domowa ładowarka EVSE Level2 na europejskiej sieci 230V

eSUBA94

Posiadacz elektryka
Witam, założyłem temat bo innego takiego nie znalazłem (temat był na pewno nie raz poruszany na starym skasowanym forum samochodyelektryczne bo w tamtych latach masa osób sprowadzała tesle z USA i mało kto miał konwersje na EU i latał na chademo po mieście)

szukam sposobu na podłączenie ładowarki EVSE Level2 na naszej europejskiej sieci 3 fazowej 230V 50Hz

posiadam obecnie auto z pokładową 3,5kW które ma właśnie w porcie Type1 drugi pin podpisany jako L2/N i działa ładowanie zarówno gdy jest tam przewód neutralny ale i nic (sam fazowy + uziemienie)
ale jako że zmieniam na auto które ma ładowarkę pokładową 1 fazową 11,5kW (48A) chciałbym wykorzystać chociaż część z tego bo 7,2kW 32A na L1 to dla mnie czasem będzie za mało a też nie chcę non stop obciążać 1 fazy gdybym robił w domu inne rzeczy w tym samym czasie


nie jestem ekspertem i znawcą od elektryki, nie wiem też czy wszystko dobrze rozumiem
według instrukcji wielu popularnych wall chargerów i mobile connectorów z USA pokazane są takie schematy (i nie tylko one bo te z aliexpress to samo)
tesla wall usa.jpg


jeśli dobrze rozumiem prąd jest wtedy rozdzielany na L1 i L2 po połowie? czy źle myślę?

tesla wall usa2.jpg


posiadam też taką bardzo starą ładowarke w domu, nie używałem jej nigdy bo nie potrzebowałem, w niej L1 i L2 jest zmostkowane za pomocą warystora
1742850760071.png


jeśli ktoś ma inne porady na szybkie i wygodne ładowanie aut EV z rynku USA chętnie wysłucham, kiedyś dużo osób kojarze miało właśnie 1 fazowe, jak były czasy roadstera widywałem w europie na fotkach 70A ładowarki w domach pod roadstera (dostawcą był chyba clippercreek)


mam też dość dobre zabezpieczenie przedlicznikowe gdyż kiedyś z 28 lat temu miałem dawno temu oporowy piec 1 fazowy do grzania wody, płytę elektryczną w kuchni 1 fazową, ciężką bramę przesuwną i dużo halogenowego oświetlenia stąd takie zabezpieczenie dla L1, mam w domu instalację post prl - czyli PEN ale jak będzie trzeba to mogę w końcu je zmienić
1742850087519.png
 

vwir

Pionier e-mobilności
A więc pytanie do was, jaką opcje EVSE byście finalnie wybrali?

Chińczyka, czy używany wallbox tesli z USA? (ewentualnie może to być od Audi, Forda itp.)

wallbox ma ten plus że ma wifi które może ustawiać max obciążenie jak pracuje inny wallbox (ale nie wiem czy działa to USA+EU na jednej sieci domowej)


Opcja.1
View attachment 29093

Opcja.2
View attachment 29094

Opcja.3
View attachment 29095


zabezpieczenia u mnie nie grają marginesu:
View attachment 29097
No ale z ali podesłałeś type1, a z Tesli masz „sowę”. Będziesz przekładał wtyczkę?
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
No ale z ali podesłałeś type1, a z Tesli masz „sowę”. Będziesz przekładał wtyczkę?

akurat adapter na NACS to żaden problem, dosłownie prawie każdy ogarnia nawet i 72A, ma zatrzask że trzyma się na stałe i nie zajmuje dużo miejsca, w USA od lat mieli problemy z adapterami więc stały się one powszechne i dość fajnie zaprojektowane
 

szczur333

Zadomawiam się
w PL 7KW to max z AC (no chyba ze dociązysz pozostale fazy) zobacz w umowie z operatorem dopuszczalną asymetrie faz - zwukle jest to 30-32A roznicy

jak bedziesz jechał 48A na jednej i jakies grosze na pozostalych to umowe z tobą rozwiąża

juz 32A to problem bo u mnie potrafi byc 250/250/230V na fazach

a jak sie okazalo sasiad ma pompe (1F) na tej fazie co ja mam auto i raz widzialem 240/240/210V jak ładowalem 32A


kup DC jak normalny człowiek bedziesz miał z 3F ;), ja wlasnie DC kupilem ze wzgledu na riviana

ładowarke zamowilem a riviana nie znalazlem i w koncu musialem zarzucic ten projekt chwilowo
 
Last edited:
Top