Degradacja akumulatora

cooler

Pionier e-mobilności
Generalnie podłączasz kompa do gniazda diagnostycznego i odczytujesz z niego bieżące parametry baterii.
ScanMyTesla lub CarScanner.
Dużo w temacie zobaczysz na kanale YT Bjorna
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Przeprowadzic test serwisowy, trwa okolo 24h.
Niekoniecznie tak długo, ja podłączyłem auto jak miałem 2% i trwało ok 10 godzin. Ważne żeby zacząć z niskim naładowaniem.
No i trzeba pamiętać, że na koniec testu będzie w aucie 100% naładowania, więc warto zrobić jakąś trasę, żeby nie stało tak długo.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
nie traci się gwarancji jak robisz to poza serwisem? A w serwisie ile kosztuje?
Nie traci. A w serwisie pewnie ze dwie roboczogodziny ale nie wiem. Wyslij zapytanie.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Ej, panowie, trzeba poinformować wcześniej, że "health test" w menu serwisowym jest narzędziem serwisowym, i można narobić niezłej biedy.

Jeśli bateria jest ok, to w teorii nie powinno się nic stać.
Ale jeśli jeden z modułów bateryjnych jest nieco bardziej zużyty(normalne z wiekiem) i napięcie spadnie grubo poniżej minimalnej to może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia modułu(a bateria będzie niezdatna do użycia)

Ten test rozładowuje baterię grubo poniżej bufora - praktycznie do całkowitego wyczerpania celi.

Radzę być bardzo ostrożnym, baterie ogólnie bardzo bardzo nie lubią głębokiego przeładowania i rozładowania. A szczególnie te z nalotem.


Tak naprawdę, to nie powinno się WOGÓLE tego testu ruszać(!)
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Ej, panowie, trzeba poinformować wcześniej, że "health test" w menu serwisowym jest narzędziem serwisowym, i można narobić niezłej biedy.

Jeśli bateria jest ok, to w teorii nie powinno się nic stać.
Ale jeśli jeden z modułów bateryjnych jest nieco bardziej zużyty(normalne z wiekiem) i napięcie spadnie grubo poniżej minimalnej to może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia modułu(a bateria będzie niezdatna do użycia)

Ten test rozładowuje baterię grubo poniżej bufora - praktycznie do całkowitego wyczerpania celi.

Radzę być bardzo ostrożnym, baterie ogólnie bardzo bardzo nie lubią głębokiego przeładowania i rozładowania. A szczególnie te z nalotem.


Tak naprawdę, to nie powinno się WOGÓLE tego testu ruszać(!)
Byłem przekonany, że każdy to wie robiąc ten test.
 
Top