Czy zmniejszenie prędkości ładowania na słupku AC to brak kultury i buractwo?

Czy zmniejszanie prędkości na płatnym słupku AC jest zgodne z savoir vivre?

  • Tak

    Votes: 21 35,0%
  • Nie

    Votes: 20 33,3%
  • Tylko jeśli jest więcej miejsc w pobliżu

    Votes: 19 31,7%

  • Total voters
    60

daniel

Señor Meme Officer
Ostatnio wykorzystałem ładowarkę AC jako wygodne miejsce do parkowania kiedy wszystko wokół było zajęte. Ponieważ nie potrzebowałem energii to zmniejszyłem prędkość ładowania. Czy jestem burakiem blokującym ładowarkę? Obok mnie były jeszcze 3 wolne miejsca z punktami ładowania.
Nikogo na nich nie widziałem przed i po parkowaniu. Nie licząc oczywiście samochodów spalinowych. :sneaky:
 

Bronek

Pionier e-mobilności
w 60% ? no może ciut mniej. :) Burak ale niedojrzały .
Jajeczko częściowo nieświeże.
nic sie nie stało - nie ma sprawy
Tesla pozwala na monitorowanie , więc można zerknąć od czasu do czasu, ale gdyby ktoś pojechał, to wtedy nagle status sie może zmienić jak w dojrzewalni :cool:
 

Michal

Moderator
Moim zdaniem do szybkiego ładowania i wyciskania max z możliwości auta są ładowarki DC.
Punkty ładowania AC, mają służyć do tego aby wygodnie naładować/podładować auto przez dłuższy czas. Jeśli podłączam się do ładowarki w centrum handlowym idąc na zakupy i do kina, to nic nie zmieni, że ładowanie skończy się po 1,5 godziny, skoro i tak przyjdę odłączyć kabel po 3.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja tylko dodam ,że wszystko zależy od ... U nas z racji czasem małej ilości ładowarek lub miejsc obleganych , to róznie bywa . Gdy znamy teren i wiemy ,że niemal zawsze jest pusto to raczej nie ma sprawy . Gernway dawał takie kartoniki z info ja zostawiam nr telefonu za szybą . Plugshare ....ale nie nie wszyscy o niej wiedzą
 

danielm

Pionier e-mobilności
jade do kina na 3h film + reklamy. auto w tym czasie naładuje mi się w minimum 60% a mam 50% baterii. oczywiście że spowolnie ładowanie tak żeby ładowało się do pełna dopiero jak skończe z kinem. po to ten słupek stoi pod kinem żebym skorzystał z kina a nie kwitł na parkingu 3 godziny.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Zdarzało mi się. ... pod hotelem na noc albo z bardzo podobnego powodu co ty.
 

luki

Pionier e-mobilności
Dobrze, że poruszyłeś ten temat. Generalnie u nas problemem jest brak wystarczającej liczby takich miejsc (przeważnie). Ale AC ogólnie temu powinno służyć, że podpinamy auto i idziemy na 2+ godziny. I w sumie to zmniejszanie mocy (chyba że nie chcemy przepłacać za prąd...) nie powinno mieć sensu. Jak się naładuje, to się naładuje.
Zmniejszenie mocy służy pewnie temu, żeby ktoś chętny na "nasze miejsce" nie powiedział, że "burak" zostawił podłączony a się nie ładuje ;)
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Zależy

Przecież sytuacje są bardzo, bardzo, różne.

Był np. temat miejsc parkingowych ze stacjami ładowania przy lotnisku. No wiadomo, że tam to jest po to żeby sobie samochód stał i pachniał przez tydzień - dwa, aż wrócimy skąd tam sobie chcemy.

W hotelu - chcę naładować samochód i wyjechać rano z przygotowaną baterią itp. Jak w trasę to chcę 100%. Ale czasem mi wystarczy 80%. Nie wstanę w środku nocy by przestawić samochód. Ale jeśli wystarczy mi 80% i mam tyle o 20:00 to nie widzę problemu by zejść i przestawić jeśli jest deficyt miejsc.

A na ulicach miast przy słupkach w miejskiej strefie parkowania gdzie tłok? Miejsce dla EV na czas ładowania pojazdu. Czyli obniżanie prędkości ładowania AC to darmowy sposób na zajmowanie takiego miejsca godzinami. A z drugiej strony kuriozalne ryzyko oberwania mandatem gdy ładowanie się skończyło a w księgarni kolejka.

Wątpliwości tutaj wynikają z biedy w infrastrukturze.

Dobrze skonstruowany cennik stacji ładowania AC jest dobrą wskazówką jak postępować w danym przypadku (limit darmowej bezczynności, opłaty za bezczynność).

Warto nie być burakiem. W sytuacji o której pisze @daniel nie widzę problemu.
 

Brosz

Nowy na Forum
A wyobrażacie sobie, że zaczynacie "kapać" do diesla w slow motion, bo akurat to miejsce parkingowe Wam odpowiada? To tak samo jak z kolejką pod dystrybutorem. W drodze nad morze chcesz szybko zatankować, ale czekasz, bo ktoś nie może się zdecydować jaki sos do hot doga wybrać🤦‍♂️. Jakby nie tłumaczyć, to obiektywnie buractwo. Jeśli sami nie będziemy dbać o kulturę używania ładowarek, to nie powinniśmy się wkurzać na diesle blokujące miejsca dla EV :(...
 

Michal

Moderator
Kompletnie nie trafiony przykład, bo naładowanie 10-100% na AC zajmuje mi powiedzmy jakieś 6 godzin z maksymalną prędkością, więc Twoje porównanie do dizla pasuje może do ładowarek DC, ale nie AC...
Na AC można sterować nie tylko mocą ładowania, ale też docelowym naładowaniem i nawet gdybym nie miał możliwości obniżyć mocy, to pewnie ustawiałbym większy docelowy stopień naładowania i finalnie stałbym na ładowarce tyle samo czasu.
Brzmi jakbyś nigdy nie ładował się na AC...
 
Top