BigB00
Posiadacz elektryka
Audi inwestuje we własne stacje szybkiego ładowania wraz ze strefą odpoczynku. Pierwsze testy powinny rozpocząć się już w 2021 roku.
Omawiane huby można ustawić praktycznie w dowolnym miejscu, ponieważ są niezależne od lokalnej sieci energetycznej. Zużyte akumulatory litowo-jonowe będą użyte jako bufor dla zasilania. W związku z tym nie są potrzebne linie zasilające wysokiego napięcia i transformatory.
Hub ładowania powinien miec pojemność do 2,45 MWh rozłożoną na trzy moduły magazynowe, które będą dostarczały moc do sześciu punktów szybkiego ładowania. Każdy będzie mógł ładować z mocą do 300 kW. W przypadku całego hubu wystarczy linia zasilająca o mocy 11 kW, aby w sposób ciągły napełniać magazyny energii. Moduły fotowoltaiczne na dachu również dostarczą zieloną energię.
Koszt postawienia planowanych 200 do 300 takich hubów według Audi to ponad miliard Euro.
www.auto-motor-und-sport.de
Omawiane huby można ustawić praktycznie w dowolnym miejscu, ponieważ są niezależne od lokalnej sieci energetycznej. Zużyte akumulatory litowo-jonowe będą użyte jako bufor dla zasilania. W związku z tym nie są potrzebne linie zasilające wysokiego napięcia i transformatory.
Hub ładowania powinien miec pojemność do 2,45 MWh rozłożoną na trzy moduły magazynowe, które będą dostarczały moc do sześciu punktów szybkiego ładowania. Każdy będzie mógł ładować z mocą do 300 kW. W przypadku całego hubu wystarczy linia zasilająca o mocy 11 kW, aby w sposób ciągły napełniać magazyny energii. Moduły fotowoltaiczne na dachu również dostarczą zieloną energię.
Koszt postawienia planowanych 200 do 300 takich hubów według Audi to ponad miliard Euro.

Audi Charging Hub (2021): Nürnberg erhält ersten Luxus-Ladewürfel
Audi investiert in eigene Schnelllade-Stationen. Die kommen 2024 in Würfelform, sind reservierbar und haben eine integrierte Lounge. Nun startet ein erster Test mitten in Franken.