Czy elektryk jest dla mnie? Rozkminy laika - szukać używki?

hipodrom

Zadomawiam się
Witam wszystkich

Jestem laikiem jeśli chodzi o elektryki. Jednak, mam nadzieję że niedługo się to zmieni. Obecnie posiadam 13letniego diesla, który działa bardzo dobrze, ale przez to że zaraz pojawi się kolejny członek w rodzinie przydałby się drugi samochód. Większość tras oczywiście to max 60km, mieszkam w domu we Wrocławiu bez garażu. Nie posiadam fotowoltaiki. Naturalnie zacząłem myśleć o elektryku.

Nie mam jakiś wygórowanych wymagań, nie jestem osobą która potrzebuje najnowszych technologii w samochodach (świadczy to o tym że jest mi dobrze z moim 13 letnim fordem mondeo), także nie bardzo widzę sens żebym miał szukać wśród nowych aut. Dotacja 30k to dla mnie trochę za mało, patrząc jaka jest różnica między nowymi a używanymi autam. Zwykła corsa elektryczna jako nowa to 160 tys.. dla mnie to jednak przegięcie.

Najbardziej mi zależy na:
- Auto mimo wszystko miało tą baterię 50kwh albo więcej. Wiem, że raczej mi nie będzie potrzebna, jednak mentalnie nie jestem gotowy na auta z małą baterią. Jestem przyzwyczajony do samochodu który ma 70l baku.
- Miało opcję podgrzewania się z telefonu, nie posiadam garażu więc teraz codziennie rano w zimę idę do auta, odpalam silnik i wracam po dziecko któremu pomagam się ubrać.
- Było takie średnie rozmiarowo, ale nie jakieś duże. Segment B albo C, ale fajnie jakby było trochę wyższe - łatwiej zapinać foteliki dzieciom
- Ładowalo się bez problemu na 230V

Co do ostatniego punktu: Obecnie mam gniazdko podciągnięte od napędu bramy. Jest tam zwykłe 230V. Mam opcję przerobienia i stworzenia sobie gniazdka siłowego, ale zastanawiam się czy będzie to konieczne w moim przypadku. Po pierwsze trochę nie chce mi się robić tej rewolucji, a po drugie liczę że przez noc auto podładuje się na tyle, że następnego dnia 100km zrobię bez problemu. Jeśli pewnego dnia będę potrzebował zrobić 200km, to po prostu nie naładuję do pełna przez noc i to też będzie dla mnie okej.

Najpierw szukałem wśród raczej tańszych aut, czyli głównie renault zoe z baterią 52kwh. Chyba mało jest aut w takiej cenie z taką baterią. Jednak zacząłem czytać że naprawy tego samochodu są dość drogie, poza tym nie lubi ładować się z gniazdka jednofazowego. Powiedzmy że takie zoe kosztowałby 60k.

Jednak widziałem kię niro tą starą (1) i w sumie wydaje się spoko. Bateria 64kwh, pojemny bagażnik, może byłaby bardziej uniwersalna. Powiedzmy że liczę że do byłaby do wyrwania za 80k pln

Proszę zatem o opinie i komentarz do ogólnego mojego podejścia (czy moje rozumowanie ma sens) oraz czego powinienem szukać :)
Budżet to powiedzmy takie ~70-90tys

-----
a tutaj jak się skończyły poszukiwania
 
Last edited:

hipodrom

Zadomawiam się
Zobacz na VW ID3/Born - wersje z baterią 62 kWh i silnikiem 204KM to złoty środek jak nie musisz dużo w trasy jeździć.
Born to dość świeży model i powyżej 100k raczej… ale id3 to bardzo fajna propozycja! Widzę że większość jest z baterią 58kwh i za 70k na luzie do wyrwania… to może być nawet fajniejsza propozycja niż niro. Niestety troszkę jest niższy więc mniej wygodniej foteliki się chyba zapina ale ogólnie fajna opcja, to może być mój top wybór dzięki!
 

nabrU

Moderator
Born to dość świeży model i powyżej 100k raczej… ale id3 to bardzo fajna propozycja!

Nie czytasz uważnie forum ;)
@Grzesiek kupił używanego Borna w DE , tylko jeszcze nie wyjawił ceny :p (choć limit miał coś koło 80k PLN)


62 kWh to pojemność baterii ID.3 / Born brutto, 58 kWh to netto. To te same baterie...
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Widzę że większość zachwala teslę 3. Rozumiem, że to chyba bezkonkurencyjny elektryk, skoro tak często się tutaj przewija. Główny minus jest taki, że jest ona dość spora a ja szukam mniejszego auta, którym łatwiej mi zaparkować na podjeździe pod domem i gdzieś w mieście. Duże auto to mam mondeo, które sobie zostawiam.
Tutaj zawsze dostaniesz w poleconych Tesle, nawet jak bedziesz potrzebował by do piwnicy po ziemniaki zjeżdzać, to tez pierwszym wyborem będzie Tesla a nie np. winda
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Czemu? Póki co dla mnie to typ nr 1. Ewentualnie to MG4 wspomniane, ale chyba wolałbym wyższe auto bo codziennie kilka razy zapinam i wypinam dziecko z fotelika. No i MG4 zdecydowanie trudniej kupić jako używkę
Wyższe auto za 430 zeta miesiecznie, tyle ze bateria mniejsza niz Twoje oczekiwania.
Były juz oferty na ten samochód ponizej 400pln.
 
Last edited:

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Born to dość świeży model i powyżej 100k raczej… ale id3 to bardzo fajna propozycja! Widzę że większość jest z baterią 58kwh i za 70k na luzie do wyrwania… to może być nawet fajniejsza propozycja niż niro. Niestety troszkę jest niższy więc mniej wygodniej foteliki się chyba zapina ale ogólnie fajna opcja, to może być mój top wybór dzięki!
powyzej raczej nie. W Polsce za 100 dostaniesz od ręki jakieś przyzwoicie wyposażone stłuczkowe egzemplarze, po wymianie kurtyn i słupka. Z 2021r.
W Niemczech, nie jest łatwo.
Ja złapałem swój - bo się pojawił i zaklepałem. Cała reszta która wisi to czeka na klienta frajera. Ale rabaty 500~1500euro dają.
id3 sa tansze, ale malo ich z fajnym wyposazeniem...
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
ogólnie była raz też kona, za 17k euro. W wersji Style, 64kWh. z 2021r. Poszła w 5min od wystawienia, byłem drugi w kolejce i jedynie Niemiec napisał, że nieaktualne.
Da się.... trzeba dużo cierpliwosci. Bo ceny na aukcjach kształtują "chcieje" oni by chcieli tyle za swoje auto, bo ich tyle kosztowało.
Jeden w Polsce stwierdził, że nie opusci mi tyle, bo nie będzie do kolejnego auta dokładał 50tyś :) Ale czyja to wina? Kupującego? Czy tego co kupił bez zdrowego przeglądu rynku?

ps. Chcieje też wymiękają po miesiącach wystawiania... trzeba zmiękczać materiał :)
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Kona 17k euro, w tej okolicy bym szukał
Born 21k euro
Id3 18~19k euro. Tu miałem małe zainteresowanie w szukanie.
Oczywiście wersje wyposażenia jakieś przynajmniej środkowe, bo biedaki odapdają
Przebieg ponad 40tyś km też wykreślałem.
Mój budżet był jednak mięki. jak mnie coś urzekło to kupiłem.
 

Empty

Fachowiec
id3 to bardzo fajna propozycja! Widzę że większość jest z baterią 58kwh i za 70k na luzie do wyrwania
Nie da rady kupic bezwypadkowego z przebiegiem do powiedzmy 60-70tys km za 70k pln brutto :(
Będą same po dzwonach.

W grudniu znajomy kupił ID3 za 89k pln z przebiegiem 49 tys km i 100% bezwypadkowy.
Wszystko poniżej 82-83 tys pln to były ulepy 😞
Miał też zarezerwowanego w wersji 45 kWh/150 koni za 79k pln ale po jeździe próbnej zrezygnował ze względu na wyraźnie gorsze osiągi...
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
jeszcze mogę dodać że trudno kupić dobrą Konę, one cieszą się bardzo dobrą opinią i ludzie ich szukają.
ID3 to leżaczki w bieda wersjach w tych cenach.
Cupra... średnio na jeża.
Prawdopodobieństwo przepłacenia za Konę będzie największe. Zwłaszcza w kryteriach co dostajesz w danej cenie.
Często Kony wystawiane są w cenach Cupr. A jakość jazdy chyba Cupra wygrywa.
 
Top