Budowa ładowarki pokładowej

nobisz

Nowy na Forum
Witam,
Czy ktoś z szanownych kolegów orientuję się jak są zbudowane ładowarki pokładowe w samochodach ev. Chodzi mi o to, czy na samym wejściu jest przetwornica, której pierwszy stopień prostuje np 230vac do ok. 300vdc? Zmierzam do tego, czy po prostu podłączenie 300vdc zamiast 230vac nie uszkodzi ładowarki i pozwoli na normalną pracę?
Pozdrawiam
 

vwir

Pionier e-mobilności
No z tym 300V to nieco przesadziłeś, ale tak właśnie jest. Zapewne to zależy od samochodu ale kolega z sąsiedniego forum robił takie testy i karmił opla amperę prądem DC bezpośrednio z paneli fotowoltaicznych. Dojechał bodajże do 260V i więcej już nie przyjmowała.
Problem może się pojawić w innym miejscu. Tak czy inaczej musisz użyć jakiegoś evse. Istnieją takie, które również nie protestują na DC. Ale w evse masz stycznik/przekaźnik, który ma zupełnie inną obciążalność dla AC niż dla DC. Więc szybko możesz go wypalić używając DC, szczególnie gdy będziesz go rozłączał pod obciążeniem. Dlatego przed każdym rozłączeniem najpierw zakończ ładowanie po stronie auta.
 

nobisz

Nowy na Forum
Masz rację cewka ewse i inne jeżeli są po drodze w aucie może nie w wytrzymać 300vdc jeżeli nie jest zasilana z wytworzonego wewnątrz napięcia, jednak wyprostowane i wygładzone 230vac zawsze daje 308vdc, więc tu przesady jako takiej nie ma. Musiałbym to wszystko otworzyć i sprawdzić, a to za dużo roboty/ryzyka.
 
Top