Cło na elektryki z Chin = koniec tanich elektryków w UE?

To koniec tanich elektryków z Chin?
Wszystkie pojazdy elektryczne, które trafią do Unii Europejskiej z Chin po 6 marca 2024 roku, mogą zostać dotknięte karnymi cłami antysubsydyjnymi. Wspólnota rozpocznie od czwartku rejestrację celną importu elektryków z Państwa Środka - podała agencja Reutera.

I przy okazji dostanie się np. Tesli?
Jakub Jakóbowski, zastępca dyrektora Ośrodka Studiów Wschodnich, skomentował na platformie X, że cła mogą uderzyć nie tylko w samochody BYD i Nio. Dokument został sformułowany w taki sposób, że może dotyczyć całej produkcji pojazdów EV “made in China”, a więc również przyjeżdżających z Azji aut Tesli, Dacii czy Volvo.

źrodła:
 
K

Konto_usuniete_2024-07-16

Gość
to raczej nie gównoburza, tylko zwrócenie uwagi, że aktualne propozycje mogą rykoszetem uderzyć w producentów z innych państw jak Tesla czy Dacia.
Chwileczkę
W dokumencie opublikowanym we wtorek 5 marca Komisja Europejska stwierdziła, że posiada wystarczające dowody na to, że chińskie pojazdy elektryczne są subsydiowane przez władze, co w nieuczciwy sposób zwiększa ich konkurencyjność na unijnym rynku
Powtórzę: Czy UE ma dowody na subsydiowanie produkcji Tesli przez rząd chiński?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
To koniec tanich elektryków z Chin?


I przy okazji dostanie się np. Tesli?


źrodła:
Dlatego Chińczycy budują fabryki na Węgrzech. Może dzięki temu fabryka izery/geely/innego chińskiego wynalazku powstanie.
 
K

Konto_usuniete_2024-07-16

Gość
Dlatego Chińczycy budują fabryki na Węgrzech. Może dzięki temu fabryka izery/geely/innego chińskiego wynalazku powstanie.

Oczywiście, że do tego dojdzie, a droższa produkcja zostanie zniwelowana przez brak cła i niższe koszty transportu. Do tego mają dostęp do tanich komponentów do budowy własnych źródeł zasilania z OZE i nie muszą być skazani na wysokie ceny energii w UE.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dlatego Chińczycy budują fabryki na Węgrzech. Może dzięki temu fabryka izery/geely/innego chińskiego wynalazku powstanie.
Nie powstanie, podobno prad do tej fabryki moglby byc w 2028 a moze 2030r… wiec wiesz :)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Powtórzę: Czy UE ma dowody na subsydiowanie produkcji Tesli przez rząd chiński?
To akurat nie ma znaczenia bo nie wprowadzą selektywnego cła. Albo wszystkie BEV tam produkowane albo żaden.

Czekam na retorsje i wprowadzenie podwyższonych ceł w Chinach. Europejskie koncerny będą zaorane.

Bez znaczenia. Większe koncerny produkują u nich lokalnie w kooperacji z miejscowymi a wysokość cła raczej nie wpłynie na sprzedaż Ferrari czy Bentleya.
 

alaska_k

Fachowiec
Czyli jak rozumiem chca podniesc clo ?
Ciekawe do ilu… no to pewnie TM3 sporo podrozeje…
Nie koniecznie, według artykułu zamieszczonego na elektrowozie fabryki producentów z poza Chin nie ucierpią:
"Fabryki BMW czy Tesli nie były wizytowane, producenci nie zostali nawet zaproszeni do wypełnienia kwestionariusza Komisji Europejskiej. Cła raczej nie będą dotyczyły Volvo, które samochody na nasz rynek wytwarza lokalnie i w Stanach Zjednoczonych, ale sytuacja Polestara jest już mniej oczywista."
 
Top