Autopilot i ręczna zmiana pasa

sxill

Nowy na Forum
Hej,
Potrafi ktoś wyjaśnić jak najłatwiej zmienić pas korzystając z autopilota? Czasem włączenie kierunkowskazu go wyłącza (zostaje tempomat) i sobie płynnie zmieniam. Ale często kierunkowskaz nie wyłącza AP. Wtedy muszę zrobić wajhę w górę, auto zaczyna zwalniać, więc muszę wyrównać prędkość pedałem gazu i jest to nieprzyjemne dla pasażerów. A kiedyś zrobiłem raz wajhę w dół i wyłączyło mi AP zostawiając tempomat i też płynnie zmieniłem pas, ale tylko raz czy dwa się udało - zwykle zero efektu naciśnięcia dźwigni.
Ktoś rozumie jak to działa?
 

Michal

Moderator
Kierunkowskaz nie wyłącza AP. Umożliwia tylko łatwiejsze "przełamanie" oporu kierownicy. To Ty musisz zmienić pas samemu, no chyba że masz EAP (Enchanced AP), bo on potrafi zmieniać pasy sam.
 

rompik

Nowy na Forum
Jak to jest z typ AP i zmienianiem pasa?
Jeszcze nie mam Tesli (w UK jestesmy troche do tylu :) i jeszcze pewnie 1-2 miesiace bede musial poczekac na odbior). Ale z tego co czytalem to jest to chyba jadna z najbardziej irytujacych problemow. Wiekszosc ludzi twierdzi ze zmiana pasa wylacza AP. Jedyna rada to albo EAP albo S3XY buttons/commander albo samodzielne wlaczenia AP po zakonczeniu manewru.

No wiec jak to dziala?
 

Michal

Moderator

kristof46

Fachowiec
No właśnie czasem wyłącza AP, nie wiem czy nie wtedy gdy wciskam gaz, muszę potestować.
dociśniecie gazu nie powinno wyłączać AP. Co innego hamulec. Ale wystarczy że nieświadomie wrzucając kierunek kładziesz większy nacisk na kierownicę w daną stronę i przełamujesz opór tym samym wyłączając AP.
 

Michal

Moderator
Dzieki!! Film jest z 2022. Ciagle tak samo dziala?
Ciągle tak samo, choć teraz jak mam w nowszym aucie EAP, to po włączeniu kierunkowskazu nie spada siła potrzebna do przełamania oporu.
Niby teraz zmienia pasy sam ale tak wolno, że nie zawsze chce mi się czekać i walczę z kierownicą...
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Jak to jest z typ AP i zmienianiem pasa?
Jeszcze nie mam Tesli (w UK jestesmy troche do tylu :) i jeszcze pewnie 1-2 miesiace bede musial poczekac na odbior). Ale z tego co czytalem to jest to chyba jadna z najbardziej irytujacych problemow. Wiekszosc ludzi twierdzi ze zmiana pasa wylacza AP. Jedyna rada to albo EAP albo S3XY buttons/commander albo samodzielne wlaczenia AP po zakonczeniu manewru.

No wiec jak to dziala?
EAP świetnie zmienia pasy w cywilizowanych krajach. W Polsce rzadko są tak spokojne okoliczności, żeby z tego swobodnie korzystać.

Z odrobiną wprawy można odrobinę przyspieszyć i płynnie deaktywować AP na czas zmiany pasa. Nawet o tym nie myślę, auto-noga mi to robi ;)
 
Top