Asystenci jazdy - różnice w wersjach L i XL

Marcin_We

Nowy na Forum
Witam,
jak w temacie.
Proszę o informację, czym różnią się asystenci jazdy w wersjach wyposażenia L i XL.
Nic jasno nie wynika z broszur producenta, w salonie to chyba jeszcze mniej wiedzą.

Czy L posiada tempomat aktywny? Czy w L mamy prowadzenie w pasie ruchu, zatrzymaniem w korku i ponowne ruszenie?
Czy auto samo zwalnia przy zakrętach, rondach skrzyżowaniach?

Dziękuję za pomoc.
 

strusio8

Zadomawiam się
Wg rozpiski:
tempomat aktywny z zatrzymaniem i ruszaniem - tak
prowadzenie pasem ruchu - tak

To zwalnianie na zakrętach, rondach i skrzyżowaniach - rozumiem że chodzi o prędkość tempomatu sterowaną danymi z nawigacji? - mam XL i nie zauważyłem by to kiedykolwiek zadziałało. Przede wszystkim symbol NAV przy tempomacie pojawia się tylko na autostradach (gdy pojawi się HDA) a tam nie ma rond i skrzyżowań....

Dobrze jest umówić się na jazdę próbną i pobawić się, bo w broszurach wiele rzeczy wypisują a potem się okazuje że działać działa, ale tylko w środe i tylko jak jest pełnia księżyca.

Jeśli chodzi o różnice, to chyba główną jest to że asystent na autostradzie (HDA) i autonomiczne hamowanie w przypadku wykrycia potencjalnej kolizji w L jest w pakiecie dodatkowym TECH a w XL w standardzie.

Tak sobie myślę że gdybym miał wybierać między L a XL to asystent jazdy po autostradzie byłby ostatnią rzeczą na którą bym patrzył - ważniejsze i użyteczniejsze są: HUD, pamięć ustawień fotela kierowcy, wentylowane fotele, elektryczna klapa bagażnika, ładowarka indukcyjna
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeśli chodzi o różnice, to chyba główną jest to że asystent na autostradzie (HDA) i autonomiczne hamowanie w przypadku wykrycia potencjalnej kolizji w L jest w pakiecie dodatkowym TECH a w XL w standardzie.
A czym się różni w praktyce HDA od jego braku?
Bo ja w Ioniqu nie widzę specjalnych różnic.
 
Top