Błąd tylny napęd BMW i3 REX

Winetou

Nowy na Forum
Dzień dobry wszytskim.
Zupełnie bez powodu i nagle moje i3 REX z 2013 r. odmówiło posłuszeństwa i przestało jechać.
Otóż pojawił się błąd tylnego napedu na czerwono i nie mogę ładować auta.
Żeby było ciekawiej jest problem z ładowaniem baterii trakcyjnej.
Pomóżcie proszę bo ani go holować ani lawetować, ani naprawić nie mogę.
Dziękuję i pozdrawiam
Adam
 

PiotrBMWi3

Nowy na Forum
Witam
W moim BMW i3 jest podobne błąd napędu na czerwono inie ładuje głównego akumulatora. Akumulator 12V wymieniony. było chwilę dobrze potem znowu blokada całego napędu brak możliwości włączenia drive.......Wcześniej
samochód przeszedł akcję serwisową w ASO BMW i wymieniony został moduł związany z ładowaniem. Jeżdziłem było wszystko ok. Po 2 tygodniach okazało się, że został wyładowany akumulator 12V. Akumulator został wymieniony i zarejestrowany w samochodzie jako nowy. Po dłuższym resecie bez napięcia jak był wyciągnięty i założony nowy jakimś trafem wszystko odpaliło i ładowanie i drive ..Było ok. Podczas jazdy po tygodniu w pewnym momencie samochód zatrzymał się na środku drogi i wyskoczył komunikat błąd napędu drive. Za chwilę wróciło wszystko do normy po około 30 sekundach. Miesiąc jeżdziłem i wszystko było ok. Wczoraj wyjechałem na miasto zaparkowałem i po zakupach
samochód do dzisiaj stoi i nic można nic zrobić wyskakuje błąd napędu na czerwono i po skasowaniu ok w samochodzie nie można włączyć DRIVE.
Akumulator 12V wyczerpany potem naładowany i pononownie włożony nić nie zmienia. Bateria wysokonapięciowa w samochodzie ma 80%. Brak możliwośći ruszenia z miejsca. Auto z 2015r już po gwarancji.
Czytam wszędzie i sprawdzam info w necie. Kasowanie błędów nic nie daje.
Jakaś podpowiedz?
 

Michal

Moderator

Beep21

Posiadacz elektryka

TL;DR
Code:
I successfully fixed this problem with my i3!
Info screen showing messages "Transmission not in park" and "Drivetrain: Cont. driving, contact service center".
The problem seemed to be that the parking lock module that sits on top of the motor unit (which is really easy to access by pulling up the trunk floor) lost its calibration position.
I fixed the problem by replacing the module (3 torx bolts and an electrical connector), and then performing a parking lock module initialization through a scan tool.
The scan tool that worked perfectly for me is the FOXWELL NT510 Elite scan tool for BMW, available on amazon for around $180.
I suspect that the old parking module was fine and didn't need to be replaced, just re-calibrated, but I’m not going to swap the old part back in to check.


Ale tak jak @Michal podesłał zacznij od próby podmiany akumulatora 12v na inny który na pewno wiesz że jest sprawny (naładowanie często nie wystarcza jeśli aku już jest kiepski)
 
Top