Bagażnik dachowy a szklany dach

lvlthn

Pionier e-mobilności
Szukacie problemu tam gdzie go nie ma.

Problemem jest karoseria auta. Cala konstrukcja dachu nie jest sztywna jak w przypadku pełnego dachu z blachy/aluminium.
Karoseria sie odkształca dość chętnie, uszczelki też, szyba niekoniecznie.

Oglądałem od góry i szczelina pomiędzy karoserią a szybą jest stosunkowo bardzo duża.
Blacha zmniejsza tą tolerancję, ceownik się dognie pod ciężarem(bo tez pracuje) i szczęście gotowe.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Nie zaprzeczenie i nie potwierdze, ale mnie to nie przekonuje, a studiowałem m.in. wytrzymałość materiałów. Chętnie bym zobaczył na filmie w slowmotion jak to pracuje jak dysponujesz takim. Konstrukcja z wklejonymi szklanym dachem z reguły jest sztywniejsza niż blaszany dach. Gdyby faktycznie był taki problem to niemal każdemu by ten dach pękał, a jednak sporo ludzi użytkuje bagażniki i nie ma problemu. Wydaje mi się że jednak problemem jest zły montaż, który często wynika z wad fabrycznych.

W TM3 podoba mi się to, że zakłada się trumnę na dach 400+ litrów i nadal auto się mieści w garaż podziemny i ma się więcej pojemności niż w TMY bez bagażnika (bo z bagażnikiem i tak przekracza 2m wysokości).
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Ryzyko jest duże, przykład; na krawędzi pojawił się malutki odprysk, od kamienia? Taki 2-3 mm krawędzi. Pomyślałem sobie spoko bo jest tak mały, że przypadkiem, przy woskowaniu go zauważyłem. Ale mnie tknęło i podświetliłem latarką...no i idzie pęknięcie, rysa,nadwozie pracuje. Ma już jakieś 3-4 cm. Już mam zgłoszone do wymiany z AC. Tak więc zakładanie bagaznika to proszenie się o kłopoty
 

zlp

Pionier e-mobilności
A nie jest tak, że nawet kilkudziesięciu kilogramowy opór działający podczas jazdy na bagażnik przekrzywia go, co powoduje nacisk krawędzią na szybę?
 
Last edited:

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
W szczególności jak masz darmowe ładowanie na 20tys km i z domu do suc 100km, a następny suc za 300km, wiec dajesz w palnik ile wejdzie, dach z rowerami strzela w końcu
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@eimi Mnie przekonałeś. Też wydaje mi się ze szkło pęka z powodu wady fabrycznej puntków montażowych

Do bagażu polecam Thule Arcos. Zużycie nie wzrosło a może nawet spadło podczas jazdy z bagaznikiem, tylko na ładowarkach troche mało wygodnie
 

pauls1

Nowy na Forum
Nie powielajcie wszystkich zasłuszanych plotek z netu.
Mam, zamontowałem przejechałem z duzym boksem z 4000 km na południe Europy. Czasami było i 140.
Nic się nie oderwało, nie pękło, nie odleciało.
Jest dokładna instrukcja jak to zamontować. Jedyna uwaga i wyraźnie opisana siła dokrecenia tych łapek (aby nie za mocno dokręcić).
Tyle .... polecam + 380 litów dodatkwego bagażnika
 

macinowa

Posiadacz elektryka
Nie zakladaj, u mnie trzasnęlo z 2 rowerami przy 135km/h. Bagażnik oryginał. Ogólnie pomysł na to, to jest oderwany od rzeczywistości, chyba że będziesz 100km/h jeździł i cackał z tym się.
Ogólnie sprzedam oryginalny bagażnik za 3/4 ceny, używane raz i więcej nie będzie użyte
jestem zainteresowany, to jaka jest cena?
 

Najnowsze dyskusje

Top