Bagażnik rowerowy na hak - Model Y Juniper

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
A jak się instaluje hak później, to trzeba coś zmieniać w AC i informować o tym NFOŚiGW?
 

KrzysztofFly

Moderator
A jak się instaluje hak później, to trzeba coś zmieniać w AC i informować o tym NFOŚiGW?
Nie, nie trzeba. Jedyne co, to trzeba zrobić dodatkowe badanie techniczne (jak się nie mylę, to chyba 35zł), a następnie we właściwym Wydziale Komunikacji, dodać wpis do dowodu.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Podłączę się bo rozważamy z żonką zakup. Też Y Juniper.

Ustaliliśmy, że jednak będą 2 rowery - namówienie nastolatek na wspólny wypad to raczej misja niemożliwa. Tak więc potrzebuję bagażnik na 2 rowery, gdzie najważniejsza jest wygoda obsługi - musi być odchylany i łatwy w montażu rowerów. Rowery to: jeden to stara jak świat Gazella "holender" z ramką damską, drugi turystyczny - oba z dużymi kołami i dość ciężkie. Prawdopodobnie w przyszłości przesiądziemy się na coś bardziej odpowiedniego na dłuższe trasy.

Mam pytanie dotyczące haka holowniczego - czy montaż musi być wykonany w autoryzowanym serwisie Tesla, czy można skorzystać z usług innego warsztatu, który zajmie się również homologacją? Jak w takim przypadku wygląda kwestia gwarancji na pojazd Tesla?
Czy, jeśli nie planujemy holowania przyczepek, to można to jakoś ogarnąć bez homologacji (kiedyś gdzieś czytałem że pod sam bagażnik rowerowy to można coś prostszego). Pewnie się mylę.

Budżet nie jest dla mnie priorytetem - wolę dokonać dobrego zakupu i zapewnić sobie wygodę, niż tracić nerwy próbując zaoszczędzić. Szczególnie że te bagażniki są uniwersalne.
Widziałem kiedyś patenty a'la hak holowniczy tylko na rowery (nie nadawało się to do ciągnięcia przyczepy) ale w Polsce tego raczej nie dostaniesz. No i dochodzi kwestia odblokowania trybu przyczepy w serwisie - jak już koledzy pisali. Bez tego będą Ci piszczeć czujniki. Rozumiem, że jesteś na etapie zamawiania auta? W takim razie jeśli chodzi o wygodę to bym zamawiał z hakiem i odbierasz auto od razu gotowe do montażu bagażnika. Ja tak zrobiłem. Dodać należy, że jeśli zamówisz bez haka i hak zamówisz później to uzyskasz ten sam efekt 500 zł taniej. Przy czym wówczas trzeba będzie poczekać na termin montażu i później jeszcze "wbić" hak do dowodu rejestracyjnego.

Co do bagażnika polecam Thule VeloCompact . Używam takiego od kilku lat w wersji na 3 rowery i jestem bardzo zadowolony. Banalny montaż/demontaż bagażnika, kompaktowe rozmiary do przechowywania (jest rozsuwany), bardzo wygodny montaż/zdejmowanie rowerów, łatwe odchylanie. Do damki będziesz prawdopodobnie potrzebować jeszcze adapter do ramy . Też go stosuję do roweru elektrycznego żony - trzyma się bardzo pewnie i stabilnie.
 

nabrU

Moderator
No i dochodzi kwestia odblokowania trybu przyczepy w serwisie - jak już koledzy pisali. Bez tego będą Ci piszczeć czujniki.

A które to czujniki mają piszczeć w Tesli ? ;)
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
A które to czujniki mają piszczeć w Tesli ? ;)
Czujniko-kamery albo kamero-czujniki ;-) Generalnie Tesla Vision. Co do zasady masz rację, skrót myślowy.
 
Top