Patrząc na spadające ceny materiałów do produkcji akumulatorów oraz pełzające spowolnienie gospodarcze w UE.
Zapowiedzi obniżenia cen przez CATL o 50 % w połowie 2024 roku. A za nim zapewne BYD i reszta...
Biorąc pod uwagę, że coraz więcej chińskich nowych marek oraz już dostępnych nowych modeli tych marek, będzie chciało się przebić w UE - głównie tym co robią z wersjami spalinowymi czyli niską ceną.
Wygląda na to, że rabaty i niższe ceny zagoszczą na dłużej na rynku.
Pytanie tylko jak szybko na jeszcze bardziej spadające ceny z Azji odpowiedzą obniżkami producenci z UE oraz TESLA ?
Moim zdaniem, te ceny po rabatach - przy obecnych cenach akumulatorów. Staną się cenami sugerowanymi a od nich zobaczymy jeszcze rabaty - choćby z powodu zapowiadanych znaczących obniżek cen akumulatorów = patrz wyżej CATL.