Dobre podsumowanie gdzie dziś jest elektromobilność w Polsce

cooler

Pionier e-mobilności
Dobrze widzieć ze GW wymienia starsze 50kW na 140kW, życie staje sie łatwiejsze.

Tak, wymienia na 2x 140 jak w Zajazd Orchidea S8 Ostrów Mazowiecka po czym zmniejsza moc najpierw do 75, a teraz do 50kW.

I życie nic a nic nie stało się łatwiejsze, a na S8 do Białegostoku są tylko 2 ładowarki (PGE 50kW daleko od S8 w Ostrowii Mazowieckiej, więc jej nie liczę):
- Orlen 50kW w Szumowie
- i właśnie GW pomiędzy Ostrowią i Wyszkowem. Wszystkie przy S8 są po północnej stronie kierunek na Warszawę, więc jadąc w drugą stronę trzeba kombinować. Jak nie masz dużej naładowanej baterii na fula to zimą po prostu nie dojedziesz.

Nic się nie zmieniło od prawie 2 lat. A bez infrastruktury to proszę już nie zachwalać tak BEV bo jeszcze następni się nabiorą i takich dyskusji będzie coraz więcej, a potem walki na noże o ładowarkę 50kW pośrodku niczego.

W dodatki Tesla mnie wkurza bo tych samochodów jednak najwięcej schodzi, plus mnóstwo turystów się Teslami kręci, ale już SC to u nas jak na lekarstwo, a to w innych krajach daje ogromną przewagę Tesli. Nic się kur..a nie da, a sprzedawać to pierwsi (choć jeszcze niedawno łaskę robili że się doczekałeś i wydali Ci na odwal zrobione auto).
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
I życie nic a nic nie stało się łatwiejsze.
Moje się stało, jeśli Twoje nie to może być mi przykro, ale na moja ocenę to nie wpływa.
W dodatki Tesla mnie wkurza bo tych samochodów jednak najwięcej schodzi, plus mnóstwo turystów się Teslami kręci, ale już SC to u nas jak na lekarstwo, a to w innych krajach daje ogromną przewagę Tesli. Nic się kur..a nie da, a sprzedawać to pierwsi (choć jeszcze niedawno łaskę robili że się doczekałeś i wydali Ci na odwal zrobione auto).
Fakt, bo przez ładowarki Kia, Hyundai i grupy VW to już prawie spod domu nie mogę wyjechać. Nastawiali tego od groma. Jeszcze podobno w każdej lampie na mojej ulicy maja wpiąć DC od Toyoty, a SuC tylko obiecują i obiecują.
Swoje ICE tez tankujesz tylko na dealerskich stacjach?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Swoje ICE tez tankujesz tylko na dealerskich stacjach?
Nie, ale oni tego nie zachwalali jako zaleta kupna ich samochodu. A Tesla i owszem.

BTW: no ile macie w PL tych Waszych sieciowych stacji fundowanych przez Mercedes, BMW, Hyundai i KIA? Coś około 6? Taka inicjatywa miała być, a ostatecznie to się ponapinali, sprzedają w PL auta ale 6 słownie sześć ładowarek i to po 2 stanowiska.
Kurde, jak ludzie mają tym jeździć jakby nagle zrobiło się 10x elektryków?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ad Tesla ;-)
Na h czy ch mi ich ok 19 000km darmowych ładowań na Super Ch jakie jeszcze mam ?
Do grobu je zabiorę (jak wykorkuję przed 30 grudnia 2025.r bo wtedy ta darmocha wygaśnie).
Jesteśmy prowincją o wysokim jednak mniemaniu o sobie z marginalną sprzedażą Tesli, to ta firma nie widzi potrzeby użerania się z naszymi urzędasami, bo nie będzie "wyciągala kombajnu dla jednego kłosa '. I mamy - coming soon po wieczne czasy.

Na obecną sytuację, patrząc na ślamazarny rozwój infrastruktury bez ładu i składu jakby to idiota robił, lub Dyrektor z filmu Bareji co jeziora przenosił, promując elektromobilność EW i my - podcinamy póki co sobie gałąź na której siedzimy.
To jak z fotowoltaiką w niektorych rejonach (za dużo i gowniana infrastruktura blokuje wszystkich co chcieli dobrze).
Ev zamiast robić się coraz milszym autem na dlugie trasy, tańszym, to przez sytuację ekonomiczną i że akurat rządzą nami, niezależnie od barw partyjnych, raczej ćwoki, to tylko między sobą możemy chwalić BEV. Innym lepiej kłamać 🤥 🌟
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Przejechałem ciągiem 250 km z ustawionym ładowaniem w tym punkcie, baterię podgrzewało po drodze kilka razy, przy ładowaniu nie było komunikatu, że ograniczone ładowanie baterii lub że trzeba podgrzać baterię.
Gdyby nie była, to by był?
Pytam bo się w stopce nie chwalisz czym jeździsz, a szklanej kuli nie mam.
W każdym razie - skoro nie dzieliłeś złącza, a ładowanie było wolniejsze niż powinno, to wniosek jest prosty - bateria nie było dość nagrzana.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Nie, ale oni tego nie zachwalali jako zaleta kupna ich samochodu. A Tesla i owszem.
Niby to samo a każdy patrzy inaczej, SC nigdy nie było dla mnie czynnikiem wyboru, akurat T ma inne zalety motoryzacyjne i technologiczne, no i oczywiście swoje wady.
BTW: no ile macie w PL tych Waszych sieciowych stacji fundowanych przez Mercedes, BMW, Hyundai i KIA? Coś około 6? Taka inicjatywa miała być, a ostatecznie to się ponapinali, sprzedają w PL auta ale 6 słownie sześć ładowarek i to po 2 stanowiska.
Kurde, jak ludzie mają tym jeździć jakby nagle zrobiło się 10x elektryków?
8, ale prawdziwie sfrustrowani powinni być Norwedzy bo oni maja tylko 22 a rejestracji 13x wiecej niż w Polsce. Tam pod każdą ładowarka musi być małe Verdun.
W każdym razie - skoro nie dzieliłeś złącza, a ładowanie było wolniejsze niż powinno, to wniosek jest prosty - bateria nie było dość nagrzana.
Ja trochę nie mam zaufania do tych 140kW, bardzo mało wpisów na plug share >80kW, trudno ocenić czy to zima czy jednak ładowarki.
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
A ja jestem debilem i w zeszłym roku przerosły mnie przedpłacane stacje paliw we Włoszech, które już wyparły z miast stacje tradycyjne z płaceniem w kantorku. Wobec powyższego przestawiłem się na elektryka, bo jazda przyjemniejsza a jak nie ogarnę ładowarki kolejnej, nieznanej sieci to będę jechał po superchargerach Tesli ;)
 
Last edited:

rawier

Posiadacz elektryka
Gdyby nie była, to by był?
Pytam bo się w stopce nie chwalisz czym jeździsz, a szklanej kuli nie mam.
W każdym razie - skoro nie dzieliłeś złącza, a ładowanie było wolniejsze niż powinno, to wniosek jest prosty - bateria nie było dość nagrzana.
niekoniecznie - z tym spotykałem się już parę razy na GW, stacja niby oznaczona 50kW a podaje 38 max. Telefon do serwisu, zdalny reset stacji i dalej to samo, informacja zwrotna za słabe napięcie. Podobnie w wakacje miałem kilka razy przy KFC pod Łodzią. Ze 150kW widziałem niecałe 90...
 

consigliero

Pionier e-mobilności
W piątek pojechaliśmy do Starachowic, sprawdzić jedną knajpkę z dobrymi opiniami. Niestety kuchnia to nie wszystko, obsługa na froncie nie może olewać gości. Napiszę tylko że zjedliśmy ale nic nie wypiliśmy bo nam tego nie zaproponowano. Auto załadowane w domu tylko do 80% i jadąc do Ćmielowa aby kupić jakieś talerze, wiedziałem że może być krucho z prądem, to spowodowało że wpadłem na pomysł kawy w Sandomierzu. Po drodze znaleźliśmy fajne miejsce z serami, winem i kiszonkami, prowadzone przez ciekawego człowieka ze starej rodziny młynarzy. Sandomierz to wizyta na Greenway i nowe ceny niecałe 3 PLN za kWh, dobieramy tylko do 50% i w końcu docieramy na kawę w rynku. Okolica ładowarki to tzw galeria, piątek godzina 16 i pustki w sklepie oraz brak jakiegoś miejsca na kawę, ale żadna nie miałaby szans na przetrwanie w tym miejscu, nie mam pojęcia jak mogą się tam utrzymać sklepy. Już w trakcie jazdy z Ćmielowa zaczęły się opady śniegu i na sandomierskim rynku zrobiło się bajkowo. Niestety droga od tego miejsca zaczęła być przygodą, jazda zrobiła się wolniejsza, ale na szczęście pługopiaskarki były widoczne na drogach. Ostatni odcinek do domu już w kopnym śniegu ale temperatura jednocześnie na plusie. Teraz pozytywy, w końcu pojawiła się w Sandomierzu jakaś ładowarka, opisana jako 100 kW, ale spodziewałem się że ładowanie będzie szybsze. Podejrzewam że to jednak kwestia zimy a nasze auto pewnie nie umie w elektryki. Bardzo dziwnie wyglądał wykres ładowania, bo w normalnych warunkach największa moc jest na początku ładowania a później spada. Na szczęście nie muszę korzystać zbyt często z ładowarek komercyjnych. Dwa dni wcześniej byliśmy sprawdzić czy pasuje nam narciarstwo BC i dojazd w okolice Limanowy wraz z powrotem odbył się na naszym prądzie zrobiliśmy 250 km i zostało 9% baterii oraz 30 km zasięgu.
 

Attachments

  • 1E728B9C-D745-4936-8DA7-9BB3BD686C0B.jpeg
    1E728B9C-D745-4936-8DA7-9BB3BD686C0B.jpeg
    145,6 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • A1E50393-CFB8-4329-AB36-D9760B94D9F0.jpeg
    A1E50393-CFB8-4329-AB36-D9760B94D9F0.jpeg
    124,5 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • 94178E65-CE73-45C6-BD15-C74636929365.jpeg
    94178E65-CE73-45C6-BD15-C74636929365.jpeg
    380,6 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • CE714E86-8E9D-48A8-B574-A3B9ABAED36D.jpeg
    CE714E86-8E9D-48A8-B574-A3B9ABAED36D.jpeg
    277,7 KB · Liczba wyświetleń: 9
  • AC11FEC7-5811-40E3-A43E-D4ADC8D5AC8E.jpeg
    AC11FEC7-5811-40E3-A43E-D4ADC8D5AC8E.jpeg
    204,8 KB · Liczba wyświetleń: 8
  • 1510F79B-57E5-41D8-A1F2-2FEB2EC88830.jpeg
    1510F79B-57E5-41D8-A1F2-2FEB2EC88830.jpeg
    167,8 KB · Liczba wyświetleń: 15
Top