Czas w końcu się ujawnić
Tesla 3LR sprzedana po blisko 3 latach 2 miesiące temu i zamówione BMW iX2. Cały czas w garażu pozostaje druga Tesla YLR.
Dlaczego ... w skrócie można by napisać ... jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę ... ale generalnie złożyło się na to kilka rzeczy.
Po kolei:
1. Naturalnym wyborem po 3 latach był upgrade do Highlanda ... ale samochód w porównaniu do starego modelu okazał się tak nijaki że mi się odechciało (do tego cała sytuacja z (m)Elonem też mnie trochę zniechęciła ... a już nawet na Aliexpress zamówiłem do niego jakieś pierdoły typu szufladki itp
2. Jeżdżąc dwoma Teslami jakoś mi się trochę opatrzyły i chyba potrzebowałem zmiany. Do tego ilość takich samych Tesli na drogach wzrosła niemiłosiernie.
3. 3 lata temu starszy syn nie miał problemów z niskim samochodem. Od tego czasu urósł jakieś 25cm do 1,9m i narzekał że trochę niski ten samochód .. zdecydowanie wolał wsiadać do Y ... generalnie na wszystkie trasy już od jakiegoś czasu rodzinka preferowała Y .. mimo trochę wolniejszej podróży vs 3LR ... jakieś 15min na 500km.
4. 3LR mimo że super 'fun car' jak dla mnie powoli stał się takim samochodem do kręcenia się po okolicy (do sklepu, do szkoły , na basen itp) .. chyba że sam jechałem w trasę to zawsze wolałem 3 vs Y.
Zacząłem się rozglądać w Audi, Porsche zajrzałem do chińczyków .. koreańczycy mnie nie interesują bo design kompletnie mi nie odpowiada.
Audi nie przekonuje .. wnętrza słabe ... niby 800V ale udowodniłem na forum że w podróży de facto nie daje praktycznie żadnej przewagi nad Teslą.
Macan trochę lepiej ale wciąż bez szału ... brak 'one pedal' ... no i cena robiła się abstrakcyjna (mimo ogromnych rabatów które mi oferowali na rocznik 2024) ja za ten niezbyt atrakcyjny 'package'.
Stwierdziłem że może BMW i4 .. ale wnętrze jakieś małe i samochód niski .. syn nie byłby zadowolony ... i nagle wzrok przykuło nieszablonowe iX2.
Jak spytałem o ten samochód znajomy sprzedawca odparł 800PLN brutto miesięcznie ... odpowiedziałem że chyba żartuje ... on że nie i pokazał mi konfigurator i cennik. Dał mi samochód na 45 minut .. wiedziałem czego się spodziewać bo jak 2 lata temu wyszło iX1 to jeździłem i nawet opisałem na forum swoje odczucia i generalnie chwaliłem ten samochód. Platforma sprawdzona , system multimedialny rozwijany od tego czasu i zbiera niezłe recenzje.
Od razu powiem .. wygląd kontrowersyjny .. w niskich wersjach powiedziałbym 'kupa' .. ale jak się doda M sport i Pakiet Pro to samochód zmienia się nie do poznania i naprawdę robi wrażenie. Od 2 dni każdy się ogląda co to za bestia ;-) .. tak jak kiedyś za Teslą.
Generalnie po dodaniu kilku dodatków dostałem ofertę na 1200 PLN na 2 lata .. ale według mnie się nie opłaca bo duża część dotacji jest przejedzona więc wziąłem na 3 lata z rata w okolicy 1500brutto. To jest 50 % tego co płaciłem za Teslę. Dodatkowo niezmiernie ważne że nie jak w Arvalu czy innych tego typu leasingach tutaj dokładnie wiem jaka jest cena wykupu gdybym w razie czego po 3 latach się zdecydował.
Samochód tak jak wyżej wspomniałem raczej do śmigania po okolicy .. na trasy pewnie do jakichś 400 - 500 km żeby w razie czego na jedno ładowanie pojechać. Na dłuższe wyprawy pozostaje Y i wciąż się rozglądam. Juniper zrobił na mnie niezłe wrażenie ale jak dotykam i oglądam to co dostałem od BMW to jest to zupełnie inna liga.
W pakiecie mam też coś co można by porównać do Autopilota Tesli .. na razie jechałem Ską jakieś 15km i super sobie radził .. rzadziej niż w Tesli musiałem dotykać kierownicy .. czyli na plus.
Pierwsze jazdy za mną i super się prowadzi. Siedzenia sportowe z alcantary z trzymaniem bocznym i wydłużanym fotelem rewelacyjne .Jest moc .. przyśpieszenie w okolicy 5sek. Resorowanie zupełnie inne niż w Tesli. Konfiguracja systemu trochę dłuższa niż w Tesli ale apka bardzo podobna i działa zarówno na Android i iPhone. Kluczyk cyfrowy w telefonie więc wszystko hula jak w Tesli. Nie spodziewałem się żę będzie aż tak dobrze jeżeli chodzi o software. Wszystko jest .. YT, TuneIn, Spotify nawet gierki jak w Tesli i jeszcze więcej. Byłem w szoku.
Światła LED rewelacyjne.
Trochę zdjęć mojej konfiguracji od producenta.







Dlaczego ... w skrócie można by napisać ... jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę ... ale generalnie złożyło się na to kilka rzeczy.
Po kolei:
1. Naturalnym wyborem po 3 latach był upgrade do Highlanda ... ale samochód w porównaniu do starego modelu okazał się tak nijaki że mi się odechciało (do tego cała sytuacja z (m)Elonem też mnie trochę zniechęciła ... a już nawet na Aliexpress zamówiłem do niego jakieś pierdoły typu szufladki itp
2. Jeżdżąc dwoma Teslami jakoś mi się trochę opatrzyły i chyba potrzebowałem zmiany. Do tego ilość takich samych Tesli na drogach wzrosła niemiłosiernie.
3. 3 lata temu starszy syn nie miał problemów z niskim samochodem. Od tego czasu urósł jakieś 25cm do 1,9m i narzekał że trochę niski ten samochód .. zdecydowanie wolał wsiadać do Y ... generalnie na wszystkie trasy już od jakiegoś czasu rodzinka preferowała Y .. mimo trochę wolniejszej podróży vs 3LR ... jakieś 15min na 500km.
4. 3LR mimo że super 'fun car' jak dla mnie powoli stał się takim samochodem do kręcenia się po okolicy (do sklepu, do szkoły , na basen itp) .. chyba że sam jechałem w trasę to zawsze wolałem 3 vs Y.
Zacząłem się rozglądać w Audi, Porsche zajrzałem do chińczyków .. koreańczycy mnie nie interesują bo design kompletnie mi nie odpowiada.
Audi nie przekonuje .. wnętrza słabe ... niby 800V ale udowodniłem na forum że w podróży de facto nie daje praktycznie żadnej przewagi nad Teslą.
Macan trochę lepiej ale wciąż bez szału ... brak 'one pedal' ... no i cena robiła się abstrakcyjna (mimo ogromnych rabatów które mi oferowali na rocznik 2024) ja za ten niezbyt atrakcyjny 'package'.
Stwierdziłem że może BMW i4 .. ale wnętrze jakieś małe i samochód niski .. syn nie byłby zadowolony ... i nagle wzrok przykuło nieszablonowe iX2.
Jak spytałem o ten samochód znajomy sprzedawca odparł 800PLN brutto miesięcznie ... odpowiedziałem że chyba żartuje ... on że nie i pokazał mi konfigurator i cennik. Dał mi samochód na 45 minut .. wiedziałem czego się spodziewać bo jak 2 lata temu wyszło iX1 to jeździłem i nawet opisałem na forum swoje odczucia i generalnie chwaliłem ten samochód. Platforma sprawdzona , system multimedialny rozwijany od tego czasu i zbiera niezłe recenzje.
Od razu powiem .. wygląd kontrowersyjny .. w niskich wersjach powiedziałbym 'kupa' .. ale jak się doda M sport i Pakiet Pro to samochód zmienia się nie do poznania i naprawdę robi wrażenie. Od 2 dni każdy się ogląda co to za bestia ;-) .. tak jak kiedyś za Teslą.
Generalnie po dodaniu kilku dodatków dostałem ofertę na 1200 PLN na 2 lata .. ale według mnie się nie opłaca bo duża część dotacji jest przejedzona więc wziąłem na 3 lata z rata w okolicy 1500brutto. To jest 50 % tego co płaciłem za Teslę. Dodatkowo niezmiernie ważne że nie jak w Arvalu czy innych tego typu leasingach tutaj dokładnie wiem jaka jest cena wykupu gdybym w razie czego po 3 latach się zdecydował.
Samochód tak jak wyżej wspomniałem raczej do śmigania po okolicy .. na trasy pewnie do jakichś 400 - 500 km żeby w razie czego na jedno ładowanie pojechać. Na dłuższe wyprawy pozostaje Y i wciąż się rozglądam. Juniper zrobił na mnie niezłe wrażenie ale jak dotykam i oglądam to co dostałem od BMW to jest to zupełnie inna liga.
W pakiecie mam też coś co można by porównać do Autopilota Tesli .. na razie jechałem Ską jakieś 15km i super sobie radził .. rzadziej niż w Tesli musiałem dotykać kierownicy .. czyli na plus.
Pierwsze jazdy za mną i super się prowadzi. Siedzenia sportowe z alcantary z trzymaniem bocznym i wydłużanym fotelem rewelacyjne .Jest moc .. przyśpieszenie w okolicy 5sek. Resorowanie zupełnie inne niż w Tesli. Konfiguracja systemu trochę dłuższa niż w Tesli ale apka bardzo podobna i działa zarówno na Android i iPhone. Kluczyk cyfrowy w telefonie więc wszystko hula jak w Tesli. Nie spodziewałem się żę będzie aż tak dobrze jeżeli chodzi o software. Wszystko jest .. YT, TuneIn, Spotify nawet gierki jak w Tesli i jeszcze więcej. Byłem w szoku.
Światła LED rewelacyjne.
Trochę zdjęć mojej konfiguracji od producenta.






