daniel

Señor Meme Officer
Poniżej cennik GreenWay, teoretycznie spełniam wszystkie warunki, żeby mieć ceny w roamingu takie jak w PL. Różnica w abo między średnim a najwyższym spłaca się po załadowaniu ok. 180kWh. Pytanie do praktyków, czy faktycznie tak to działa i nie ma z nimi problemów za granicą (mam kartę RFID)?
Użyłem tylko raz na Shellu w Berlinie w ostatni weekend. Zadziałało, więc u mnie ma 100% skuteczności. :p
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Ciężko mówić o skuteczności na podstawie 2 ładowań.

Bardzo często jeżdżę za granicę i jeszcze nie zdarzył mi się wyjazd, w którym zawsze zadziałała karta GW w roamingu.
Niemal zawsze natomiast działa Kia Charge, którą używam awaryjnie (bo drogo).
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ciężko mówić o skuteczności na podstawie 2 ładowań.
Wiem.
Bardzo często jeżdżę za granicę i jeszcze nie zdarzył mi się wyjazd, w którym zawsze zadziałała karta GW w roamingu.
Niemal zawsze natomiast działa Kia Charge, którą używam awaryjnie (bo drogo).
Z abo najwyższym też?
Podzielisz się jakimiś obserwacjami/cenami?
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
W GW jeździłem z najwyższym abonamentem, teraz ze średnim, bo i tak ładuję się na Ionity gdzie tylko się da.
W Kia Charge nie mam wykupionego abonamentu (poza Ionity), bo nie potrafię znaleźć wysokości stawek za granicą w abonamentach. Jakoś mi z nimi nie po drodze.
 
W Czechach ładowaniem się i na PRE i na CEZ - rejestracja bez problemu, start ze strony internetowej, płatność kartą na w.w. stronce.
Poza tym Lidl i Tesla ;) A na Niemcy to nie zadziała już Bonnet czy jest nieopłacalny?
 

Cav

Pionier e-mobilności
W GW jeździłem z najwyższym abonamentem, teraz ze średnim, bo i tak ładuję się na Ionity gdzie tylko się da.
Pamiętam, też zakładałem pakiet Ionity w przypadku wyjazdu.
W Kia Charge nie mam wykupionego abonamentu (poza Ionity), bo nie potrafię znaleźć wysokości stawek za granicą w abonamentach.
Cytuję:
"(Kia Charge)

Na naszej stronie internetowej w prawym górnym roku jest logo glubi ziemskiego. Proszę go wybrać, następnie wybrać kraj, następnie TARYFY (w języku danego krauj) I tam zobaczy pan stawki."

Odpowiedź dotyczyła Ionity, ale zapewne taka sama zasada jest przy Advanced.
Jakoś mi z nimi nie po drodze.
Mojej księgowej też.
Jak zobaczyła obciążenie odwrotne na fakturze na ładowanie w Polsce, to się zjeżyła.
Mam nadzieję, że de facto przy polskim vacie nic extra nie trzeba z tym było robić księgowo?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Cytuję:
"(Kia Charge)

Na naszej stronie internetowej w prawym górnym roku jest logo glubi ziemskiego. Proszę go wybrać, następnie wybrać kraj, następnie TARYFY (w języku danego krauj) I tam zobaczy pan stawki."

Odpowiedź dotyczyła Ionity, ale zapewne taka sama zasada jest przy Advanced.

Tym sposobem wychodzi np. dla Niemiec:
DC-Laden
0,69 EUR / kWh

Plus polski VAT, czyli w sumie 0,85 Eur.

Czyli totalnie nieopłacalne, bo pakiet Ionity ze stawką:
HPC-Laden
0,29 EUR / kWh

zwróci się już na pierwszym wyjeździe, nawet gdyby doliczyć abo za cały rok.
O Juice-pass nie wspominając, gdzie ceny podobne, ale nie ma abo.
 

Koma

Zadomawiam się
Ja zdecydowałem się na abonament Elli. Opłata miesięczna jak za kablówkę, z której prawie nie korzystam - 70zł/m-c. Mam IONITY za 1,7zł i pozostałe DC za 2,64zł za kWh. Jestem zadowolony. Opłaty w innych krajach są podobne, a już w Skandynawii rewelacyjne, np. Norwegia 1zł za kWh.
 
Top