Czy bateria 800 V w odświeżonej Tesli 3?

KrzysztofFly

Moderator
Ja tu widzę dwie sprzeczności: tani model i instalacja HV 800V :p
Dokładnie tak, zresztą jak wspomniałem o tym wcześniej, tańsze/miejskie auta raczej rzadko są ładowane na mieście (no chyba, że za darmo) większość ludzi ładuje taki samochód raz na kilka/kilkanaście dni i najczęściej robi to w domu.
 

daniel

Señor Meme Officer
Ja tu widzę dwie sprzeczności: tani model i instalacja HV 800V :p
Po podwyższeniu napięcie możesz dać cieńsze kable, bo do przeniesienia tej samej mocy potrzebujesz dwa razy mniejszego prądu, a to jakaś oszczędność. Poza tym mniejszy prąd generuje mniejsze straty na przewodach.

Mówili o tym w kontekście przejścia z 12V na 48V i to chyba będzie w Cybertrucku.
 

piotr_ev

Fachowiec
Po podwyższeniu napięcie możesz dać cieńsze kable, bo do przeniesienia tej samej mocy potrzebujesz dwa razy mniejszego prądu, a to jakaś oszczędność. Poza tym mniejszy prąd generuje mniejsze straty na przewodach.

Mówili o tym w kontekście przejścia z 12V na 48V i to chyba będzie w Cybertrucku.
dokładnie to.
 

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
ale co myślicie, że dadzą mniejszy przekrój kabla przy 800V? a co w przypadku SuC starszych generacji,
przyjeżdza taki TM3HL na SuC v1,v2 i ładuje mu max 100kW, bo słupek daje 400V? nie sądzę
 

daniel

Señor Meme Officer
ale co myślicie, że dadzą mniejszy przekrój kabla przy 800V? a co w przypadku SuC starszych generacji,
przyjeżdza taki TM3HL na SuC v1,v2 i ładuje mu max 100kW, bo słupek daje 400V? nie sądzę
Jak jest stary Supercharger to nie przeskoczysz, ale krzywa ładowania powinna być lepsza.
W Porsche jest booster DC-DC do podbijania do 800V w przypadku stacji, która ma 400V, więc nowe auta też musiałyby coś takiego mieć.
 

piotr_ev

Fachowiec
ale co myślicie, że dadzą mniejszy przekrój kabla przy 800V? a co w przypadku SuC starszych generacji,
przyjeżdza taki TM3HL na SuC v1,v2 i ładuje mu max 100kW, bo słupek daje 400V? nie sądzę
myślę, że tak właśnie będzie, a stare SuC będą wymieniane na nowe. to długi proces, ale nie widzę innej opcji. SuC v4 jeśli dobrze pamiętam pracują na 1000V SuC v4 lub 400V w zależności od pojazdu.
 

nabrU

Moderator
Po podwyższeniu napięcie możesz dać cieńsze kable, bo do przeniesienia tej samej mocy potrzebujesz dwa razy mniejszego prądu, a to jakaś oszczędność. Poza tym mniejszy prąd generuje mniejsze straty na przewodach.

To nie takie proste jak się wydaje.
Cieńsze kable to większa impedancja. Większa impedancja to większe straty na ciepło. Większe straty na ciepło (i wyższe napięcie bo 800V) to problemy z chłodzeniem itp itd
Więc według mnie nikt wiązek na cieńsze nie będzie wymieniał i podtrzymuję opinię, że 800V do Tesli 2 nie trafi. Pewnie nie trafi też do TM3 HL...
 

inter

Pionier e-mobilności
Wygląda na to, że na Targach IAA 2023 5-10 września, się dowiemy co proponuje Tesla.
 

KrzysztofFly

Moderator
ale co myślicie, że dadzą mniejszy przekrój kabla przy 800V? a co w przypadku SuC starszych generacji,
przyjeżdza taki TM3HL na SuC v1,v2 i ładuje mu max 100kW, bo słupek daje 400V? nie sądzę
Sens zmiany architektury na 800V jest taki, że przy tym samym obciążeniu kabla/wtyczki/gniazda:
400V*500A=200kW (w Tesli do 250kW ;) )
800V*500A=400kW
1000V*500A=500kW
Tak więc w aucie z instalacją 800V, na ładowarce 400V max jaki wyciągniesz to 200kW (250kW)
 

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
Sens zmiany architektury na 800V jest taki, że przy tym samym obciążeniu kabla/wtyczki/gniazda:
400V*500A=200kW (w Tesli do 250kW ;) )
800V*500A=400kW
1000V*500A=500kW
Tak więc w aucie z instalacją 800V, na ładowarce 400V max jaki wyciągniesz to 200kW (250kW)
no tak, ale poprzednicy pisał o dawaniu cieńszych kabli w celu oszczędania...
 
Top