Cupra Born 2023 58kWh 27tyś km

luki

Pionier e-mobilności
Tak jak napisalem. 80% I 326km prognozy.
A wczorajszą trasa byla po 130km/h a średnia niska bo zona do zabki, potem do innego sklepu i tak z 30min auto odpalone. Czyli życiowo.
Bez tempomatu jazda. Jak ICE.
Chyba mam coś zepsute... Bo u mnie taki zasięg to pokazuje przy 100%
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
po mojej jeździe to jak 200km pokaże przy 80% to będzie dobrze
Nie, ja nie jeżdzę delikatnie i nie jest źle. Nie uprawiam ekodrivingu, nie jeżdzę na tempomatach. Chociaż lane assist jest wygodny jak się daleko jedzie.
Chyba mam coś zepsute... Bo u mnie taki zasięg to pokazuje przy 100%
Zauważyłem, że te do 2022 mają wyraźnie słabszy zasięg.
Nie wiem czy coś z chemią robili czy nie. Nie mogłem się dokopać do informacji na temat zmian.
Mi przy naładowaniu do full 427km pokazało. A jak zacząłem jazdę do nawet weszło na 435km. Bo podmiejskie tereny nawet bez ekojazdy są eko.
Ale to prognoza. Tylko dla podmiejskich terenów realna i bez częstych wychłodzeń kabin. Bo wiadomo... swoje energii wciąga.

I to moje pierwsze ładowanie do 100% odkąd go mam(z wczoraj) i poprzedni właściciel też tak nie ładował ani na szybkich ładowarkach.
Ja tylko kilka razy.
 

Attachments

  • 20250603_120634.jpg
    20250603_120634.jpg
    2,5 MB · Liczba wyświetleń: 18

nabrU

Moderator
Nie ma się co podniecać wskazaniami zasięgu czy w ID.3 czy w Bornie. Bo to tylko teoria liczona na podstawie jakiegoś zakresu km z ostatnich jazd.
Zerknąłem do danych archiwalnych ;) i moja średnia z prawie 50k km zrobionych ID.3 z tą samą baterią to było 17,2 kWh/100km czyli średni zasięg 337km przy 100% SOC, co niejako zgadza się z EV Database dla Cupry Born 58kWh:

1749061773250.png
 

luki

Pionier e-mobilności
Zauważyłem, że te do 2022 mają wyraźnie słabszy zasięg.
...
No ja mam końcówkę 22. Wersja softu itd dokładnie taka sama jak u Ciebie. Ten zasięg to taki jak w 77kWh. Może też i kwestia eksploatacji, ja głównie po autostradzie jeżdżę. Dzisiaj np 70km i 30% baterii zjadło...
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Masz rację , moja średnia to 16.8kWh/100km Odkąd go mam. Zgadza się z danymi.
No ja mam końcówkę 22. Wersja softu itd dokładnie taka sama jak u Ciebie. Ten zasięg to taki jak w 77kWh. Może też i kwestia eksploatacji, ja głównie po autostradzie jeżdżę. Dzisiaj np 70km i 30% baterii zjadło.
No i mamy winowajcę i główna roznice.
Moje 16,8 to autostrady nie wiele.
Ale wczoraj szczecin choszczno to kawałek autostrady i ekspresówki. Z prędkościami 13X ze zwolnieniami do 110 bo 90 na zakrętach Ski zrobili. Bo pewnie zimą jest slisko czy jaki grzyb.
Ale jechalem jak ICE bez tempomatow, kompleksów czy innych poświęcen. Z wyniku zadowolony jestem.

Zaraz mi nabrU wątek przeteleportuje 😉

Jedyna różnica która z asystenow mnie cieszy i nieco temperuje to lane Assist który jak odpuszczę gaz to sam zwalnia przed ograniczeniami. Fajny ficzer nowszych samochodów. Zwykle czekałem aż kompresja wsilniku wyhamuje pęd.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Jedyna różnica która z asystenow mnie cieszy i nieco temperuje to lane Assist który jak odpuszczę gaz to sam zwalnia przed ograniczeniami. Fajny ficzer nowszych samochodów. Zwykle czekałem aż kompresja wsilniku wyhamuje pęd.

To nie Lane Assist to robi tylko predykcyjny tempomat. Pracy tego tempomatu mi najbardziej w Tesli brakuje :confused:
 

walik22

Zadomawiam się
Nie, ja nie jeżdzę delikatnie i nie jest źle. Nie uprawiam ekodrivingu, nie jeżdzę na tempomatach. Chociaż lane assist jest wygodny jak się daleko jedzie.
Ja jeżdżę z prawym pedałem wciśniętym do podłogi i to od samego startu (nawet jak mam włączony travel assist to jak tylko na liczniku pojawia się że z przodu 50 to od razu naciska RES).
 
Last edited:

luki

Pionier e-mobilności
To nie Lane Assist to robi tylko predykcyjny tempomat. Pracy tego tempomatu mi najbardziej w Tesli brakuje :confused:
Tu jest trochę pokomplikowane 😉
Jest ustawienie na tempomacie, który dostosowuje prędkość do znaków, zwalnia ale i przyspiesza za ograniczeniem
Jest ustawienie, które (ma coś tam z eko w nazwie) hamuje przed ograniczeniami, skrzyżowaniami, samochodem,... - tak wygodne, że bez tego męczy mnie już jazda 😉
Czasem jest to zbyt agresywne i robi za wcześnie, ale da się przerwać, więc ok
 

nabrU

Moderator
Nie wiem jak jest w Born (ale domyślam się że podobnie jak w ID.3) i (jak pisałem) jest to w menu ACC:

1749156388059.png


Road layout preview: zwalnia przed skrzyżowaniami, rondami itp,
End of queue preview: zwalnia przed samochodami w korku
Speed limit preview: zwalnia przed ograniczeniem i przyspiesza po zakończeniu.
 

walik22

Zadomawiam się
tak wygląda w travel assist w Born
 

Attachments

  • born travel assist.jpg
    born travel assist.jpg
    191,9 KB · Liczba wyświetleń: 6
Top