Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Zadomawiam się
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

eprom

Zadomawiam się
Ja jestem na etapie podobnego wyboru, drugie auto zmienić chcę na elektryka, poluję na i3 ale też biorę inne auta pod uwagę, jeszcze zauważyłem że można za ok 80tys kupić mazdę mx30 z 2020r, baterię ma niedużą ale myślę że te 100km zrobi na jednym ładowaniu, ktoś może miał styczność z mx30?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja jestem na etapie podobnego wyboru, drugie auto zmienić chcę na elektryka, poluję na i3 ale też biorę inne auta pod uwagę, jeszcze zauważyłem że można za ok 80tys kupić mazdę mx30 z 2020r, baterię ma niedużą ale myślę że te 100km zrobi na jednym ładowaniu, ktoś może miał styczność z mx30?
Na FB za 85brutto i3 120Ah
 

Swasix

Nowy na Forum
Po zapoznaniu się z całym tym wątkiem jak dla mnie wyglada na to ze całkiem rozsądnym wyborem będzie 2021 eC4 ze względu na wielkość wnętrza, komfort resorowania w mieście, pompę ciepła w standardzie, możliwą ładowarkę 3 fazową na pokładzie. W cenie 20 tyś Euro spokojnie do wyrwania w Holandii. Tuż za eC4 będzie Kona poliftowa 39 z ładowarką 3F. Najtańsze rozwiazanie to Mx30 ale tu mogą być w przyszłości trudności z odsprzedażą.
 

KrzysztofFly

Moderator
Po zapoznaniu się z całym tym wątkiem jak dla mnie wyglada na to ze całkiem rozsądnym wyborem będzie 2021 eC4 ze względu na wielkość wnętrza, komfort resorowania w mieście, pompę ciepła w standardzie, możliwą ładowarkę 3 fazową na pokładzie. W cenie 20 tyś Euro spokojnie do wyrwania w Holandii. Tuż za eC4 będzie Kona poliftowa 39 z ładowarką 3F. Najtańsze rozwiazanie to Mx30 ale tu mogą być w przyszłości trudności z odsprzedażą.
Z tego co widziałem w ogłoszeniach, to w Polsce także da się już wyrwać za równowartość 20k Euro, a faktycznie wielkość wnętrza i komfort resorowania są ok.
 

eprom

Zadomawiam się
Ja byłem u dealera nissana i za leafa najtańszą opcję można mieć za 599zł netto miesięcznie bez wpłaty własnej, po 2 lattach można oddać, wybrałem opcję n-connecta z propilotem i po niedzieli mają mi przedstawić końcową ofertę. Opcja dla prowadzących działalność w celu tak naprawdę sprawdzenia czy elektryk się sprawdzi. Promocja jest tylko na okres 24miesiące
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ja byłem u dealera nissana i za leafa najtańszą opcję można mieć za 599zł netto miesięcznie bez wpłaty własnej,
Podaj dealera.
Mój tego nie potwierdza.
Owszem, jakiś czasu temu była taka oferta, ale już się dawno skończyła.
 

eprom

Zadomawiam się
Podaj dealera.
Mój tego nie potwierdza.
Owszem, jakiś czasu temu była taka oferta, ale już się dawno skończyła.
Jednak to chyba chwyt marketingowy, otrzymałem ofertę ale wyszło 1200zł netto miesięcznie, to była oferta od dealera z ełku. Fakt że wybrałem n-connecta ale to raptem 7tys droższy od najtańszej. Szukam więc dalej, zacząłem rozglądać się za ioniq 2019 lub nawet kona z 64kw, najlepiej aby było bliżej 70tys zl
 
Last edited:

kammoj

Nowy na Forum
Jednak to chyba chwyt marketingowy, otrzymałem ofertę ale wyszło 1200zł netto miesięcznie, to była oferta od dealera z ełku. Fakt że wybrałem n-connecta ale to raptem 7tys droższy od najtańszej. Szukam więc dalej, zacząłem rozglądać się za ioniq 2019 lub nawet kona z 64kw, najlepiej aby było bliżej 70tys zl
8 lutego podpisałem umowę na n-conecte z ledami i propilotem + lakier 2 kolory za 840 zł netto. 600 netto miałem ofertę za podstawową wersje :)

Wpłata własna 27k netto na poczet dofinansowania. Mleasing. 2 lata. 15k przebiegu. Odebrany 2 tyg temu. Bielsko - Biała.

Jestem bardzo zadowolony. Myślę, że fajna oferta jak za nowego elektryka. Nie opłacało mi się jeździć moim starym samochodem :)
 
Last edited:

eprom

Zadomawiam się
8 lutego podpisałem umowę na n-conecte z ledami i propilotem + lakier 2 kolory za 840 zł netto. 600 netto miałem ofertę za podstawową wersje :)

Wpłata własna 27k netto na poczet dofinansowania. Mleasing. 2 lata. 15k przebiegu. Odebrany 2 tyg temu. Bielsko - Biała.

Jestem bardzo zadowolony. Myślę, że fajna oferta jak za nowego elektryka. Nie opłacało mi się jeździć moim starym samochodem :)
Czy na pewno 15k przebiegu? Z tego co wiem aby skorzystać z doginansowania musi być minimum 20k km rocznie.
 
Top