"Cieszmy się że jest tak tanio"

elektryk

Pionier e-mobilności
Kolejny artykuł ze stajni EV Klub i kolejny raz słowo Tesla lub Supercharger na liście słów zakazanych:

Ogólny przekaz - cieszmy się że jest tak tanio, bo taniej nie będzie a powinno być drożej. Nie ważne że ceny energii w hurcie spadają, byliśmy dla Was tak tani że obniżki nie będzie.

Do tego porównajmy abonamenty z opłatą w setkach złotych miesięcznie z 0 kWh w cenie do tych co nie mają żadnego abonamentu i ogłośmy że GreenWay to najlepszy deal.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Ja chyba ślepy jestem, ale nie wiem gdzie wy te Orleny przy trasach widzicie?
Ja mam jeden przy "8" (Szumowo), kojarzę też kilka przy "7" (Grójec, Sucha, Łączyn, Kraków przy Zakopiańskiej, Myślenice). To w drodze w Tatry.
 

viallos

Pionier e-mobilności
No właśnie otworzyłem aż z ciekawości mapę i na południu trochę tego jest, ale ja w Tatry nie lubię i jak coś to Wisła/Szczyrk i jak po drodze patrzę to z Wawy to może gdzieś w Tychach by podpasowało, a tak to bida przy A2,A1. W przeciwna stronę A2, A1 nad morze też nic ciekawego nie widzę, a kierunek Koszalin to już zupełnie biała plama.
 

Michal

Moderator

vwir

Pionier e-mobilności
No właśnie otworzyłem aż z ciekawości mapę i na południu trochę tego jest, ale ja w Tatry nie lubię i jak coś to Wisła/Szczyrk i jak po drodze patrzę to z Wawy to może gdzieś w Tychach by podpasowało, a tak to bida przy A2,A1. W przeciwna stronę A2, A1 nad morze też nic ciekawego nie widzę, a kierunek Koszalin to już zupełnie biała plama.
Właściwie to na południu i południowym wschodzie niczego poza orlenami nie ma na MOPach. Zerknij na A4.
 

KrzysztofFly

Moderator
No to mając w Polsce 1920 stacji benzynowych, posiadanie na nich 148 ładowarek nie daje powodu do zachwytu. Przecież większość z tych stacji, to idealne miejsca na postawienie ładowarki, są w dobrych miejscach, dysponują odpowiednim zapleczem. Efektem mogłaby być sieć marzenie, gdyby jeszcze do tego dodać karty RFID i roaming, ach rozmarzyłem się ;).
 

viallos

Pionier e-mobilności
A w większości tych stacji to jakieś marne 100kW i to jedna sztuka. Jak dla mnie słabizna. O cenie nie wspominając bo też super drogo.
 

luki

Pionier e-mobilności
Wydaje mi się, że dyskusja nie jest nad GW <-> Or.en (bo nikt tego drugiego nie zachwala), ale nad GW <-> "reszta świata" :)
Przedstawiliście swój punkt widzenia, jako osoby jeżdżące w trasę, lub/i ładujące w większości na mieście, a ja chciałbym przedstawić trochę inny punkt widzenia.
Na co dzień jeżdżę samochodem "w koło komina", ale też taki cel był kupienia miejskiego auta (lub takiego a nie innego), ładuję auto w garażu w 2 taryfie.
Od początku roku zrobiłem 22k km. No i teraz zużycie (niestety, ale będzie przybliżone):
- w zimie (styczeń-maj) 19,2kWh/100km, latem (maj-październik) 16,2kWh/100km. Liczę, że średnio 18kWh/100km * 22k -> 4000kWh.
Na publicznych punktach załadowałem (jest w historii ładowań, więc łatwo policzyć) 215kWh. Co daje jakieś 5% całości ładowań.
W wakacje skorzystałem z promocji GW na abo (wykupiłem teń średni, za 35/2mc), ale załadowałem raptem 33kWh. Cena za kWh wyszła mi więc wysoka, bo 3,25 (czyli tyle co bez żadnej zabawy w abo).
Cena w jednym z ładowań wyszła nawet fajne 2,09zł/kWh, ale to była ładowarka 60kW (tutaj nie są wliczone koszty abo).
I dochodzimy do sedna. W moim przypadku ciężko celować w jakiś abonament, najzwyczajniej nie mam takiej potrzeby.
Jest jeszcze kwestia tego, że czasem kalkuluję (szybko w głowie, bo też nie chodzi o jakieś grosze ;) i to głównie przy "trasie" ok 150km w jedną stronę) czy się w ogóle opłaci gdzieś stawać i ładować, czy jednak nie dojadę "na raz" do domu. Gdyby cena regularna była taka jak teraz nz SC, lub chodziaż w okolicy 2+zł to pewnie bym się nie zastanawiał. A tak to trochę ten wąż w kieszeni syczy.
Nie chcę też, żeby to odebrał ktoś źle moje wyliczenia, bo jak idę do restauracji, to też nie liczę, że może są jakieś kupony, czy inne zniżki, no bo wiadomo, że restaurator musi zarobić.

ps. chleba też nie piekę w domu ;)
 

viallos

Pionier e-mobilności
Każdy ma inny interes, potrzeby. Dla mnie w trasie jest najważniejsza szybkość przemieszczania się, co wiąże się z szybkością ładowania. Dlatego będę bronił GW bo jako nieliczni mają kilka ładowarek 200kW na MOPach, a jak doszedł roaming krajowy Ionity to już w ogóle 'bailando'. Nie interesują mnie ładowarki typu 50 czy 100kW bo uważam że są najzwyczajniej w świecie za wolne .. szczególnie na MOPach. Tam ma być power!
Ładowanie po mieście na jakichś ładowarkach AC itp to tylko z przypadku albo jak nie ma wolnych miejsc parkingowych a przy ładowarce pusto to wtedy nie patrzę na ceny .. bo ile tego prądu nakapie.
 
Top