Blokady chińskich elektryków przez OTA

adamusek

Posiadacz elektryka
Ciekawostka.

Chińscy producenci pojazdów elektrycznych codziennie blokują samochody poprzez aktualizację OTA, aby zmusić właścicieli do płacenia pieniędzy za wymianę akumulatorów, lub po aktualizacji OTA nowe oprogramowanie zmniejszy przebieg Twojego pojazdu elektrycznego na jednym ładowaniu o kilkadziesiąt procent. Innymi słowy, Twój samochód nie jest tak naprawdę Twój ;)

 

Michal

Moderator
nie wiem jak Wy, ale ja nic nie rozumiem z tego co mówią na tym video :p
 

cooler

Pionier e-mobilności
nie wiem jak Wy, ale ja nic nie rozumiem z tego co mówią na tym video :p
Seplenią coś tam pod nosem, upadek szkół publicznych stał się faktem, co najmniej 8 lat nauki polskiego i gość coś tam mamrocze niezrozumiale... I takie osoby narzekają potem że elektrykiem się nie da jeździć, kiedy on instrukcji po polsku nie rozumie.
:p
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ciekawostka.

Chińscy producenci pojazdów elektrycznych

lub po aktualizacji OTA nowe oprogramowanie zmniejszy przebieg Twojego pojazdu elektrycznego na jednym ładowaniu o kilkadziesiąt procent. Innymi słowy, Twój samochód nie jest tak naprawdę Twój ;)
Nie tylko chińscy tak robią.
Jeden amerykański też.
 

Michal

Moderator
Jak nie wiesz, to się nie wypowiadaj. Ten amerykański zmniejszał moc ładowania, a nie zasięg... Auto stawało się słabe do jazdy w trasy ale w koło komina nic się nie zmieniało.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jak nie wiesz, to się nie wypowiadaj. Ten amerykański zmniejszał moc ładowania, a nie zasięg...

I autopilota też nie zabierał?
 

Michal

Moderator
Weź chłopie... Jak dodawali kilka km to nikt ich nie pozywał, a teraz jak obcięli KILKA KM, to tragedia :p
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Weź chłopie... Jak dodawali kilka km to nikt ich nie pozywał, a teraz jak obcięli KILKA KM, to tragedia :p
Ale o czym mowa?
Bo moja wypowiedź dotyczyła tematu wątku, czyli że nie tylko chińczyki tak potrafią.

A Ty dorabiasz teoryjki i olabogowanie.....
Zluzuj.
EOD
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Jak Ci ICE pokaże check engine i wejdzie w tryb serwisowy, bo jakiś czujnik szwankuje (być może planowo) to też w serwisie Cię skroją na grubo, a potrafią „pół auta” wymienić zanim problem rozwiążą..,
Klasyczny przykład to awarie automatu w wybitnych autach Volvo. 🤣 (w sumie to też chińczyk, ze szwedzką flagą 😉🤣).
A co do tych update T, to obcięcie kilku procent, albo zmniejszenie mocy ładowania miało inny cel niż te przytaczane z Chin.
Miały wydłużyć użyteczność aut, a nie ją skrócić. 😎
 
Top