Dlaczego właściciele TMY wybierają wersję Performance?

zibizz1

Pionier e-mobilności
Różnica w konfiguratorze jest trochę większa - na 19" WLTP to 565 vs. 514 w performance, ale w praktyce to faktycznie jakieś pomijalne wartości jak się zobaczy różnice w zużyciu na 100 km.
LR na 20 ma juz tylko 533. Do Performance mozna zamontować 19 cali, mam takie zimowe. Jak sie jedzie ze stala prędkością to zużycie powinno byc podobne. Po mieście przy zwalnianiu i rozpędzaniu trzeba ten dodatkowy silnik rozpędzić i zwolnić i na tym sie traci odrobinę ale pewnie podobna ilość energii co przy wożeniu w aucie 20-30kg niepotrzebnych rzeczy.
 

sigg

Posiadacz elektryka
Różnica między wersją AWD z dotacją a Performance bez dotacji to 60k PLN. Sporo.

Nie wiem jak inni, ale i tak okazjonalnie korzystam z pełnego przyspieszenia wersji AWD bo mi się po prostu niedobrze robi (a co dopiero pasażerom).
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Dodatkowy silnik? w Y LR i P jest tyle samo silników, to nie plaid ;-)
Racja, nie wiem czemu piszcząc ten fragment myślałem o RWD vs P. Z pasażerami raczej na chill zawsze. Ale samemu lubie czesto wcisnać do końca.(w Plaid nie lubie) Jak sie bierze prywatnie z 3 dzieci to nie ma limitu i można brac odtację na performance.
 

marcinszczepanek

Posiadacz elektryka
A ja wziąłem MYP zamiast MY LR bo po prostu MYP mi się tak zajebiście podoba że masakra. I kupiłem go sercem a nie rozumem - pojechałem na jazdę próbną nową Ską (którą miałem zamówioną) ale jak zobaczyłem za oknem MYP to już byłem zrobiony i decyzja podjęta. Obniżony, na dużych felgach i z lotką. A MYLR jeszcze na 20calowych felgach wygląda jak na szczudłach :( A co do dużej ilości MYP na zachodzie - byłem teraz we Włoszech, wcale tam tak dużo MYP niema. Widziałem zdecydowanie więcej MYLR niż MYP.

Problem jest rzeczywiście w przyspieszeniu, po jakimś czasie nie robi już takiego wrażenia jak na początku, teraz używam go zdecydowanie rzadziej. Ale i tak wciska w fotel :)
 

elyp

Zadomawiam się
Nie wiem jak inni, ale i tak okazjonalnie korzystam z pełnego przyspieszenia wersji AWD bo mi się po prostu niedobrze robi (a co dopiero pasażerom).

u mnie odwrotnie chętnie korzystałbym bez przerwy, a pasażerów miałem takich dla których to jak roller coaster
 

EVJerry

Fachowiec
Myślę, że wystarczy przejechać się wersją Performance, by odpowiedzieć sobie na tytułowe pytanie. Performance jeździ rewelacyjnie, przyspiesza rewelacyjnie, kosztuje stosunkowo niewiele więcej.
Lepsze przyspieszenie przydaje się nie tylko dla radości, ale przede wszystkim, daje większy margines bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu. Napęd AWD zwiększa bezpieczeństwo w trudnych warunkach i przy włączaniu się do ruchu, np. z poprzecznej drogi, bo zmniejsza moment obrotowy na kołach o połowę, więc daje większy margines do poślizgu koła.
Natomiast minusem jest "pomysł" Tesli, by felgi były tak szerokie, że są zrównane z oponą - każdy kontakt z krawężnikiem kończy się nowym zarysowaniem. Podobnie jak kłopotem jest większa szerokość felg z tyłu w stosunku do przodu - nie można przez to rotować opon.
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Dużo podróżuję po Europie i zauważyłem, że najczęstszą wersją TMY jest Performance,
Masz oko. Ja nie zauważyłem, by Performance dominował w statystykach.
Jest za to takie zjawisko: jak kupisz jakiś model samochodu to nagle okazuje się, że wszyscy dookoła też jeżdżą tym samym modelem.
 

Pleśniak

Posiadacz elektryka
Pewnie jest to syndrom BMW: na ulicach jeździ więcej Performance niż wyjechało z fabryki :D
 
Top