Dlaczego właściciele TMY wybierają wersję Performance?

lind.maykl

Zadomawiam się
Dużo podróżuję po Europie i zauważyłem, że najczęstszą wersją TMY jest Performance, właściciele TMYP, dlaczego ją wybraliście?

Dla mnie ma plus tylko w mocy, wszystko inne jest minus, jest niższa, ma agresywne hamulce i jest droższa. Czego nie rozumiem?
 

deCastelano

Fachowiec
Szybsza, niższa i ma lepsze hamulce - same powody za ta wersją. Ja wziąłem LR tylko z powodu większego zasięgu, ale dziś żałuję, bo różnica nie jest wielka, a nigdy nie miałem być albo nie być w dotarciu do ładowarki.
 

PawelPablo

Fachowiec
Bo różnica w cenie jest bardzo mała.Jak różnica między M5 a 5 byłaby taka jak w tesli ,też pewnie co druga jeździła by M.
Ja wziąłem LR tylko z powodu dotacji.
 

Halisep

Posiadacz elektryka

zibizz1

Pionier e-mobilności
Podobno w 2023 zmienili z tyłu. Wcześniej w Performance były wieksze.
Dlaczego Performance?
5.0s -> 3.7s

Wtedy kosztowało to 10% ceny. Z tego samego powodu Plaid, bo i tak miał być 6 osobowy więc za 3.9s ->2.6s wystarczyło dopłacić 6% i mieć najszybszego SUVa na świecie. I na podstawie tych dwóch musze stwierdzić że ~3.5s to takie optimum. Poniżej już czuć mdłości i nie jest to przyjemne. I raczej nigdy w życiu nie kupie auta które ma mniej niż 3s.
 
Last edited:

elyp

Zadomawiam się
Zastanawiałem się na 3 LR i Y P.
Wybrałem Y ze względu na większą ładowność o około 100 kg. Nie będę pewnie i tak korzystał z pełnych możliwości ładowności, ale wszystkie samochody, które miałem z małym zapasem dopuszczalnej wagi zawsze miały delikatniejsze zawieszenie i prowadziły się zdecydowanie gorzej przy większym obciążeniu.

Druga sprawa to hak - w 3 montujesz od dołu, złącze kabla również od dołu, trzeba kłaść się aby go zamontować i do tego obciążenie haka w 3 to tylko 55 kg, nie mógłbym już przewozić rowerów, a w Y dopuszczalne obciążenie to 72 kg i montaż od tyłu. Do tego dostęp do bagażnika dla mnie zdecydowanie łatwiejszy, dający znacznie większe możliwości pakowania. Zawieszenie w Y jest wyższe wybacza większe nierówności i przeszkody.

Przyspieszenie w wersji P jest mega bezpieczne przy wyprzedzaniu, włączaniu się do ruchu, zmianach pasa itp. Do tego siedzi się wyżej niż w 3 przez co łatwiej ogarnąć ruch na drodze.
Wersja Y P przy takim rozmiarze kół i mojej jeździe prowadzi się fantastyczne, czuję pewność na zakrętach, bez względu na warunki pogodowe. Prawdopodobnie opony robią w tym wypadku dużą różnicę.

Obawiałem się zasięgu, ale porównując do innych wersji Y to były nieistotne różnice, tylko 3 LR ze swoimi 100 km i więcej dawała mi do myślenia. Pojeździłem trochę testowo i na 400 km obojętne czy zima czy lato wystarczy, że raz zatrzymam się na ładowanie a to wychodzi tak jak zawsze jeżdżę i obojętnie jaką drogą. Zużycie w testach w mieście wyszło mi nawet 120 Wh/km, za miastem około 150 Wh/km, a na autostradzie starając się jechać 140 km/h wyszło mi około 195 Wh/km.

Do tego standardowo przyciemniane tylne szyby i jeden z istotnych argumentów to filtr HEPA w Y, a którego nie ma 3, bardzo mi odpowiada czyste powietrze gdy jadę. Opcja ataku biochemicznego w Y może brzmi śmiesznie, ale czyste powietrze z tym związane bardzo mnie przekonuje.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Druga sprawa to hak - w 3 montujesz od dołu, złącze kabla również od dołu, trzeba kłaść się aby go zamontować
Jak nazwać sytuację, w której jeden słaby argument sprawia, że pozostałe, obiektywnie mocne argumenty, tracą moc?
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ja zdecydowałem się na LR wziąłem dotację i dokupiłem boosta za punkty z referencji.
Best of both worlds jak dla mnie: ekonomiczny zakup (bo dotacja) ... jest zasięg (bo LR) ... jest i moc (bo boost).
 

elyp

Zadomawiam się
Też zastanawiałem się nad taką opcją, ale po jazdach testowych różnice w prowadzeniu okazały się dla mnie zbyt duże. Małą różnicę w przyspieszeniu jeszcze przełknąłbym, ale w jeździe to dwa różne auta. Na prostej było jako tako, ale przy krętych drogach to już przepaść. A różnicę w zasięgu 19 km nawet nie brałem pod uwagę.
 
Top