"Cieszmy się że jest tak tanio"

elektryk

Pionier e-mobilności
Kolejny artykuł ze stajni EV Klub i kolejny raz słowo Tesla lub Supercharger na liście słów zakazanych:

Ogólny przekaz - cieszmy się że jest tak tanio, bo taniej nie będzie a powinno być drożej. Nie ważne że ceny energii w hurcie spadają, byliśmy dla Was tak tani że obniżki nie będzie.

Do tego porównajmy abonamenty z opłatą w setkach złotych miesięcznie z 0 kWh w cenie do tych co nie mają żadnego abonamentu i ogłośmy że GreenWay to najlepszy deal.
 

viallos

Pionier e-mobilności
To jest phev i podaje wartość średnią, z jeżdżenia głównie dom praca dom wychodziło 4.2l LPG i 11.3kWh na 100km;) Teraz jak jest to głównie wycieczkowo-trasowe to statystyki są 6.3l LPG i 9kWh na 100lkm
Pisałeś wyżej o 20pln ... hmmm ... 6x3+9x2 ... w trasie .. to jest chyba trochę więcej. Jak żona jeździ to Tesla poniżej,20 w trasie weźmie i na SuC poniżej 2pln za kWh. A jak na domowym prądzie to na lekko pierwsze 300km zrobisz. Jednak chyba sporo taniej EV niż ten PHEV z LPG.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Ładowanie pheva w trasie? Z chademo:ROFLMAO: Rozbawiłeś mnie, myślałem, że szanujesz swój czas, tak jak ja. Szukać ładowarki żeby 20 minut ładować 8kWh i móc przejechać 30km:D Bo phev z szybkiego ładuje się tylko do 80%.
To jeszcze raz napiszę, Outlander do 120 w długiej trasie, gdzie domowe 8kWh energii to niewielki procent, mieści się pomiędzy 7-9l LPG, dużym plusem jest to że w trasie można wyłączyć rekuperację i nie mamy praktycznie żadnych oporów. Wypad do Chorwacji na ponad 2500km, średnie spalanie LPG 8.2l 4 osoby załadowany na full. Jadąc tą trasę na LPG to prawie jak teslą, bo co 350-400km się musiałem zatrzymać na stacji.;)

Nie przeczę, że Tesla plus SUC jest ekonomiczna, ale nie wszyscy mają/chcą mieć Teslę. Jak udostępnią SUC dla innych to sądzę że pojawi się gównoburza że taki Leaf czy Niro czy Stellanis blokuje ładowarkę kapiąc 50-70kW.
 
Last edited:

nnnnn

Pionier e-mobilności
Leaf? Z chademo? ;)
Leaf tylko CHademo? No to inny "niewierny" np Maxus lub Seres z zimną baterią:D Zaraz będzie że SUC tylko dla TESLI;)

LPG jest alternatywą, przynajmniej na razie, a co będzie za parę dni to może być inna rzeczywistość...
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Pisałeś wyżej o 20pln ... hmmm ... 6x3+9x2 ... w trasie .. to jest chyba trochę więcej. Jak żona jeździ to Tesla poniżej,20 w trasie weźmie i na SuC poniżej 2pln za kWh. A jak na domowym prądzie to na lekko pierwsze 300km zrobisz. Jednak chyba sporo taniej EV niż ten PHEV z LPG.
Żona jeździ 7 rok Merivą z salonu, fabryczne LPG średnia poniżej 8 litrów gazu. Benzynę bierze tylko przy rozgrzewce, latem 20 sekund, zimą kilka minut. Później żadnego dotrysku, sam gaz. Zużywa jeden bak benzyny na rok, więc można pominać.
Przy obecnej cenie LPG wychodzi 24pln/100km
No i co ważne, samochód kosztował wtedy 60tys, do dziś zrobił prawie 100tys km i zaoszczędził w stosunku do wersji benzynowej jakieś 20tys złotych.
Dziś jak ktoś kupuje elektryka za 200tys i przez kilka lat zaoszczędzi dzięki jeździe na prad 20tys, to ma mało istotne znaczenie z winy ceny samochodu. Chyba ze ładuje całkiem darmo, to wtedy oszczednosc większa i moze miec istotny udział w cenie zakupu. Tylko co to znaczy darmo, panele za darmo na drzewach nie rosną
 
Last edited:

Belkot

Posiadacz elektryka
To wszystko zalezy do czego porównujemy. Meriva to takie nijakie autko z nijakim silnikiem. Jak to porownasz do elektryka? Ja mam chryslera town and country 3.6 V6. 3 dzieci i duzy pies wiec duze auto. Spalanie po miescie 20 litrow LPG po trasie 14. DO tego 1.5 litra benzyny na 100 km. Dla mnie przesiadka na jakiekolwiek auto elektryczne i ładowanie z publicznych ladowarek daje realne oszczednosci. Problemem jest tylko mały wybór aut 6-7 osobowych i ich cena.
 

Michal

Moderator
Panele zwiększają też wartość nieruchomości. Jeśli założymy, że o wartość paneli, to od początku są "darmowe".
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
To wszystko zalezy do czego porównujemy. Meriva to takie nijakie autko z nijakim silnikiem. Jak to porownasz do elektryka? Ja mam chryslera town and country 3.6 V6. 3 dzieci i duzy pies wiec duze auto. Spalanie po miescie 20 litrow LPG po trasie 14. DO tego 1.5 litra benzyny na 100 km. Dla mnie przesiadka na jakiekolwiek auto elektryczne i ładowanie z publicznych ladowarek daje realne oszczednosci. Problemem jest tylko mały wybór aut 6-7 osobowych i ich cena.
Jakie jest porównywalne wielkością auto do Town Country? Model Y czy coś innego?
 
Top