Ciąg dalszy: "Kobieta z zamkniętymi oczami w Tesli na Autopilocie. Ludzie, to nie są żarty – trzeba powiadamiać policję!"

daniel

Señor Meme Officer
Artykuł z Elektrowozu:

Ciąg dalszy:

TLDR: Pani wcale nie spała, ale uporczywie trzymała się lewego pasa. Natomiast żadne media nie próbowały się skontaktować z kierowcami, żeby poznać wersje obu stron. Pani jest winna jeżdżenia lewym pasem co jest zrozumiale denerwujące, ale jechała z maksymalną dopuszczalną prędkością, więc jak to możliwe, że ktoś ją wyprzedzał? :sneaky:
Elektrowóz też podpadł. 😨(ale wyróżnił komentarz EPI spod artykułu, więc może będzie jakaś okoliczność łagodząca)

 

cooler

Pionier e-mobilności
Jeśli wrzucisz kierunkowskaz to AP się nie wyłączy
Wyłączy, miałeś FSD, w zwykłym AP samo włączenie kierunku nie wyłącza AP, ale też nie spowoduje zmiany pasa, więc jak ruszysz kierownicą by wtedy zmienić pas to AP się wyłącza (na szczęście bez tempomatu) i po zmianie pasa musisz znów machać wajchą.
Mogli by to pomyśleć tak ja teraz fajnie działają kierunkowskazy: po zmianie pasa i wyłączeniu się kierunku znowu włącza sam AP.
Było by idealnie...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
OK, czyli nawet z kierunkowskazem AP przy zmianie pasa zdechnie?
A w rozszerzonym AP tego nie robi, więc dlatego się zdziwlem, ale faktycznie było o tym..
Ja myślałem że z kierunkowskazem nie ruszasz kierowcą jak W FSD aby sama zmieniła ale sam robisz manewr czyli skręcasz i AP łapie nowy pas
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Kiedyś jechałem za taką prawym pasem i tempomat w VW nie wyprzedzał prawym pasem. Miałem chyba 140 ustawione a pani jechała z 130 z hakiem lewym pasem. Tym sposobem w takim tandemie zablokowaliśmy 2 pasy przez jakieś 10km, ale to moje auto jechało zgodnie z prawem.;) To był jedyny raz kiedy zauważyłem że auto trzyma się tego przepisu.

Co do autopilota podstawowego w Tesli to.
1. Po włączeniu AP wyłącza kierunkowskaz
2. Po włączeniu kierunkowskazu na AP najdelikatniejszy ruch kierownicą wyłącza AP, nie próbuje nam przeszkodzić.

Mam przycisk Sexy od AP z lewej strony pod kierownicą, więc pasy wygodnie zmieniam jedną ręką. Kierunkowsaz, przejeżdżam na drugi pas i jeszcze zanim wyprostuje włączam przyciskiem AP i on mnie ustawiana pasie docelowym. Także nie mam niechęci do zmiany pasa.
 

luki

Pionier e-mobilności
Kiedyś jechałem za taką prawym pasem i tempomat w VW nie wyprzedzał prawym pasem. Miałem chyba 140 ustawione a pani jechała z 130 z hakiem lewym pasem. Tym sposobem w takim tandemie zablokowaliśmy 2 pasy przez jakieś 10km, ale to moje auto jechało zgodnie z prawem.;) To był jedyny raz kiedy zauważyłem że auto trzyma się tego przepisu.
Czekaj, czekaj... W Niemczech (czyli w kolebce VW) nie można wyprzedzać prawym pasem na autostradzie. W Polsce jest to jak najbardziej dozwolone. Ale tempomat w autach "niemieckich" faktycznie zwalnia jak coś jest na lewym pasie a jedzie wolniej. Wtedy wystarczy dodać na chwilę "gazu"
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@luki jak zdawałem na prawo jazdy to inaczej uczyli ale rzeczywiście można

może jechaliśmy cały czas pod górkę a przed wzniesieniem nie jest dozwolone;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
od 20 zl do 3000 tys bez pkt karnych. art 97 kod wykroczeń w gesttii gliniarza jak uzna poziom zagrozenia

Ale za wolna jazde mozna miec max 500 i 8 pkt inny &
 

Cav

Pionier e-mobilności
Kiedyś jechałem za taką prawym pasem i tempomat w VW nie wyprzedzał prawym pasem. Miałem chyba 140 ustawione a pani jechała z 130 z hakiem lewym pasem. Tym sposobem w takim tandemie zablokowaliśmy 2 pasy przez jakieś 10km, ale to moje auto jechało zgodnie z prawem.;)
Prawo w Polsce nie zabrania wyprzedzania prawym pasem (zazwyczaj).
 

Bronek

Pionier e-mobilności
@Bronek kurcze, słyszałem że aktualizowali taryfikator mandatów ale 3 miliony to nie chciałbym dostać;)
Nie poprawię bo trzeba mierzyć wysoko.. Ciesz, się że jestem przeciw karze śmierci ale za zaostrzeniem .
Dobra wynegocjowałeś.. Zero mniej mogę zdjąć ok
 
Top