Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Supercharger – stacje ładowania Tesli
Aplikacja do ograniczania ładowania z fotowoltaiki
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zibizz1, post: 171220, member: 1241"] Straty są proporcjonalne do mocy czyli im mniejsza moc tym mniejsze straty, ale Tesla gdy jest wybudzona zużywa sporo energii, pracują pompki systemu chłodzenia baterii, pracuje konwerter DC-DC, w sumie pobiera ok 200W. W zime dodatkowo trzeba grzać baterię aby ją ładować, czyli im dłuższe ładowanie tym więcej ciepła ucieka z baterii. Ten efekt jest najbardziej widoczny przy mocach 1.4-3.6kW, a powyzej 6kW już jest mało zauważalny. Niektórym w testach wyszło że koło 7kW jest optymalnie, ale to są różnice w błędzie pomiarowym. Może dlatego że takie komponenty jak np ładowarka pokładowa działa optymalnie w 60-80% jak wiele innych urządzeń. Ładując nadwyżkami PV efektywność jest toche mniejsza ale nadal się opłaca. Przy ładowaniu nadwyżkami w sezonie letnim wychodziło u mnie 91,2% (ilość która trafiła do baterii/ilość pobrana z sieci) a w sezonie zimowym gdy ładowałem pełną mocą w nocy trzymając aut na zewnątrz(grzanie baterii) 93% [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Supercharger – stacje ładowania Tesli
Aplikacja do ograniczania ładowania z fotowoltaiki
Top