Bezpłatnie autostradą w Polsce 04.07-31.08

Kuba

Zadomawiam się
Osoby zarejestrowane w EV Klubu Polska i użytkujące samochody elektryczne, będą zwolnione z opłat za 5 przejazdów odcinkami autostrad, które są objęte system video-tollingu. Mowa o m.in. fragmentach Gdańsk – Toruń autostrady AmberOne A1 (węzeł Rusocin – węzeł Nowa Wieś), odcinku Katowice – Kraków autostrady A4 (węzeł Murckowska - węzeł Balice) i Wrocław – Sośnica oraz Autostrady A2 (Stryków – Konin). Co to oznacza w praktyce? Trasa nad morze, tam i z powrotem, pozwoli zaoszczędzić niemal 60 zł, a autostradą A4 – 48 zł. Przejazd pozostałymi kilkusetkilometrowymi odcinakami także oznacza kilkudziesięciozłotowe oszczędności (dla A2 Konin – Stryków w obie strony jest to nieco ponad 22 zł). Projekt „Autostrada do elektromobilności” będzie miał charakter czasowy i realizowany będzie od 4 lipca do końca sierpnia 2022 r.

Źródło: https://elektromobilni.pl/aktualnos...tradowe-przejazdy-dla-pojazdow-zeroemisyjnych
1656923651928.png


 

Kuba

Zadomawiam się
No nie marudzę za dużo bo i tak fajnie, że zrobili taką promocję, no i ograniczenia pozwolą na skorzystanie z tego większej liczbie osób.
Symbolicznie, ale dobre i to.

PS
Czyżby videotolling nie umiał rozpoznać zielonych tablic? Gdyby umiał można by przecież ominąć krok pt. "pokaż dowód rejestracyjny, żebyśmy mogli zweryfikować ręcznie czy Twój numer rejestracyjny należy do samochodu EE"
Jakby videotooling umiał rozpoznać auto z zielonymi tablicami to byś miał na dobę trzy różne samochody spalinowe z zieloną nalepką na tablicy z numerami losowo spotkanej Tesli czy innego EV.
Taka polska kreatywność...
 

Michal

Moderator
Chyba to raczej powinno być zintegrowane z CEPiK i tam na podstawie nr rej. rozpoznawać rodzaj napędu.
 

Michal

Moderator

Gandalf

Pionier e-mobilności
Znając rzeczywistość urzędowo przetargową to tak na oko wyceniam taki projekt (FROM cepik WHERE costam="EE") na 10mln PLN i 3 lata pracy.
😂
 

Michal

Moderator
Bardziej chodziło mi o:
select [jakieś dane pojazdu w szczególności rodzaj napędu] from cepik where nr_rej=[nr_rej]
Potrzebna tylko autoryzacja i obsłużenie - brzmi na 1-2 dni roboty :p
Ja im mogę to zrobić za 100 k ;)
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
No ale właśnie, takie cudo by działało tam, gdzie videotolling, czyli nadal zostają te etollowe odcinki, które nie umieją.
Ja dopiero niedawno czytając FAQ dowiedziałem się, że do niedawna na bramkach działał taki "system", że szlaban podnosił się "automatycznie" po naciśnięciu przycisku przez operatora, gdy potwierdził, typ pojazdu (osobówka vs autobus, itp)
A ja głupi zastanawiałem się nad wyczuciem odpowiedniej prędkości zbliżania się do szlabanu by płynnie przejeżdżać 😅
W Japonii autobus chyba jechał 80km/h i szlaban dawał radę (swoją drogą tam nie było marginesu na to by zrobić cokolwiek innego niż przejechać nawet gdyby się nie podniósł)
 

Phitherek_

Posiadacz elektryka
eToll chyba też potrafi rozpoznawać tablice, tylko nie umieli dodać automatyzacji rozliczania tego...
 

Michal

Moderator
Żeby tak Kulczyka złodzieja zmusili do darmowych przejazdów EV, to by było coś, a te drobniaki na państwowych trasach. Nawet mi się nie chce konta zakładać i sprzedawać swoich danych za 50 zł (5x10).
 
Top