Ceny nowych niro

Olecki

Pionier e-mobilności
Porównując do mojego Niro zamówionego w czerwcu 2022 wychodzi około 15k taniej, jak na wyprzedaż rocznika to wydaje się w miarę ok. Patologią były kolejne podwyżki po pierwszym cenniku Niro - między moim zamówieniem a odbiorem były trzy. Gdyby nie chcieli się nachapać i trzymali ceny z tego pierwszego cennika to pewnie teraz nie musieli by robić wyprzedaży.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A były rejestrowane? W sensie łapią się na dotację? Tak dopytuję, bo mój znajomy rozważał zmienę Ioniqa na coś z Kia/Hyundai i obdzwonił wszelkie „okazje” z otomoto - każdy z wyprzedaży był zarejestrowany.
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
A były rejestrowane? W sensie łapią się na dotację? Tak dopytuję, bo mój znajomy rozważał zmienę Ioniqa na coś z Kia/Hyundai i obdzwonił wszelkie „okazje” z otomoto - każdy z wyprzedaży był zarejestrowany.
Teraz to wyklucza dopłatę, w takim razie promocja nie jest tak dobra, jakby się mogło wydawać.
 

abes99

Posiadacz elektryka
Wg oferty powinny to być nowe, niezarejestrowane auta, łapiące się na dofinansowanie. Może salony chcą najpierw wypchnąć zarejestrowane?
 

Attachments

  • IMG_20240303_154037.jpg
    IMG_20240303_154037.jpg
    346,9 KB · Liczba wyświetleń: 35

lookash_c

Pionier e-mobilności
A były rejestrowane? W sensie łapią się na dotację? Tak dopytuję, bo mój znajomy rozważał zmienę Ioniqa na coś z Kia/Hyundai i obdzwonił wszelkie „okazje” z otomoto - każdy z wyprzedaży był zarejestrowany.
Na grupie "nirowej" Dawid Antczak z Kalisza (tam kupiliśmy nasze e-Niro) pisał, że to cena za nowe, nie rejestrowane, "pod dotację".
 

electricar

Zadomawiam się
Ale w pysk dostali ci co kupili po ok 220k wersję L, tak samo jak Tesla. Puścili wszyscy po 50-80k i nagle się okazuje że dalej zarabiaja. Po starym cenniku mieli pewni ok 100% marży jak nie lepiej. Niro ev powinno kosztować max 110k wg mnie. Bo silnik spalinowy i skrzynia z osprzetem jest chyba bardziej skomplikowana/ drozsza niż silnik elektryczny z bateria( kilka tysięcy paluszków)
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Ale w pysk dostali ci co kupili po ok 220k wersję L, tak samo jak Tesla. Puścili wszyscy po 50-80k i nagle się okazuje że dalej zarabiaja. Po starym cenniku mieli pewni ok 100% marży jak nie lepiej. Niro ev powinno kosztować max 110k wg mnie. Bo silnik spalinowy i skrzynia z osprzetem jest chyba bardziej skomplikowana/ drozsza niż silnik elektryczny z bateria( kilka tysięcy paluszków)
Temat był tu kilkadziesiąt razy wałkowany.
W największym skrócie - skoro ktoś kupił auto za kwotę "x" to widać uznał, że jest gotów tyle zapłacić.
 

Classic08110

Zadomawiam się
Patrząc na spadające ceny materiałów do produkcji akumulatorów oraz pełzające spowolnienie gospodarcze w UE.
Zapowiedzi obniżenia cen przez CATL o 50 % w połowie 2024 roku. A za nim zapewne BYD i reszta...
Biorąc pod uwagę, że coraz więcej chińskich nowych marek oraz już dostępnych nowych modeli tych marek, będzie chciało się przebić w UE - głównie tym co robią z wersjami spalinowymi czyli niską ceną.
Wygląda na to, że rabaty i niższe ceny zagoszczą na dłużej na rynku.
Pytanie tylko jak szybko na jeszcze bardziej spadające ceny z Azji odpowiedzą obniżkami producenci z UE oraz TESLA ?
Moim zdaniem, te ceny po rabatach - przy obecnych cenach akumulatorów. Staną się cenami sugerowanymi a od nich zobaczymy jeszcze rabaty - choćby z powodu zapowiadanych znaczących obniżek cen akumulatorów = patrz wyżej CATL.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ale w pysk dostali ci co kupili po ok 220k wersję L, tak samo jak Tesla. Puścili wszyscy po 50-80k i nagle się okazuje że dalej zarabiaja.
Napisali to gdzieś?
Czy może wypychają to co i tak się inaczej nie sprzeda z magazyniu, żeby straty minimalizować?
 
Top