Zdradziłem Teslę dla BMW ... i (nie) żałuję - iX2 xDrive 30 M Sport Pro

viallos

Pionier e-mobilności
Czas w końcu się ujawnić :cool: Tesla 3LR sprzedana po blisko 3 latach 2 miesiące temu i zamówione BMW iX2. Cały czas w garażu pozostaje druga Tesla YLR.

Dlaczego ... w skrócie można by napisać ... jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę ... ale generalnie złożyło się na to kilka rzeczy.
Po kolei:
1. Naturalnym wyborem po 3 latach był upgrade do Highlanda ... ale samochód w porównaniu do starego modelu okazał się tak nijaki że mi się odechciało (do tego cała sytuacja z (m)Elonem też mnie trochę zniechęciła ... a już nawet na Aliexpress zamówiłem do niego jakieś pierdoły typu szufladki itp
2. Jeżdżąc dwoma Teslami jakoś mi się trochę opatrzyły i chyba potrzebowałem zmiany. Do tego ilość takich samych Tesli na drogach wzrosła niemiłosiernie.
3. 3 lata temu starszy syn nie miał problemów z niskim samochodem. Od tego czasu urósł jakieś 25cm do 1,9m i narzekał że trochę niski ten samochód .. zdecydowanie wolał wsiadać do Y ... generalnie na wszystkie trasy już od jakiegoś czasu rodzinka preferowała Y .. mimo trochę wolniejszej podróży vs 3LR ... jakieś 15min na 500km.
4. 3LR mimo że super 'fun car' jak dla mnie powoli stał się takim samochodem do kręcenia się po okolicy (do sklepu, do szkoły , na basen itp) .. chyba że sam jechałem w trasę to zawsze wolałem 3 vs Y.

Zacząłem się rozglądać w Audi, Porsche zajrzałem do chińczyków .. koreańczycy mnie nie interesują bo design kompletnie mi nie odpowiada.
Audi nie przekonuje .. wnętrza słabe ... niby 800V ale udowodniłem na forum że w podróży de facto nie daje praktycznie żadnej przewagi nad Teslą.
Macan trochę lepiej ale wciąż bez szału ... brak 'one pedal' ... no i cena robiła się abstrakcyjna (mimo ogromnych rabatów które mi oferowali na rocznik 2024) ja za ten niezbyt atrakcyjny 'package'.
Stwierdziłem że może BMW i4 .. ale wnętrze jakieś małe i samochód niski .. syn nie byłby zadowolony ... i nagle wzrok przykuło nieszablonowe iX2.
Jak spytałem o ten samochód znajomy sprzedawca odparł 800PLN brutto miesięcznie ... odpowiedziałem że chyba żartuje ... on że nie i pokazał mi konfigurator i cennik. Dał mi samochód na 45 minut .. wiedziałem czego się spodziewać bo jak 2 lata temu wyszło iX1 to jeździłem i nawet opisałem na forum swoje odczucia i generalnie chwaliłem ten samochód. Platforma sprawdzona , system multimedialny rozwijany od tego czasu i zbiera niezłe recenzje.
Od razu powiem .. wygląd kontrowersyjny .. w niskich wersjach powiedziałbym 'kupa' .. ale jak się doda M sport i Pakiet Pro to samochód zmienia się nie do poznania i naprawdę robi wrażenie. Od 2 dni każdy się ogląda co to za bestia ;-) .. tak jak kiedyś za Teslą.
Generalnie po dodaniu kilku dodatków dostałem ofertę na 1200 PLN na 2 lata .. ale według mnie się nie opłaca bo duża część dotacji jest przejedzona więc wziąłem na 3 lata z rata w okolicy 1500brutto. To jest 50 % tego co płaciłem za Teslę. Dodatkowo niezmiernie ważne że nie jak w Arvalu czy innych tego typu leasingach tutaj dokładnie wiem jaka jest cena wykupu gdybym w razie czego po 3 latach się zdecydował.

Samochód tak jak wyżej wspomniałem raczej do śmigania po okolicy .. na trasy pewnie do jakichś 400 - 500 km żeby w razie czego na jedno ładowanie pojechać. Na dłuższe wyprawy pozostaje Y i wciąż się rozglądam. Juniper zrobił na mnie niezłe wrażenie ale jak dotykam i oglądam to co dostałem od BMW to jest to zupełnie inna liga.

W pakiecie mam też coś co można by porównać do Autopilota Tesli .. na razie jechałem Ską jakieś 15km i super sobie radził .. rzadziej niż w Tesli musiałem dotykać kierownicy .. czyli na plus.

Pierwsze jazdy za mną i super się prowadzi. Siedzenia sportowe z alcantary z trzymaniem bocznym i wydłużanym fotelem rewelacyjne .Jest moc .. przyśpieszenie w okolicy 5sek. Resorowanie zupełnie inne niż w Tesli. Konfiguracja systemu trochę dłuższa niż w Tesli ale apka bardzo podobna i działa zarówno na Android i iPhone. Kluczyk cyfrowy w telefonie więc wszystko hula jak w Tesli. Nie spodziewałem się żę będzie aż tak dobrze jeżeli chodzi o software. Wszystko jest .. YT, TuneIn, Spotify nawet gierki jak w Tesli i jeszcze więcej. Byłem w szoku.
Światła LED rewelacyjne.

Trochę zdjęć mojej konfiguracji od producenta.
My BMW iX2 xDrive30 2.jpgMy BMW iX2 xDrive30 3.jpgMy BMW iX2 xDrive30 4.jpgMy BMW iX2 xDrive30 5.jpgMy BMW iX2 xDrive30 6.jpgMy BMW iX2 xDrive30 7.jpgMy BMW iX2 xDrive30 8.jpg
 

nabrU

Moderator
Od razu powiem .. wygląd kontrowersyjny ..

I przy tym zostańmy, abyś się nie obraził :p. Ale za tą kasę, to może i przecierpiałbym ;)
Niech się jeździ bezpiecznie, bo to najważniejsze (y)
 

viallos

Pionier e-mobilności
I przy tym zostańmy, abyś się nie obraził :p. Ale za tą kasę, to może i przecierpiałbym ;)
Niech się jeździ bezpiecznie, bo to najważniejsze (y)
Absolutnie ... ale żeby była jasność ... myślałem raczej o samochodzie z większym zasięgiem itp itd za sporo większe pieniądze. .. ale po przeglądzie okazuje się że naprawdę lepszego 'package' niż Tesli raczej nie znajdziesz więc stwierdziłem że jako drugi samochód na przeczekanie (aż w Tesli będzie 800V ... heheh) będzie idealny .. i wygląda na żywo naprawdę dużo lepiej niż na zdjęciach czy wizualizacjach itp .. ale musi mieć te wszystkie dodatkowe pakiety.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
3. 3 lata temu starszy syn nie miał problemów z niskim samochodem. Od tego czasu urósł jakieś 25cm do 1,9m i narzekał że trochę niski ten samochód ..
A ten nowy karkowóz to jest jakoś specjalnie wyższy?
 

viallos

Pionier e-mobilności
A ten nowy karkowóz to jest jakoś specjalnie wyższy?
Wsiada się jak do Y, duża różnica względem modelu 3. A z drugiej strony jako drugi samochód szukaliśmy czegoś trochę mniejszego i zarazem w parkowaniu czy wjeździe do garażu odczuwam różnicę względem Y i 3. Tym samochodem najczęściej będzie jeździć 1 lub 2 osoby, tak więc rzadko pewnie będzie ktos na tylnej kanapie gdzie dla 1.9m wzrostu pozostaje już mało miejsca nad głową ... ale jak to syn stwierdził... i tak nie musi się zginać i kulić i miejsca na nogi oraz komfortową pozycję wciąż ma.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Między zdaniami rozumiem, że wyższy nie jest.
Z czego więc wynika ta różnica?
Podłoga wyżej, fotele i kanapa wyżej?
Jest zdecydowanie wyższy od 3 ... coś jak Y ... ale nie jest tak duży zewnetrznie jak Y ze wzgledu na linię dachu itp. iX1 ma więcej miejsca nad głową i jest taki bardziej klockowaty. Jak chcesz dane techniczne to możesz łatwo porównać na różnych stronach. Ja opisuje odczucia użytkowników. To teoretycznie zastąpiło 3 więc szukałem czegoś pomiędzy Y a 3 ... ten samochód wydaje mi się takim kompromisem.
 

Gingol

Fachowiec
Fajnie, że podzieliłeś się swoimi doświadczeniami. Czekałem właśnie na opinię użytkownika Tesli i BMW i porównanie. Wcześniej wyłącznie skupiałem się na BMW i to była marka pierwszego wyboru, aż w końcu Tesla tak jak iPhone kupiła mnie całością. Obecnie jestem na etapie - jest mi z tym dobrze, ale nie wykluczam zmiany. Tesla 3 Highland jakoś mi nie leży, Y bardziej, ale finansowo dla mnie niedostępny jeśli chodzi o obecne oferty (skupiam się wyłącznie na wynajmie, najniższa rata i zwrot, nie planuję wykupu). Może to asumpt, żeby zajrzeć do salonu BMW i potestować ich auta elektryczne. W obecnych realiach gdzie dzięki dotacji można mocno zejść na racie - to doskonałe warunki by może nad tematem się pochylić.

Z ciekawości - jaka wpłata własna wyszła u Ciebie? Jaki limit roczny?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jest zdecydowanie wyższy od 3 ...
Ok, czyli to jakiś crossover.
Pytałem bo Twoje zdjęcia tego nie oddają.

A faktycznie jest wyższy o ponad 10 cm.
Rata też fajna, może trzeba będzie za rok rozważyć i takie dziwne opcje....
 
Top