Miałem taki dylemat w styczniu. Zamówiłem najpierw rok temu KIA EV6. Czekałem rok. Po kolejnym telefonie do salonu i braku odpowiedzi na temat daty odbioru zdecydowałem się na TM3LR. Po jeździe próbnej byłem podekscytowany, ale przyszła chłodna analiza wykorzystania samochodu oraz ogólnej kwoty rabatu jakie Tesla dała na swoje modele. TMYLR przecenili o 55 tyś. i ceny TM3 i TMY różniły się jedynie o 5tyś. Mając prawie za tę samą cenę samochód przestronniejszy z możliwością łatwego załadunku, tak samo wygodny i podobnie szybki, a zużywający jedynie 2 kWh/100 więcej wybrałem opcję TMYLR. I nie żałuję. Sprawdza się na 100%.
Rozważam KIA EV6, Obecnie jezdzę Toyotą c-hr. Do suwów jestem rpzyzwyczajony, chociaż w przeszłości miałem sedany: Audi A4 i peugeota 406, polonez ATU. Nigdy nie miałem problemów ze spakowaniem się. Jednak Od jakiegoś czasu lubię samochody względnie kompaktowe, bo mam doświadczenia z problemami podczas parkowania w Krakowie. Na trasie wielkość auta nie ma dla mnie znaczenia.
Pooglądałem tochę YT: Kanał Munro Live, gdzie chwalili teslę za rozwiązanie odlewanych części przednich i tylnich. Do mnie przemawia fakt iż jest to odlew z aliminium więc nie będzie korodować (teoretycznie).
Zakup Tesli planuję na przyszły rok. Może się jeszcze sporo wydażyć, np pojawi ię tesla 2, lub Y spadnie z ceny
