Czy zmniejszenie prędkości ładowania na słupku AC to brak kultury i buractwo?

Czy zmniejszanie prędkości na płatnym słupku AC jest zgodne z savoir vivre?

  • Tak

    Votes: 21 34,4%
  • Nie

    Votes: 20 32,8%
  • Tylko jeśli jest więcej miejsc w pobliżu

    Votes: 20 32,8%

  • Total voters
    61

Bronek

Pionier e-mobilności
Trzeba rozważyć na ile nas wkur.. iono? I czy jesteśmy gotowi. Uważam, że warto, bo to uczy i nas i innych...

Cytaty przykładowe :

Niemal na pewno dostarczyciel dowodów czyjejś winy zostanie wezwany na przesłuchanie, jeśli właściciel czy kierowca pojazdu widocznego na nagraniu nie przyzna się do winy, a jako obwiniony ma do tego prawo.


Kiedy wymiar sprawiedliwości zajmuje się nagraniem?
Ma to miejsce, gdy kierowca na nagraniu nie przyznaje się do winy. Poza tym, jeśli odwołuje się on od wyroku lub dany czyn nie jest tylko wykroczeniem, lecz przestępstwem. Do 2018 roku wykroczenia uwiecznione na wideo były rozliczane wyłącznie przed sąd.

W tej chwili policja ma 60 dni na wypisane mandatu. Czas ten jest liczony od momentu ustalenia sprawcy, natomiast niegdyś było to 90 dni, ale od momentu dokonania wykroczenia. Jeśli jednak sprawa trwa dłużej niż 60 dni, zostaje z automatu przekazana do sądu.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
W ustawie o elektromobilności jest definicja punktu ładowania, w rozporządzeniu do niej jest podane oznakowanie takiego punktu natomiast sama grzywna nakładana jest na podstawie art. 92 par. 1 Kodeksu wykroczeń za niedostosowanie się do znaku D-18a.
Ale tam nic nie ma, że ogólnodostepny punkt ładowania na terenie prywatnym jest traktowany jako miejsce publiczne i nie można blokować dostępu do takiego punktu. Jeżeli np. na parkingu prywatnym (przy hotelu, sklepie, centrum handlowym, itp.) jest publiczny punkt ładowania, i dostępu do tego prywatnego terenu broni szlaban, który się otwiera za opłatą (np. 5 zł/godz.), to z powyższych aktów prawnych dla mnie wcale nie wynika, że taka działalność jest nielegalna.

Nie zastosowanie się do znaku D-18a to co innego, a blokowanie dostępu (np. szlabanem) do ogólnodostępnej ładowarki znajdującej się na terenie prywatnym to co innego.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Ale tam nic nie ma, że ogólnodostepny punkt ładowania na terenie prywatnym jest traktowany jako miejsce publiczne i nie można blokować dostępu do takiego punktu. Jeżeli np. na parkingu prywatnym (przy hotelu, sklepie, centrum handlowym, itp.) jest publiczny punkt ładowania, i dostępu do tego prywatnego terenu broni szlaban, który się otwiera za opłatą (np. 5 zł/godz.), to z powyższych aktów prawnych dla mnie wcale nie wynika, że taka działalność jest nielegalna.

Nie zastosowanie się do znaku D-18a to co innego, a blokowanie dostępu (np. szlabanem) do ogólnodostępnej ładowarki znajdującej się na terenie prywatnym to co innego.
A większych zmartwień nie masz?
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022

EPI Energia Invest

Zadomawiam się
Jak jest kilka słupków AC, to nie ma problemu. Ale przy deficycie może warto zostawić kartkę z numerem telefonu. Trzeba pamiętać, że czasem i w trasie słupek AC może uratować komuś d.. Oczywiście takich sytuacji będzie coraz mniej, ale jednak.
A co do tego, że stajemy "wolnym" samochodem na szybkiej złączce, bo akurat te najwolniejsze są zajęte, to zawsze jest dylemat. Tak samo jak z parkowaniem: czy się przytulamy do ostatniego auta stając częściowo na drugim miejscu parkingowym, czy zostawiamy puste 0.5 miejsca na ktorym już nikt nie zaparkuje i stajemy na pełnym wolnym. W drugim przypadku marnujemy miejsce, a w pierwszym będziemy nazwani burakami jak ten przed nami odjedzie i się okaże, że stroimy na dwóch miejscach parkingowych
Zamiast zostawiać kartkę z numerem telefonu warto zacząć i popularyzować wśród innych użytkowników apke plugshare, kilka razu już miałem okazję jadąc do ładowarki oznaczonej w aplikacji jako zajęta napisać do właściciela czy na pewno kończy tak jak się oznaczył lub czy drugie złącze jest wolne .
Nie musisz udostępniać swojego numeru dla każdego umieszczając go na szybie a kontakt lepszy - masz informację zanim dojedziesz na ładowarkę .
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Zamiast zostawiać kartkę z numerem telefonu warto zacząć i popularyzować wśród innych użytkowników apke plugshare, kilka razu już miałem okazję jadąc do ładowarki oznaczonej w aplikacji jako zajęta napisać do właściciela czy na pewno kończy tak jak się oznaczył lub czy drugie złącze jest wolne .
Nie musisz udostępniać swojego numeru dla każdego umieszczając go na szybie a kontakt lepszy - masz informację zanim dojedziesz na ładowarkę .
Widzę, że kolega nowy tutaj dyskusję o bezsensowności PlugShare to były z dwa lata temu. Dziś nikt już tego na forum nie promuje a jedyni ludzie co się pieklą o PlugShare to amatorzy darmowego ładowania na lidlu (słyszałem że są nawet czasem oburzeni, że ktoś się nie zalogował). PlugShare fajny żeby sobie orientacyjnie sprawdzić ładowarki w dłuższej trasie :).

Wolę jednak kartkę za szybą.
 

prebek

Posiadacz elektryka
a tak z drugiej strony jak ładowarka sama obniży szybkość ładowania ( a bo coś się jej nie spina, na drugim kablu coś jeszcze wisi.....) i co wtedy ?
Każdy ładuje jak może. W niedziele byliśmy na spotkaniu EV klubu w Łodzi - niby ładowarki 200, a ta na której wisiałem dawała tylko 50 i co w takim przypadku ?
 

daniel

Señor Meme Officer
a tak z drugiej strony jak ładowarka sama obniży szybkość ładowania ( a bo coś się jej nie spina, na drugim kablu coś jeszcze wisi.....) i co wtedy ?
Każdy ładuje jak może. W niedziele byliśmy na spotkaniu EV klubu w Łodzi - niby ładowarki 200, a ta na której wisiałem dawała tylko 50 i co w takim przypadku ?
Ale na DC nie decyduje się o prędkości. Jedynie na AC.
 
Top