Emhyr

Zadomawiam się
nie chce nic mówić, ale w Italii mają promocje na Surfa, od 16660 ojro, czyli jakies 71tys pln. szkoda że ten podwójny VAT jest przy kupnie nowego auta.
link https://www.byd.com/it/configuratore/dolphin-surf

View attachment 28941
To tylko dowodzi, ze nie ma się co spieszyć i zamawiać w cenie cennikowej. Pod koniec roku producenci powalczą też i w PL. Ale prawdziwe przeceny na chińczyki pojawią się jak wjedzie twingo i id2. A ze mają z czego schodzić widać po cenie na rynku chińskim.
 

Kyniolus

Zadomawiam się
To tylko dowodzi, ze nie ma się co spieszyć i zamawiać w cenie cennikowej. Pod koniec roku producenci powalczą też i w PL. Ale prawdziwe przeceny na chińczyki pojawią się jak wjedzie twingo i id2. A ze mają z czego schodzić widać po cenie na rynku chińskim.
ale Id2 wejdzie dopiero w 2026 r.
 

cooler

Pionier e-mobilności
ale Id2 wejdzie dopiero w 2026 r.
Jak ktoś kupić musi bo się udusi to dużo czekania. Jak ktoś ma czym jeździć i chciałby coś mniejszego do miasta i nie ma ciśnienia - warto poczekać.

Jak pisałem mam Polo VI i naprawdę jestem z niego bardzo zadowolony, do tego stopnia że chodzi za mną wersja GTI - ale jak będzie elektryk z podobnym przyspieszeniem to wole EV w tej formie.
 

Kyniolus

Zadomawiam się
Jak ktoś kupić musi bo się udusi to dużo czekania. Jak ktoś ma czym jeździć i chciałby coś mniejszego do miasta i nie ma ciśnienia - warto poczekać.

Jak pisałem mam Polo VI i naprawdę jestem z niego bardzo zadowolony, do tego stopnia że chodzi za mną wersja GTI - ale jak będzie elektryk z podobnym przyspieszeniem to wole EV w tej formie.
jasne ale to wyscig ze tak powiem jak Id2 pojawi sie w 2026 to pojawi sie BYD surf 2...pro itp który bedzie znowu lepszy z wiekszym acu...z nizsza ceną o 30 %.... i tyle w temacie
 

cooler

Pionier e-mobilności
jasne ale to wyscig ze tak powiem jak Id2 pojawi sie w 2026 to pojawi sie BYD surf 2...pro itp który bedzie znowu lepszy z wiekszym acu...z nizsza ceną o 30 %.... i tyle w temacie
Święta prawda, więc zostaje początek mojej wypowiedzi: jak ktoś "kupić musi bo się udusi" to niech bierze to co jest najlepsze/najtańsze tu i teraz.
A jak nie (ja np mam 5 aut i wszystkie lubię) - to zdecydowanie jeżeli chodzi o EV warto poczekać, chociażby na jakąś rewolucję w bateriach, bo dla mnie tu od 15 lat od kiedy wyszły Tesle S, niewiele na plus się zmieniło.

Jakby w cenie dzisiejszych 80kWh było 2 razy tyle, w dodatku lżejsze i mniejsze, szybciej ładujące się np w 10 minut 10-80 to ICE były by już pozamiatane, goście od 1.9TDI stali by w kolejkach po elektryki...
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Święta prawda, więc zostaje początek mojej wypowiedzi: jak ktoś "kupić musi bo się udusi" to niech bierze to co jest najlepsze/najtańsze tu i teraz.
A jak nie (ja np mam 5 aut i wszystkie lubię) - to zdecydowanie jeżeli chodzi o EV warto poczekać, chociażby na jakąś rewolucję w bateriach, bo dla mnie tu od 15 lat od kiedy wyszły Tesle S, niewiele na plus się zmieniło.
Szybkość ładowania, diametralnie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Szybkość ładowania, diametralnie.
Diametralnie? 10x szybciej niż TmS 75? 30-35min 10-80%, czyli są już auta które ładują się 3min? A może choć 5 minut? Nie? A to może 10 minut? Standardem jest po 15 latach ładowanie w 15 minut? A może chociaż 20minut?
No nie sądzę.
 

Ironeska

Fachowiec
Diametralnie? 10x szybciej niż TmS 75? 30-35min 10-80%, czyli są już auta które ładują się 3min? A może choć 5 minut? Nie? A to może 10 minut? Standardem jest po 15 latach ładowanie w 15 minut? A może chociaż 20minut?
No nie sądzę.
Zeekr 7x z baterią 75kwh od 10 do 80% w ~ 11min min. I kilka innych chińczyków
 

pawel pawel

Fachowiec
Szybkość ładowania, diametralnie.
Od tygodnia jeżdżę TM3 RWD i już myślę by wywalić Daćkę w gazie I kupić BYDa Surf Activ. Czekam na jakiś test by pokazali takie cudo bo na razie to jakieś "Yeti" jest. Nie potrzebuję auta które robi powyżej 300km dziennie więc inne podejście. Mały elektryk z wtyczką w prądzie i gotowy do jazdy to jest to. TM3 na wycieczki itd. Mam foto.... bez pompy ciepła, więc są oszczędności. Widzę że instalacja 9,7 kWp starczy albo na ogrzewanie albo na auta. Wychodzi mi z obliczeń że to u mnie porównywalne koszty. Jak będzie zobaczymy.
Miałem też nieprzyjemność ładować się na Orlenie za 2.95 zł - to tak jak by palił 8l/100. Tęsknicie za szybkimi ładowarkami a im szybsza tym drożej. Ok raz na jakiś czas można dać więcej tym bardziej że auto podaję ile potrzebujesz do swojej wtyczki. W cenie powyżej 2,5 zł/ kWh to traci sens. Na szczęście jest Tesla i trochę chamuje tych wariatów z cenami. Oczywiście SUC jest za mało i wariaci rządzą w większości regionów.
 
Top