Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Ciekawostki ze świata projektowania samochodów
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="skyactivwalker, post: 114782, member: 675"] No ja z powodu mojej pracy w automotive, mam do czynienia z samochodami bardzo dużo. Od mniej więcej 2017 roku udział aluminiowych przewodów stale rośnie. To nie są już te stare aluminiowe przewody, utleniające się i kruszące po krótkim czasie. Elastyczność i trwałość mają na poziomie miedzi. A można sporo zaoszczędzić na masie. W mojej marce od 2003 roku inżynierowie wyznają lightweight strategy i szukają gramów w każdym dostępnym miejscu. I np w ostatniej mx-5 grube przewody pomiędzy alternatorem, dc-dc a kondensatorem i-eloop są alluminowe, podobnie jak większość przewodów zasilających. Zaoszczędzili 2 kg i zmieścili się z masà własną poniżej 1000kg bo takie było założenie. Dodatkowo chcieli mieć rozkład masy 50:50. Zmnjejszając liczbę i średnice śrub zdjęli 1230g i strasznie się tym jarali. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Ciekawostki ze świata projektowania samochodów
Top