abes99

Posiadacz elektryka
Powinien działać, z tego co ktoś pisał można wybierać z aplikacji (choć był komentarz, że średnio to czytelne). W samej apce jest też opcja skonfigurowania telefonu jako karty (tak to rozumiem, nie konfigurowałem jeszcze, bo może dojdzie fizyczna karta).
BTW, ja w drugim kroku (po wybraniu, że przebywam we Włoszech) wybrałem Polskę zamiast Rumunii. Nie miałem żadnych problemów z kodem pocztowym (choć profilaktycznie wpisałem bez myślnika) i nie pobrało mi dodatkowych 2 euro :unsure:;)
 

Attachments

  • Screenshot_2023-04-21-11-06-42-46_6f9f4db328592ba8f3b358264e230797.jpg
    Screenshot_2023-04-21-11-06-42-46_6f9f4db328592ba8f3b358264e230797.jpg
    278 KB · Liczba wyświetleń: 14
Last edited:

aadamuss

Posiadacz elektryka
Czyli jak kupię teraz to nawet bez karty jestem w stanie wyjechać na majówkę :) Ktoś pisał, że 1500 km za 470 pln to w porównaniu do Suc 230 pln mniej. Szału nie robi ale z ciekawości warto spróbować :) O ile nie będzie opłat za rezygnację.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Czyli jak kupię teraz to nawet bez karty jestem w stanie wyjechać na majówkę :) Ktoś pisał, że 1500 km za 470 pln to w porównaniu do Suc 230 pln mniej. Szału nie robi ale z ciekawości warto spróbować :) O ile nie będzie opłat za rezygnację.
SuC tu nie jest konkurencją w PL bo jest tego za mało w porównaniu do GW i IONITY - czy to co masz w ENEL X
 

pikpok

Nowy na Forum
Tak poza Enelem, polecam rozważyć jeszcze Be Charge, choć cena jest nieco mniej atrakcyjna, ale też bez abonamentów: https://www.bec.energy/en/rates/subscriptions/

Za kWh przy pakiecie 250kWh/90€ wychodzi 0.36€ vs 0.31€ w Enel 320kWh/99€. Dla mnie zaletą jest fakt że wystawiają normalną fakturę na polskie dane, a przy kupowaniu pakietu nie trzeba żadnych kombinacji - dało się i w Polsce, i w Austrii. Pieniądze pobrali z karty od razu po aktywacji, po chwili faktura na mailu. Z wad - w Polsce poza Ionity jest chyba tylko PowerDot dostępny, nie ma GreenWay, więc gorzej będzie wykorzystać resztki pakietu po powrocie :D Korzystałem w tamtym tygodniu w trakcie podróży, wszystkie ładowarki odpalałem z apki, obskoczyłem Austrię i Włochy i nie było żadnej ładowarki (szybkiej, nie patrzyłem słupków) na trasie która by mi nie zadziałała.

Jak wyczerpałem te 250kWh to kupiłem Enel po kombinacjach na włoskie dane, bo tam akurat byłem. Ale musiałem zakładać drugie konto na żonę, bo moje nie działało - niby włączyłem pakiet na Włochy, miałem info że zmiana w toku ale do tej pory abo nie wskoczyło, support nie odpisywał, pewnie dlatego że konto założone w Polsce. Do tej pory nie pobrali też kasy za ten abo, a za ładowanie ze słupka bez abonamentu musiałem 2x zmieniać metodę płatności żeby pobrali kwotę po 3 dniach (bez tego nie mogłem zamknąć konta, tu akurat support odpisywał że mam 5€ do uregulowania 😅).

Obie apki moim zdaniem podobnie koślawe i powolne, BeCharge może nawet bardziej, bo często nie aktualizował lokalizacji dopóki nie ubiłem apki i odpaliłem ponownie 🤷‍♂️ ale finalnie wszędzie udało się uruchomić i zakończyć ładowanie.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Psioczę przy każdej okazji, że roaming w GW słabo działa, ale właśnie wróciłem z krótkiej podróży do Chorwacji i za każdym razem (w Czechach i w Chorwacji) ładowanie ruszyło. Może się w końcu ogarnęli...
 

STMS

Pionier e-mobilności
Psioczę przy każdej okazji, że roaming w GW słabo działa, ale właśnie wróciłem z krótkiej podróży do Chorwacji i za każdym razem (w Czechach i w Chorwacji) ładowanie ruszyło. Może się w końcu ogarnęli...
ceny są takie same jak w pakietach krajowych ?
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Tak takie same, czyli już umiarkowanie korzystne. Dużo taniej jest na Ionity, nawet jak się doliczy abonament, ale liczba stacji jest niewielka, więc czasem trzeba się wspomóc GW.

Swoją drogą, często ładowałem się na Ionity jako jedyny. Czasem były inne auta, ale zawsze jakieś słupki były wolne.

A w Radomsku na GW czekałem w kolejce i po mnie też ktoś czekał. Przydałoby się więcej punktów w takich miejscach. Widać z tą elektromobilnością w Polsce nie jest tak źle ;)
 
Top