Dołożenie portu ładowania DC do używanej Dacia Spring

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie wiem jak to wygląda w Springu, ale w Leafach I to dość popularna i częsta modyfikacja. Do wymiany ładowarka pokładowa i wiązka pomiędzy ładowarką w gniazdem ładowania. Tak z dzień roboty.
No tak, ale nawet jeśli, to dochodzi do tego samo gniazdo.

Ile kosztują te 3 części i ten dzień roboty serwisu?
1/4 wartości całego używanego Springa z Type2 czy więcej?

Dlatego nie warto....
 

vwir

Pionier e-mobilności
No tak, ale nawet jeśli, to dochodzi do tego samo gniazdo.

Ile kosztują te 3 części i ten dzień roboty serwisu?
1/4 wartości całego używanego Springa z Type2 czy więcej?

Dlatego nie warto....
Serwisu? Raczej żaden serwis tego nie zrobi. Typowa zabawa DIY dla kogoś, kto ma pojęcie co robi. Z leafami jest o tyle prościej, że są popularne i możesz sobie obok postawić leafa który to ma i się nim wzorować. No i części do leafa są mega tanie. W springu pewnie będzie drożej, trudniej będzie znaleźć dawcę na którym można się wzorować no i jeśli nikt tego wcześniej nie robił to mogą wyjść kwiatki. W Leafach też na początku ludzie mieli zasadzkę, bo wiązka to nie tylko dwa grube kable ale i 9 kabli sterujących, które trzeba wiedzieć gdzie i jak podpiąć.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Serwisu? Raczej żaden serwis tego nie zrobi. Typowa zabawa DIY dla kogoś, kto ma pojęcie co robi.
Ale że nie chodziło Ci o ogarnięty serwis od ev?
W każdym razie lepiej żeby nie robił tego domorosły majsterkowicz.
Myślałem że to masz na myśli pisząc, że to niby bezpieczne....
Z leafami jest o tyle prościej, że są popularne i możesz sobie obok postawić leafa który to ma i się nim wzorować. No i części do leafa są mega tanie. W springu pewnie będzie drożej, trudniej będzie znaleźć dawcę na którym można się wzorować no i jeśli nikt tego wcześniej nie robił to mogą wyjść kwiatki.
No właśnie.
I o nie chodziło.
 

rgilu

Nowy na Forum
Nie wiem jak to wygląda w Springu, ale w Leafach I to dość popularna i częsta modyfikacja. Do wymiany ładowarka pokładowa i wiązka pomiędzy ładowarką w gniazdem ładowania. Tak z dzień roboty. Więc zanim zaczniecie opowiadać komuś czy sobie zdaje sprawę to warto żebyście sobie sami zdali sprawę z tego że nie taki diabeł straszny.
Tak, zadaję sobie sprawę, że jest to możliwe w innych autach jak Nissan czy Tesla. Ze wstępnych oględzin wynika że tak samo będzie w Springu - do wymiany skrzynka inwertera, gniazdo i kabel. Nie ma pewności czy to wymiana zadziała plug&play czy trzeba będzie zrobić update oprogramowania pokładowego - i tu spodziewam się możliwych kłopotów.

Co do niemerytorycznych wypowiedzi na forum - to pominę to milczeniem ....
 

rgilu

Nowy na Forum
Serwisu? Raczej żaden serwis tego nie zrobi. Typowa zabawa DIY dla kogoś, kto ma pojęcie co robi. Z leafami jest o tyle prościej, że są popularne i możesz sobie obok postawić leafa który to ma i się nim wzorować. No i części do leafa są mega tanie. W springu pewnie będzie drożej, trudniej będzie znaleźć dawcę na którym można się wzorować no i jeśli nikt tego wcześniej nie robił to mogą wyjść kwiatki. W Leafach też na początku ludzie mieli zasadzkę, bo wiązka to nie tylko dwa grube kable ale i 9 kabli sterujących, które trzeba wiedzieć gdzie i jak podpiąć.
Do springa też są tanie inwertery na Ebay. I też można podpatrzeć na wersję z fabrycznym portem DC - także...
 
Top