Bilansowanie baterii?

Ronin78

Posiadacz elektryka
Zauważyłem kilkukrotnie pewną sytuację. Wczoraj auto (Leaf 40) po naładowaniu z timera dobiło do 84% baterii, miałem kilka drobnych bliskich spraw, po drodze umyłem auto, wjechałem na podjazd i poziom baterii 81%. Zjadłem śniadanie, minęły może 2h, stwierdziłem że poodkurzam i do czyszczenia auta włączyłem zapłon żeby grało radio, poziom baterii podskoczył do 82%, z czyszczeniem poszło szybko, auto zostało zamknięte, było około 8 stopni na zewnątrz. Dzisiaj rano wsiadam -3 stopnie i 83% baterii. Czy to jest jakieś automatyczne bilansowanie? Przelewanie z celi do celi żeby te co mają najmniej prądu dogoniły te co mają więcej?

Jakby się ociepliło to jeszcze fizyka, ale skok z 82 na 83 przy ochłodzeniu o różnicy 11 stopni?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Zauważyłem kilkukrotnie pewną sytuację. Wczoraj auto (Leaf 40) po naładowaniu z timera dobiło do 84% baterii, miałem kilka drobnych bliskich spraw, po drodze umyłem auto, wjechałem na podjazd i poziom baterii 81%. Zjadłem śniadanie, minęły może 2h, stwierdziłem że poodkurzam i do czyszczenia auta włączyłem zapłon żeby grało radio, poziom baterii podskoczył do 82%, z czyszczeniem poszło szybko, auto zostało zamknięte, było około 8 stopni na zewnątrz. Dzisiaj rano wsiadam -3 stopnie i 83% baterii. Czy to jest jakieś automatyczne bilansowanie? Przelewanie z celi do celi żeby te co mają najmniej prądu dogoniły te co mają więcej?

Jakby się ociepliło to jeszcze fizyka, ale skok z 82 na 83 przy ochłodzeniu o różnicy 11 stopni?
To jest kwestia temperatury i niedokladnosci wskaznika %.
Nie ma to nic wspolnego z balansowaniem.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Temperatura raczej odpada:

Od 6 stopni wczoraj rano do 8 stopni w południe skok 81 na 82
Od 8 stopni wczoraj w południe do -3 stopni dzisiaj rano skok 82 na 83
Zaprawde powiadam Ci… krotko auto jeszcze posiadasz ;)
1% nic nie znaczy.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Akurat leaf jako jedno z nielicznyh aut robi aktywne balansowanie celek, ale to nie powinno mieć związku, bo GOM estymuje na podstawie sumarycznego napięcia wszystkich celek. A gdy przelejesz z jednej do drugiej to suma napięć się nie zwiększy (co najwyżej zmniejszy z powodu strat na tymże przelewaniu). Dużo jest czynników - temperatura baterii, temperatura zewnętrzna, etc. Nie przywiązywałbym do tego dużej wagi, skakanie co 1% to norma.
 

grregg

Fachowiec
Zauważyłem kilkukrotnie pewną sytuację. Wczoraj auto (Leaf 40) po naładowaniu z timera dobiło do 84% baterii, miałem kilka drobnych bliskich spraw, po drodze umyłem auto, wjechałem na podjazd i poziom baterii 81%. Zjadłem śniadanie, minęły może 2h, stwierdziłem że poodkurzam i do czyszczenia auta włączyłem zapłon żeby grało radio, poziom baterii podskoczył do 82%, z czyszczeniem poszło szybko, auto zostało zamknięte, było około 8 stopni na zewnątrz. Dzisiaj rano wsiadam -3 stopnie i 83% baterii. Czy to jest jakieś automatyczne bilansowanie? Przelewanie z celi do celi żeby te co mają najmniej prądu dogoniły te co mają więcej?

Jakby się ociepliło to jeszcze fizyka, ale skok z 82 na 83 przy ochłodzeniu o różnicy 11 stopni?
Kilka lat temu pracowałem przy budowie magazynów energii. Magazyny były tego samego producenta co miał bmw i3. Jeden system składa się zazwyczaj z czterech - sześciu baterii. Często występowała taka sytuacja o której piszesz przy dużym obciążeniu i później małym albo zerowym. Po zdjeciu obciążenia poszczególne magazyny przez jakiś czas wyrównywały się między sobą. Miałem założony monitoring i na każdą baterie także widać było że część baterii oddaje prąd a część pobiera. Do momentu aż się wyrównają napiecia.
 
Top