Autopilot i ręczna zmiana pasa

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Hej,
Potrafi ktoś wyjaśnić jak najłatwiej zmienić pas korzystając z autopilota? Czasem włączenie kierunkowskazu go wyłącza (zostaje tempomat) i sobie płynnie zmieniam. Ale często kierunkowskaz nie wyłącza AP. Wtedy muszę zrobić wajhę w górę, auto zaczyna zwalniać, więc muszę wyrównać prędkość pedałem gazu i jest to nieprzyjemne dla pasażerów. A kiedyś zrobiłem raz wajhę w dół i wyłączyło mi AP zostawiając tempomat i też płynnie zmieniłem pas, ale tylko raz czy dwa się udało - zwykle zero efektu naciśnięcia dźwigni.
Ktoś rozumie jak to działa?

Kierunkowskaz, ale głęboko. Wtedy bez oporu obrócisz kierownica.

Jak wrzucisz kierunkowskaz, ale płytko, to ciężko opór AP.przelamac.
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
EAP świetnie zmienia pasy w cywilizowanych krajach. W Polsce rzadko są tak spokojne okoliczności, żeby z tego swobodnie korzystać.

Z odrobiną wprawy można odrobinę przyspieszyć i płynnie deaktywować AP na czas zmiany pasa. Nawet o tym nie myślę, auto-noga mi to robi ;)
Nope. Testowałem ten wynalazek i wolę nie mieć niż mieć... :D
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Z racji podobieństw w modelach 3YJSX to tu zasugeruje
Sprobujcie z S3xy
Mam i fsd w jednej i eap w drugiej i s3xy.
Ad S3XY
Czasem jak widzę że wyprzedzanym przeze mnie np rzuca a Tesla się zastanawia nad automatycznym wyprzedzaniem ,, to robię to też ręcznie .
Ruch kierownicy to właściwie jej przytrzymanie ( bo ona się sama rusza i wystarczy opór ja oprzemy np jedną rękę)
Ad zmiana ręczna z s3xy które ma zaimplementowaną funkcje powrotu do AP bez ponownej aktywacji
Wrzucam kierunek, imzmieniam pas przełamując opór, za sekundę (to do ustawienia w menu s3xy) AP samo wrca .Podobnie jak chcę sam powrócić na pas .
 

Michal

Moderator
Wszystko się wyjaśniło, dzięki @slow.sasquatch Mocniejsze naciśnięcie dźwigni kierunkowskazu (aż tyknie) powoduje deaktywację AP i auto zostaję na tempomacie.
Wrzucasz długi kierunek, po tym "przełamujesz" delikatny opór i autopilot zmienia się na tempomat zachowując prędkość.

Samo włączenie kierunkowskazu nie dezaktywuje AP.
 

KrzysztofFly

Moderator
Mam Ci nagrać? Może u Ciebie jest inaczej.
Wrzucasz długi kierunek, po tym "przełamujesz" delikatny opór i autopilot zmienia się na tempomat zachowując prędkość.

Samo włączenie kierunkowskazu nie dezaktywuje AP.
Deja vu ;)
Już o tym kiedyś dyskutowaliśmy, sam także myślałem, że włączenie kierunkowskazu dezaktywuje AP i zostawia tempomat. @ciastek i @Michal mają rację, sam kierunkowskaz nie wyłącza AP, jednak próg detekcji na kierownicy jest tak czuły, że najczęściej ruch dłoni na dźwigni, dotykającej kierownicę wystarczy aby wyłączyć AP. @sxill sprawdź dokładnie sam, a również potwierdzisz, że faktycznie tak jest.
 

nabrU

Moderator
Panowie, a może Juniper ma to po prostu inaczej zrobione od reszty. Już ma tempomat albo autopilot, a stare mają obie funkcje na raz dostępne, więc może i tutaj coś Tesla pokombinowała.
 
Top