii jest wyzwalanej przez opór wewnętrzny. Kiedyś Bjorn pokazywał tak zwane yoyo czyli jeśli mamy zmrożoną baterię i nie chce sie ładować na SuC albo zimną a chcemy szybko ładować i zależy nam na czasie to możemy pozostałe % wykorzystać aby właśnie kilka razy przyspieszyć z maksymalną mocą (i rekuperowac na maksa jesli bateria na to pozwala), w ten sposób zyskamy na czasie.
Nie jest COP=1 bo nie ma możliwości grzać kabinę bezpośrednio płynem w Tesli z pompą ciepła. Nie ma wymiennika płyn powietrze w kabinie. Ciepło musi "przejść" przez pompę ciepła. Tutaj rewelacyjny film, linkuję do momentu gdzie pokazane są wymienniki w kabinie ale polecam cały film.
 
Top