Dylemat zakupowy TM3 vs TMY

Frunek

Fachowiec
Do jazdy koło domu wygodniejsza TMY,
Z zaletami które wymieniasz się zgadzam. Jednak dla mnie tydzień jazdy TMY (przesiadłem się z TM3) to za mało żeby się przyzwyczaić do gabarytów. Zupełnie nie czuję gdzie jest tył samochodu. To szczególnie dokuczliwe w parkingach podziemnych. Nie dowierzam też że TMY jest tylko 5.6cm dłuższa od TM3:
1680249702024.png

No ale to mój pierwszy w życiu SUV. Jeszcze parę tygodni i się przyzwyczaję.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Zgadzam się z opinią, z jednym zastrzeżeniem, jeździełem TM3 w 4 dorosłe osoby po Europie i nie było problemu ze spakowaniem bagaży (oczywiście nie były to narty). Gdyby w TM3 był podział kanapy jak w TMY to by było Ok.
Patrze pod swoim kontem, jak jadę na wakacje to mam duży szpej ze sobą, deska z wiosłem, czasem ponton, czasem winsurfing na dachu, rowery na dachu lub haku. Lubię kempingi, nawet jak mam bungalowa to i tak gratów jest.
Tak jak Ty robisz objazd po Europie autkiem, ja robię to motocyklem, a wtedy 1 kufer mi starczy. Podsumowując do lajtowej jazdy na lekko/hotelu z bagażem 1torba/walizka na 1 osobę TM3 oczywiście nadaje się dla 4 osób jak najbardziej i niczym oprócz gazu taniej tego nie zrobi się, żadnym innym elektrykiem nie uzyska się takiego zasięgu i tak niskiego zużycia energii.
 

Koma

Zadomawiam się
Miałem taki dylemat w styczniu. Zamówiłem najpierw rok temu KIA EV6. Czekałem rok. Po kolejnym telefonie do salonu i braku odpowiedzi na temat daty odbioru zdecydowałem się na TM3LR. Po jeździe próbnej byłem podekscytowany, ale przyszła chłodna analiza wykorzystania samochodu oraz ogólnej kwoty rabatu jakie Tesla dała na swoje modele. TMYLR przecenili o 55 tyś. i ceny TM3 i TMY różniły się jedynie o 5tyś. Mając prawie za tę samą cenę samochód przestronniejszy z możliwością łatwego załadunku, tak samo wygodny i podobnie szybki, a zużywający jedynie 2 kWh/100 więcej wybrałem opcję TMYLR. I nie żałuję. Sprawdza się na 100%.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Różnica zużycia zależy pewnie od sposobu użytkowania, przy delikatnym sposobie jazda ala wltp, drogami lokalnym po mieście pewnie będzie to 2kwh.
GPS 140 a nawet 120 na pewno duużo więcej TMY opitoli, przy 140 to podejrzewam że 6kwh różnicy to mało.
 

miksell

Posiadacz elektryka
Miałem taki dylemat w styczniu. Zamówiłem najpierw rok temu KIA EV6. Czekałem rok. Po kolejnym telefonie do salonu i braku odpowiedzi na temat daty odbioru zdecydowałem się na TM3LR. Po jeździe próbnej byłem podekscytowany, ale przyszła chłodna analiza wykorzystania samochodu oraz ogólnej kwoty rabatu jakie Tesla dała na swoje modele. TMYLR przecenili o 55 tyś. i ceny TM3 i TMY różniły się jedynie o 5tyś. Mając prawie za tę samą cenę samochód przestronniejszy z możliwością łatwego załadunku, tak samo wygodny i podobnie szybki, a zużywający jedynie 2 kWh/100 więcej wybrałem opcję TMYLR. I nie żałuję. Sprawdza się na 100%.
Rozważam KIA EV6, Obecnie jezdzę Toyotą c-hr. Do suwów jestem rpzyzwyczajony, chociaż w przeszłości miałem sedany: Audi A4 i peugeota 406, polonez ATU. Nigdy nie miałem problemów ze spakowaniem się. Jednak Od jakiegoś czasu lubię samochody względnie kompaktowe, bo mam doświadczenia z problemami podczas parkowania w Krakowie. Na trasie wielkość auta nie ma dla mnie znaczenia.

Pooglądałem tochę YT: Kanał Munro Live, gdzie chwalili teslę za rozwiązanie odlewanych części przednich i tylnich. Do mnie przemawia fakt iż jest to odlew z aliminium więc nie będzie korodować (teoretycznie).

Zakup Tesli planuję na przyszły rok. Może się jeszcze sporo wydażyć, np pojawi ię tesla 2, lub Y spadnie z ceny :)
 

Michal

Moderator

daniel

Señor Meme Officer
Podobno najwcześniej 2025, więc nie liczcie na to za bardzo ;)
Są też podejrzenia, że fabryka jest w Meksyku, bo pierwsze sztuki będą szły na Amerykę Południową.
 

Mikej

Zadomawiam się
Dla mnie Y ma jeszcze jedną zaletę- można wygodnie przespać się w aucie po złożeniu tylnych siedzeń (camping mode i materac). W M3 to byłby challange. Też miałem zamówioną M3 ale po obniżce zamówiłem Y i nie żałuję.
 
Top