Battery health

krzyss

Pionier e-mobilności
Na jego zdjeciach jak by baterii nie doladowal ?
Musze jak bede mial wiecej czasu sprobowac ten test u siebie, ciekawe co wyjdzie.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Ja testu nie robiłem, bo nie wiem jak go tłumaczyć w warunkach zmiennej temperatury na zewnątrz.
Zobaczcie co mi pokazuje BMS przez ostatnie 90 dni. -3% zasięgu w funkcji zmiany temperatury.
1668178167929.png
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Zrobiłem test. Tesla Model 3 Long Range, 2021Q4, E5LD (LG 82 kWh), 47 kkm.
Battery health: 97%, wyświetlany zasięg: 553 z początkowych 570. Przewidywalny spadek.

Test polecam odpalać z jak najniższym SoC. Podczas testu auto pozbywa się energii z baterii wytwarzając ciepło, co jest głośne i wolne.
Uruchomiłem test przy 2%. Nie pojawił się żaden dźwięk sugerujący grzanie, więc na wszelki wypadek odpaliłem klimatyzację, by choć trochę szybciej dojść do 0%. Trwało to 2 godziny.
Po osiągnięciu 0% auto zaczęło się ładować. Zauważyłem, że wylicza czas do końca ładowania do ustalonego limitu, więc na wszelki wypadek przestawiłem limit na 100%.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Najpierw zacząłem z 8%, ale wyszło że procedura potrwa „dobę”, więc wskoczyłem do auta i zrobiłem objazd S-ką koło miasta, w efekcie zacząłem z 3%, procedura z ładowaniem mocą 11kW trwała ok 8 godzin. Warto pamiętać, że na końcu bateria ma 100%, czyli wypadałoby po jakąś trasę zrobić. 👍
 
Top