Czy zmniejszenie prędkości ładowania na słupku AC to brak kultury i buractwo?

Czy zmniejszanie prędkości na płatnym słupku AC jest zgodne z savoir vivre?

  • Tak

    Votes: 21 34,4%
  • Nie

    Votes: 20 32,8%
  • Tylko jeśli jest więcej miejsc w pobliżu

    Votes: 20 32,8%

  • Total voters
    61

EPI Energia Invest

Zadomawiam się
Widzę, że kolega nowy tutaj dyskusję o bezsensowności PlugShare to były z dwa lata temu. Dziś nikt już tego na forum nie promuje a jedyni ludzie co się pieklą o PlugShare to amatorzy darmowego ładowania na lidlu (słyszałem że są nawet czasem oburzeni, że ktoś się nie zalogował). PlugShare fajny żeby sobie orientacyjnie sprawdzić ładowarki w dłuższej trasie :).

Wolę jednak kartkę za szybą.
Nadal uważam że plugshare ma sens dwa szybkie przykłady :
1 jadąc w jakieś miejsce pierwszy raz widzę kiedy ostatnio się ktoś logował i wiem czy ładowarka działa czy nie , ewentualnie mogę jeszcze dopytać.
2 mając do wyboru 2 lokalizację niedaleko siebie i opcje sprawdzenia na plug share mogę dopytać jak długo ktoś jeszcze będzie i zadecydować gdzie podjechać.
Żadna apka Orlen ,greenway , elocity , polenergia , ecotap nie pokazuje jak długo ktoś będzie się jeszcze ładować - pokaże mi tylko czy złącze jest zajęte czy wolne .
Żeby przeczytać numer z karteczki za szybą muszę najpierw dojechać sprawdzić numer i zadzwonić co mogę już w trakcie jazdy zrobić zanim dojadę.
Więc nie jest tak że tylko pod lidlem trzeba używać plugshare
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A jaki jest inny cel zmniejszenia mocy poza cwaniactwem?
Ochrona baterii?
Opłata za stanie ? No gdy strażnik patrzy, to może ?
.
Jeśli tak się robi a nic za to finansowo nie grozi tz, że wiemy iż stanie po naładowaniu jest nieprzyzwoite .
Inaczej tego nie ma potrzeby robić. Czyli skończyłosię ładować, trudno nie wracam od razu i stoję, bo to jest normalne.
Na pewno? Jeśli tak to po co udawać?
Jednak uważamy że to nie jest normalne, skoro przedłużamy "sztucznie" ładowanie.
Jesli tak robimy, to oszukujemy też samych siebie .
 
Last edited:

piotrpo

Pionier e-mobilności
@Bronek To może inaczej, jak stoję przy słupku takiego Orlenu, na Helu i zmienię z 16, na 10A, żeby na 100% zdążyć wrócić (bo stanie i nie ładowanie jest karane), obok jest wolne gniazdo dla drugiego stanowiska, to komu to szkodzi? Spalinowym, które nie mogą stanąć w tym miejscu, czy innym elektrykom, których tam nie ma?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Każdy ma prawo do, wlasnych ocen. Ja uważam, to, za cwaniacwo,, co nie oznacza ze nie można być cwaniakiem.
Wolne gniazdo nie usprawiedliwia niczego co sie stanie za 10 ; 15; 20... minut.
Karanie za postój na sucho ma juz jakie ślady rozgrzeszenia.
Ale jak to robimy to.... wiemy o co kaman
Niestrty to wynik cienkiej infrastruktury.
 

daniel

Señor Meme Officer
Tego jeszcze nie widziałem. Na pierwszy rzut oka wygląda legitnie. Jest elektryk, jest kabel podłączony, tylko dlaczego przez przedłużacz, czyli jak stać na 350kW przez godzinę i nie zapłacić ani złotówki.

 
Top