Delikatne ściąganie w lewo, offset kierownicy

ducarider

Posiadacz elektryka
Cześć, jak w temacie.
offset 0,9 stopnia w prawo (menu serwisowe).
robić geometrię ?
przebieg 7500, opony w normie.
jaki macie offset?
 

kristof46

Fachowiec
Nie wiem jak tesla i ich umiejetność robienia geometrii. Ja mam na ten temat bzika bo w poprzednim aucie dwa lata bujałem się ze ściganiem krzywa kierownica i tym że auto pomimo wcale nie tak szerokich opon było dziwnie podatne na nierówności. Ba było podatne na wsiadających pasażerów :) Niestety średnio im (Audi) to szło.
W Tesli było Ok i w sumie nadal powinno być. Dużo nią nie przyjechałem. Po krawężnikach też nie jeździłem. Z drugiej mam wrażenie ze kierownica nagle z prostej musi być jakiś 1 stopień w lewo żeby jechać prosto.
Choć może to już urojenia bo na dobrej drodze (chociazby S-ce) wydaje się być git. Na pewno szerokie opony w Performance nie pomagają bo wychwytują każda nierówność.
Generalnie obstawiam że większość w ogóle nie zauważy krzywej kierownicy czy lekkiego ściągania. Zazdroscze ;)
Jeśli jednak coś jest nie tak to pewnie warto sprawdzić bo jednak rozjechana geometria/zbieżność mogą powodować szybsze zużycie opon ale tez i innych elementów.
Chyba ze to jedynie krzywa kierownica.
 
Last edited:

ducarider

Posiadacz elektryka
Krzywa kierownica nigdy nie jest bez powodu :) Byłem dzisiaj w serwisie, udało mi się o 7 rano umówić na 9:30.
Wymienione dolne wahacze
 

kristof46

Fachowiec
Krzywa kierownica nigdy nie jest bez powodu :) Byłem dzisiaj w serwisie, udało mi się o 7 rano umówić na 9:30.
Wymienione dolne wahacze
Równie dobrze można podczas geometrii źle ją zablokować w sensie nierówno i tyle.
Czy ściąganie w twoim aucie nasilało się z czasem? Jakie były objawy poza ściąganiem? Co powiedział serwis zanim podnieśli auto? Często gęsto przy niewielkim ściąganiu czy nieznacznie krzywej kierownicy serwis zrzuca na nierowna drogę i generalnie zapiera sie rękami i nogami żeby nic nie robić.
 

kristof46

Fachowiec
Jakie klikanie? Ja mam pojedyncze kliki, najczęściej przy skręcie, ale czasem też na niewielkich nierównościach i nie jestem w stanie zlokalizować ich źródła. Skrzypnięcie na końcu nieistotne - to hamulce na autohold.
View attachment 11744
Takie skrzypienie miałem raz przy pełnym skręcie. Generalnie w poważnym aucie nic takiego nie powinno się dziać.
Niemniej obstawiam ze autor doświadczył skrzypienia podczas jazdy.
 
Top