Jeździ tam wojskowa ciężarówka przerobiona na klatkę dla ludzi, żeby mogli sobie poprzebywać wśród dzikich zwierząt.
Pierwotnie 12-cylindrowy silnik diesla zużywał 50l/100km, technologia wojskowa nie miała filtrów, więc waliła smrodem i czarnym dymem często (prawdziwa motoryzacja), miała uciążliwą 8-biegową skrzynię. Robiła tyle hałasu, że sąsiedzi się skarżyli, a przewodnik musiał mówić przez mikrofon i mocno podkręcone głośniki, żeby było coś słychać.
Rozważana była opcja jazdy na metanie, którego mają pod dostatkiem przez cały rok z odchodów zwierząt, ale to nie rozwiązałoby problemu hałasu i biegów.
Zdecydowano się na retrofit elektryczny na bazie systemu podobnego jak w i3. To bardzo uprościło sterowanie do naciskania gazu i hamulca bez konieczności wachlowania.
Odchudzono klatkę zastępując stal aluminium przy okazji uzyskujac 4 dodatkowe siedzenia - łącznie 46.
Producent baterii zapewniał, że jest bardzo bezpieczna i daje 10 minut na opuszczenie pojazdu. Niestety opuszczenie pojazdu na wybiegu lwów nie wchodzi w rachubę (lwy miałyby do wyboru mięso surowe i smażone), więc zaprojektowano ramię, które w razie konieczności odrzuca baterię na 3 metry od pojazdu i daje czas na reakcję służbom zoo.
Pojemność baterii to 42 kWh. Ładowanie 7kW 1f między jazdami. Zasięg 30 km, jedna trasa to 5 km.
www.automobile-propre.com
Pierwotnie 12-cylindrowy silnik diesla zużywał 50l/100km, technologia wojskowa nie miała filtrów, więc waliła smrodem i czarnym dymem często (prawdziwa motoryzacja), miała uciążliwą 8-biegową skrzynię. Robiła tyle hałasu, że sąsiedzi się skarżyli, a przewodnik musiał mówić przez mikrofon i mocno podkręcone głośniki, żeby było coś słychać.
Rozważana była opcja jazdy na metanie, którego mają pod dostatkiem przez cały rok z odchodów zwierząt, ale to nie rozwiązałoby problemu hałasu i biegów.
Zdecydowano się na retrofit elektryczny na bazie systemu podobnego jak w i3. To bardzo uprościło sterowanie do naciskania gazu i hamulca bez konieczności wachlowania.
Odchudzono klatkę zastępując stal aluminium przy okazji uzyskujac 4 dodatkowe siedzenia - łącznie 46.
Producent baterii zapewniał, że jest bardzo bezpieczna i daje 10 minut na opuszczenie pojazdu. Niestety opuszczenie pojazdu na wybiegu lwów nie wchodzi w rachubę (lwy miałyby do wyboru mięso surowe i smażone), więc zaprojektowano ramię, które w razie konieczności odrzuca baterię na 3 metry od pojazdu i daje czas na reakcję służbom zoo.
Pojemność baterii to 42 kWh. Ładowanie 7kW 1f między jazdami. Zasięg 30 km, jedna trasa to 5 km.

Cette TPE très dynamique rétrofite les camions brousses du parc animalier de Thoiry
Idée Services a été chargée de convertir à l’électrique d'anciens camions militaires utilisés à Thoiry pour aller à la rencontre des animaux.
Last edited: