Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

pluto

Pionier e-mobilności
Ja trochę nie rozumiem jak to jest liczone w RAV4 - na zdjęciu widać 50% baterii i cały bak, co daje 9km zasięgu EV i 873km HICE.
Czyli na całej baterii może przejechać max 18km?
W internetach piszą, że bateria ma tam pojemność 18,1 kWh - zakładając jakieś bufory, powiedzmy że zostaje 15kWh, więc zasięg EV powinien być ~100km przy 15,2 kWh/100km...
Ps. Pytałem o spalanie i chętnie nadal się dowiem, bo słyszałem jakiejś horrory o 7-8L/100km, co jest wynikiem dość wysokim, tym bardziej, że po posmarowaniu rządowi dla RAV4 powstało specjalne zwolnienie z wyższej akcyzy, chociaż ma silnik 2,5l...
Wskaźnik baterii składa się z 2 obszarów (zielonego to jazdy tylko EV i niebieskiego do jazdy hybrydowej) - Toyota nie pozwoli aby bateria całkowicie się rozładowała i zostawia około 20% - tak więc faktycznie zostaje około 15 kWh do jazdy, co by się zgadzało z moimi wskazaniami z komputera pokładowego gdzie z odcinka 80 km na EV zużycie wyszło 15,2 kWh i jeszcze 9 km zostało do teoretycznego rozładowania baterii.
Co do wskazań wskaźnika baterii to jest on tylko orientacyjny - jak korzystam ze wskazań cyfrowych komputera pokładowego.

Co do jazdy tylko na silniku spalinowym to na razie tylko 2 razy jechałem na spalinowym i z odcinka 600km z prędkościami 115-120 km/h wyszło mi 4,6 l/100 km - pewnie im szybciej tym spalanie będzie większe. Sam jestem ciekaw czy te opowieści dotyczą też plug-in bo w większości odnoszą się do zwykłych hybryd.

Jak by ktoś miał ochotę to na forum Toyoty założyłem oddzielny wątek na temat RAV 4 plug-in gdzie będę opisywał plusy i minusy tego auta, bo trochę zboczyliśmy z tematu tego wątku i zaraz dostane bana.

 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Z tego co wiem Rav 4 pod nazwą Prime jest oferowana na rynku amerykańskim - w Polsce to plug-in.


Na samym elektryku w mieście do 100 km, poza miastem do 90-100 km/h do 80 km zasięgu (tryb Eco)
A jak z mocą tego silnika elektrycznego?
Daje radę szybciej pojechać (mowa o mieście) i nie włącza na siłę silnika spalinowego?

Ja jestem mocno zawiedziony działaniem tego elektryka w c-hr, on praktycznie od razu włącza spaliniaka przy normalnym ruszaniu.
Trzeba bardzo uważać z gazem, żeby tego nie zrobił, nawet przy w pełni naładowanej baterii, gdzie mógłby i z kilometr na niej się rozpędzać.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Nie, wciśnięcie na oporu pedału przyśpieszenie nie włączy silnika spalinowego jak w większości zwykłych hybryd czy też innych plug-in.
Na samym silniku elektrycznym można jechać do 140 km/h, potem dopiero włącza się silnik spalinowy.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Rewela.
Tak to właśnie powinno ZAWSZE wyglądać w trybie wymuszonego ev.
I takiej właśnie hybrydy bym potrzebował - szkoda że kosztuje pewnie więcej niż bev.

A jak z przyspieszeniem na tym elektryku, da się w miarę dynamicznie tylko na nim jechać?
Ile on ma mocy?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Hev z zasady działa tak jak opisaliście, nawet w priorytecie ev. W plug-in'ach można wymusić jazdę tylko na silniku elektrycznym. Od konkretnego modelu zależy jak daleko i z jaką prędkością da radę pojechać. Zawsze to jest jakiś kompromis.
I generalnie założenie plug-in wydaje się sensowne, ale do czasu konfrontacji z rzeczywistością.
Już sama różnica w cenie hev / plugin podważa sensowność tego drugiego.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Hev z zasady działa tak jak opisaliście, nawet w priorytecie ev. W plug-in'ach można wymusić jazdę tylko na silniku elektrycznym.
No właśnie w plug-inach którymi jeździłem się nie dało wymusić - zachowywały się dokładnie tak samo jak mój hev.

Od konkretnego modelu zależy jak daleko i z jaką prędkością da radę pojechać. Zawsze to jest jakiś kompromis.
I generalnie założenie plug-in wydaje się sensowne, ale do czasu konfrontacji z rzeczywistością.
Już sama różnica w cenie hev / plugin podważa sensowność tego drugiego.
Niekoniecznie - patrz Xceed plug-in.
Trochę droższy od hev jest, ale od c-hr już niekoniecznie.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Masz rację, ale ja porównuję w konkretnym modelu danej marki. No nowy Lexus NX jest o ok 50 tys PLN droższy od standardowego hev.
Taka cena wyklucza ekonomiczny sens tego zakupu.
Oczywiście mogą istnieć inne przyczyny decyzji o takim zakupie 😉
 

Cav

Pionier e-mobilności
Masz rację, ale ja porównuję w konkretnym modelu danej marki.
Od hev to chyba 20 tys różnicy w tym konkretnym przypadku (xceeda).
Taka cena wyklucza ekonomiczny sens tego zakupu.
Oczywiście mogą istnieć inne przyczyny decyzji o takim zakupie 😉
To że jeździ jak elektryk, a nie jak benzyniak z cvt, to byłby argument za.
To co opisano w kontekście rav4, to jest to, co by pasowało najbardziej.
Gdyby tylko było w mniejszym aucie, z ceną niższą powiedzmy o 30%.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Rewela.
Tak to właśnie powinno ZAWSZE wyglądać w trybie wymuszonego ev.
I takiej właśnie hybrydy bym potrzebował - szkoda że kosztuje pewnie więcej niż bev.

A jak z przyspieszeniem na tym elektryku, da się w miarę dynamicznie tylko na nim jechać?
Ile on ma mocy?
Tak kosztuje sporo więcej ale można kupić podobny plug-in teraz ze sporym rabatem np. Suzuki Across - rabat 51 tys zł.

Przyśpieszenie na samym elektryku nie mierzyłem ale przyśpiesza jak auto elektryczne od samego dołu - z testów dostępnych w sieci wynika że coś około 10s co jak twierdzą jest dobrym wynikiem jak na PHEV.

Co do mocy to (silnik spalinowy + 2 elektryczne, na jeden przodzie i drugi na tyle (pseudo 4x4) - daje razem 306 KM, 0-100 km/h- 6,0 s - więc naprawdę jest czym jechać ;)
 

Najnowsze dyskusje

Top