Buzzem na Lofoty

rafbel

Zadomawiam się
Jakoś tak się przypadkowo złożyło, że w tym roku wybraliśmy się na Lofoty. Nie mieliśmy tego w planie ale po przyjeździe do rodziny w Sztokholmie okazało się, że tylko tam będzie dobra pogoda. Ruszyliśmy więc w stronę niezachodzącego słońca i okazało się to strzałem w dziesiątkę, jest to jedno z najpiękniejszych i najbardziej spektakularnych miejsc w jakich byłem.
Droga z Krakowa to prawie 3tys km, Buzzik spisał się jak zawsze wyśmienicie i cała podróż przebiegłą bez większych ekscesów. Korzystaliśmy z kombinacji Ionity i Tesla SuC, ładowanie na ionity zawsze z pełną prędkością, na teslach jak zazwyczaj problemy z krótkimi przewodami i ograniczona moc. Kolejki w sezonie wakacyjnym zdarzały się na austostradzie wzdłuż wybrzeża, w głębi lądu już lepiej a na samych lofotach są 2 superchargery otwarte dla innych marek.
Zużycie na całej trasie wyszło w okolicy 22-23kwh i zdarzało nam się w Szwecji na austostradach robić regularnie dystanse rzędu 280km a nawet 330km po lokalnych drogach miedzy ładowniami. Przy mocnym rozładowaniu baterii ładowanie od 9-80% zajmowało książkowe 28min, co ciekawe 20-80% potrafiło zając tyle samo albo nawet dłużej, warto więc schodzić nisko. Ładowanie 7-100% wyszło tylko 47minut, znacznie krócej niż nasz obiad.
Razem z nami jechał szwagier ze Sztokholmu swoja Teslą Y LR i byłem zdziwiony jak podobnie te 2 samochody się spisywały. Teslę Y muszę pochwalić za pakowność, nie jest to może liga Buzza ale szwagier zapakował się w 3 osoby z dużym psem, namiotem, sprzętem kempingowym, 3 rowerami bez boxa. Musiał wprawdzie położyć 1/3 kanapy aby się pomieścić ale sam pies zajmował mu ponad pół bagażnika.
Przy rowerach na haku tesla zużywała praktycznie tyle samo energii co buzz, zasięgi mieliśmy więc takie same, prędkość ładowania też bardzo podobna, tesla troche szybsza w pierwszych 60% ale powyżej mocno zwalniała, wiec przy ładowaniu do 80% wychodziło mniej więcej tak samo. Jedyny bardzo poważny mankament to, że przy rowerach na haku Tesla mimo wykupionego pełnego autopilota nie pozwalała go włączyć i cała drogę musiał jechać nawet bez tempomatu. W Buzzie Travel Assist spisywał się wyśmienicie nawet na lokalnych drogach i rowerach na haku, używałem go cały czas przez całą drogę.
Bardzo polecam takie wyjazdy, Skandynawia jest bardzo wdzięcznym rejonem i na pewno nie raz jeszcze tam wrócimy.

IDBuzzLofoty1.jpg


IDBuzzLofoty2.jpg

IDBuzzLofoty3.jpg



IDBuzzLofoty4.jpg


IDBuzzLofoty5.jpg
 

Agacia76

Posiadacz elektryka
Swietny pomysl, pogoda dopisuje, ładowarki w każdej wsi, ryby biorą,jedzenie tez ok a Korona kiepsko stoi,,wiec można odpoczywać i zwiedzać naprawdę za niezłe pieniadze😀Pozdrawiam
 

rafbel

Zadomawiam się
Jechałeś Y? Masz może jakieś porównanie bezpośrednie z jazdy ?
Tym razem nie ale rok temu przy poprzednim wyjeździe wakacyjnym jeździłem Tesla Y szwagra i miałem bezpośrednie porównanie.
Zalety Tesli to poza oczywistym softwarem i apką to na pewno dużo bardziej sportowe prowadzenie i znacznie większą moc (wersja AWD), z wad to jak dla mnie na pewno brak autopilota przy podpięciu rowerów na haku, dość twarde zawieszenia i przy AWD w tesli gorszy promień skrętu.
Myślę, że jeżeli zastanawiasz się między tymi 2 autami to głównym priorytetem przy wyborze powinno być to czy potrzebujesz tej całej przestrzeni jaką daje ci Buzz, jak potrzebujesz to bierz go a jak nie masz aż tak wielkich potrzeb to lepiej brać zwykłe auto jak Tesla. Podobne zasięgi mieliśmy na tym wyjeździe tylko dlatego że jechaliśmy z rowerami, bez rowerów tesla na pewno wypadłaby lepiej. W buzzie czy masz rowery czy nie, nie robi praktycznie różnicy. Do tego w zimie musisz ogrzać tą wielką przestrzeń i to bez pompy ciepła, a więc jak masz głównie wozić powietrze to lepiej się dobrze zastanowić.
Ja osobiście uwielbiam Buzza i jedyny samochód na który bym go zmienił to Buzz LWB w wersji 6 osobowej :cool:
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Też mi sie marzył LWB 6/7 osobowy ale GTX żeby troszkę mocy mial. Tylko na papierze przez liczenie pojemności do końca oparć wcale nie jest pakowniejszy, choc z pewnością jest bo mamy do dyspozycji regularną przestrzeń w nie jak w Tesli podzieloną na kilka miejsc o dziwnych kształtach
 

rafbel

Zadomawiam się
Co to za kolejny durny wymysł?
Co ma zdaniem producenta piernik do wiatraka?
Samochód tak naprawdę nie wiem czy podłączyłeś do niego przyczepę czy bagażnik z rowerami, wiele systemów nie działa po podłączeni przyczepy, wożenie rowerów na haku jest widocznie dla producentów tak niszową sprawą że jej nie zauważają.

Część czujników jest też zasłonietych, w TravelAssist u VW przestaje np działać czujnik martwego pola oraz automatyczna zmiana pasa, ale za to reszta działa normalnie.
 

rafbel

Zadomawiam się
Też mi sie marzył LWB 6/7 osobowy ale GTX żeby troszkę mocy mial. Tylko na papierze przez liczenie pojemności do końca oparć wcale nie jest pakowniejszy, choc z pewnością jest bo mamy do dyspozycji regularną przestrzeń w nie jak w Tesli podzieloną na kilka miejsc o dziwnych kształtach
Nie no te 2 samochody to jednak inna liga jeżeli chodzi o pojemność, Tesla z tego co kojarzę nie podaje pojemności według VDA tylko jakieś swoje obliczenia, a więc jedynym "ustandaryzowaną" metodą porównawczą pozostaje nam "Banana box test" Bjorna i tu mamy 9+1 w tesli y i 30 w ID buzz NWB 5 osobowej.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Część czujników jest też zasłonietych, w TravelAssist u VW przestaje np działać czujnik martwego pola oraz automatyczna zmiana pasa, ale za to reszta działa normalnie.
Ano właśnie.
Czyli się da.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie no te 2 samochody to jednak inna liga jeżeli chodzi o pojemność, Tesla z tego co kojarzę nie podaje pojemności według VDA tylko jakieś swoje obliczenia, a więc jedynym "ustandaryzowaną" metodą porównawczą pozostaje nam "Banana box test" Bjorna i tu mamy 9+1 w tesli y i 30 w ID buzz NWB 5 osobowej.
Jasne, Tesla oszukuje w cyferkach a Buzz podaje w specyfikacji do wysokosci oparć. Mnie interesuje pakowność przy 6-7 pasażerach i porównuje do mojego Xa. Każde 7 osobowe auto wydaje się pakowne dopóki nie rozłożymy 3 rzedu siedzeń. Nie oglądałem jeszcze materiałów z 3 rzedem siedzeń w Buzz bo nie było gdy się interesowałem tematem, ale myślę że o ile komfort pasażerów na 3 rzędzie bedzie fenomenalny a za ich plecami zostanie jeszcze sporo miejsca to jednak nie będzie to 2x wiecej niż jest dostęone w Tesli X licząc przód i wnękę z tyłu. Według cyferek w BUZZ za 3 rzędem jest tylko ~300 litrów, choć pewnie do sufitu jeszcze z 100-200 sie znajdzie
 
Top