DKV +Charge karta "paliwowa"

bragyou

Fachowiec
W związku z tym, że za ostatni miesiąc miałem ponad 40 faktur za ładowanie, a nikt nie oferuje zbytnio zbiorczej faktury na koniec miesiąca postanowiłem zamówić kartę DKV +CHARGE
1000014365.jpg

Karta kosztuje ok 25zł netto miesięcznie.
Na podpięcie do apki czeka się 6 tygodni od zamówienia karty, ale udało mi się to wynegocjować zanim przyszła karta ;)

Niestety nie można zobaczyć cen przed zamówieniem. Czy jest taniej? To zależy.

Na ładowarkach:
1. Elocity (również lidl) potrafi być kilka groszy taniej ok. 2,36 brutto vs 2,40 w apce elocity,
2. ekoen u mnie 1,99 brutto, a w DKV 1,95 netto (nawet a godzinach promo, gdy jest 1,59 brutto),
3. PowerDot w DKV 2,95 brutto vs 3,14 (jak dobrze pamiętam).
4. GW bez komentarza 😅

Tyle na tę chwilę udało mi się przetestować. Jak ktoś coś potezebuje, pytajcie.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Na ładowarkach:
1. Elocity (również lidl) potrafi być kilka groszy taniej ok. 2,36 brutto vs 2,40 w apce elocity,
2. ekoen u mnie 1,99 brutto, a w DKV 1,95 netto (nawet a godzinach promo, gdy jest 1,59 brutto),
3. PowerDot w DKV 2,95 brutto vs 3,14 (jak dobrze pamiętam).
4. GW bez komentarza 😅

Tyle na tę chwilę udało mi się przetestować. Jak ktoś coś potezebuje, pytajcie.
Szybko ustaliłeś że to co widać w aplikacji i na stronie po zalogowaniu to stawki netto, ja dopiero dziś jestem pewny a ustalałem to firmie w której pracuję od grudnia, nie było to takie oczywiste bo na rachunku który się nazywa FV VAT okazuje się że jest netto a w osobnym rachunku jest VAT.

Dodam stawki DC
Tesla Suc 1,96 brutto trzeba dodać kartę do aplikacji
Ionity 3,5
Polenergia 2,4 brutto po podwyżkach

EDIT
dochodzi BP pulse 3,2 brutto, trochę drogo ale to ważna lokalizacja na S8 Wrocław-Warszawa

Gdzieniegdzie taniej gdzieniegdzie drożej, ja po kilku miesiącach używania bardzo sobie chwalę, zwłaszcza po ostatnim wyjeździe przez Niemcy do Austrii. DKV działała u wielu operatororów których widziałem pierwszy raz. Całe koszty mam w jednym miejscu na zbiorczych FV.
 
Last edited:

bragyou

Fachowiec
@Paweł M.
Tak, na pewno nie warto na GW 😅
Nie sądziłem, że można jej użyć na SuC Tesli, aczkolwiek nie widzę większego powodu, żeby dopłacać (te kilka fv więcej przeżyje).
Pewnie jak na ekoen.- nie uwzględnia tańszych godzin?

Przydaje się na PowerDot, bo jest taniej niż te 3,14 z wyświetlacza.
Dla mnie były ważne 2 rzeczy:
1. Ograniczenie ilości faktur.
2. Możliwość swobodnego korzystania za granicą, gdy będzie potrzeba.

O co chodzi z FV netto i osobnym VAT?
1000014695.jpg


EDIT:
Faktycznie można dodać DKV. Stawka na SuC jest zawsze stała? Trochę szkoda :(
 
Last edited:

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Tak, na pewno nie warto na GW 😅
zdecydowanie lepiej o tym nie mówić :)
dla dobrych stawek musiałem dodatkowo wziąć kartę od GW choć ilość FV to dramat przy jednym aucie a za chwilę będą w firmie kolejne.

Nie sądziłem, że można jej użyć na SuC Tesli,
trzeba ją dodać w aplikacji Tesli zamiast karty płatniczej.
aczkolwiek nie widzę większego powodu, żeby dopłacać (te kilka fv więcej przeżyje).
to już każdy ma inaczej, u mnie dochodzi pojedyncze fv z GW i orlen jest tego sporo do rozliczania
Pewnie jak na ekoen.- nie uwzględnia tańszych godzin?

Przydaje się na PowerDot, bo jest taniej niż te 3,14 z wyświetlacza.
Elocity też niektóre tańsze
EV z których często korzystam przy hotelach też tańsze. AC przez app EV 2,75 a przez DKV 2,26 brutto.
Dla mnie były ważne 2 rzeczy:
1. Ograniczenie ilości faktur.
2. Możliwość swobodnego korzystania za granicą, gdy będzie potrzeba.
to samo w firmie w której pracuję.
2x fv w miesiącu przy kilku autach.
bez DKV fv za ładowania, myjnie, płyny, opłaty drogowe, zdecydowanie zbyt dużo roboty i kosztów przy rozliczeniu.

O co chodzi z FV netto i osobnym VAT?
View attachment 25141

Ja to widzę jak na załączonych zdjęciach
EDIT:
Faktycznie można dodać DKV. Stawka na SuC jest zawsze stała? Trochę szkoda :(
Na fv widzę że cały czas stała.
Screenshot_20250220_225326_Word.jpg
Screenshot_20250220_225424_Word.jpg
 
Last edited:

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Jak jest z vatem za granicą?
Fakturują netto, czy jak paliwo brutto i trzeba samemu występować o zwrot vat w każdym z państw UE?
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Jak jest z vatem za granicą?
Fakturują netto, czy jak paliwo brutto i trzeba samemu występować o zwrot vat w każdym z państw UE?
no właśnie zrobili to w drugą stronę.
fakturują netto i dołączają osobny rachunek do rozliczenia VAT.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Greenway i inny polski operator wystawiają polską fv, więc odliczamy vat jak za telefon?
A DKV jak paliwo, trzeba samemu występować o z zwrot vat?
Tego co wyżej napisałem, nie wiem, tylko przypuszczam, a w zasadzie pytam?
Oczywiście temat dotyczy firm.
 

bragyou

Fachowiec
Greenway i inny polski operator wystawiają polską fv, więc odliczamy vat jak za telefon?
A DKV jak paliwo, trzeba samemu występować o z zwrot vat?
Tego co wyżej napisałem, nie wiem, tylko przypuszczam, a w zasadzie pytam?
Oczywiście temat dotyczy firm.
VAT za ładowanie tak samo jak za tankowanie - większość odlicza 50% z tytułu użytkowania mieszanego. Dlatego warto ładować się na przykład w firmie, bo wtedy nie ma rozróżnienia na zwykłe zużycie, a ładowanie samochodu ;)

U mnie na DKV na pierwszej FV, na której tylko sprawdzałem, czy działa już aplikacja mam normalnie VAT na FV.
Elocity też niektóre tańsze
EV z których często korzystam przy hotelach też tańsze. AC przez app EV 2,75 a przez DKV 2,26 brutto.
Tak, tak, np. Lidl ;)

Na fv widzę że cały czas stała
Trochę szkoda :( na SuC przynajmniej na razie nie jestem zbyt często, więc pewnie zostawię jak jest.

trzeba ją dodać w aplikacji Tesli zamiast karty płatniczej.
Tak, dodałem, ale jak wyżej trochę szkoda przepłacać mimo niewielu wizyt w miesiącu 😅
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
U mnie na DKV na pierwszej FV, na której tylko sprawdzałem, czy działa już aplikacja mam normalnie VAT na FV.
to ciekawe że mamy inaczej, ja mam jak widać wyżej na zdjęciu
może przy zgłoszeniu/podpisywaniu umowy są jakieś opcje, Nie pamiętam żeby były ale coś musi być.
 
Top