Dylemat zakupowy TM3 vs TMY

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Fajny ale to Van, wozimy mnóstwo zmarnowanej przestrzeni nad głową. Lepiej niższy a w razie potrzeby dać boks na dach. Do miasta spoko ale w trasę lepiej Toyota Sienna czy Chrysler Pacyfica tylko na prąd.

Zarówno Model 3 jak i Model Y nie wykorzystują dobrze swojej długości, ale jednak Y robi to lepiej, Wolę pozycje bardziej krzesełkową mimo że nie mam problemu z wysiadaniem i zdrowe kolana. Dlatego ja wybieram Y/X z tego co obecnie jest.
Swoją drogą nawet nie wiedziałem że ID.Buzz to auto 5 osobowe - myślałem że wzorem pierwowzoru ma więcej miejsc a to tylko bryła. Na marginesie chyba słabo się sprzedaję bo trafiłem na fabrycznie nowego ID.Buzza za 207 tys. po dopłacie w jakiejś tam konfiguracji. Chwile temu ID.3 dobijał tej kwoty (a że była abstrakcyjna to inna kwestia)

 

inter

Pionier e-mobilności
Swoją drogą nawet nie wiedziałem że ID.Buzz to auto 5 osobowe - myślałem że wzorem pierwowzoru ma więcej miejsc a to tylko bryła. Na marginesie chyba słabo się sprzedaję bo trafiłem na fabrycznie nowego ID.Buzza za 207 tys. po dopłacie w jakiejś tam konfiguracji. Chwile temu ID.3 dobijał tej kwoty (a że była abstrakcyjna to inna kwestia)

Wersja LONG miała mieć więcej miejsc, ale czy jest już dostępna?
A ta cena to tylko dla działalności, prywatnie nie łąpie się na żadne dofinanowanie.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Zapisy na dłuższą wersję LWB miały pod koniec 2003 ruszyć. A pierwsze auta w wersji 7 osobowej w 2024 Q3-4 Rozważalem ale wybrałem Xa bo był od ręki
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Ja jeździłem E-class'ami i nie było wcale dobrze, nie widzę żadnej różnicy w stosunku do Tesli, z tego co widzę 2020 C-class ma lepsze parametry o dokładnie 0,4m (średnica zawracania 11.2m), jeżeli taka różnica oznacza że "skręca w miejscu" to OK, ale mi osobiście się nie wydaje żeby to było jakoś super:
Taki Hyundai Lantra ma 9,8m, więc to jest dopiero mało, do Merców to jest przepaść.
Po przesiadce z C-klasy do modelu 3, zdecydowanie poczułem różnicę jeżeli chodzi o średnicę zawracania na niekorzyść Tesli. Nie wiem czy było to te 0,4m, ale było czuć. C-klasa była w 4matic wiec z napędem na 4 koła.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Po przesiadce z C-klasy do modelu 3, zdecydowanie poczułem różnicę jeżeli chodzi o średnicę zawracania na niekorzyść Tesli. Nie wiem czy było to te 0,4m, ale było czuć. C-klasa była w 4matic wiec z napędem na 4 koła.
Dokładnie nam identyczne odczucia. Na parkingach pod każdym marketem parkowałem na raz a teraz to nie takie oczywiste. Zawracanie analogicznie.
To co jest podane na papierze często nijak się ma realiów. Na niekorzyść Mercedesa wiele lat temu mogę wskazać moją pierwszą c-klase w204 która rzekomo miała mieć na papierze bagażnik większy o 20L niż citroen c5 pierwszej generacji z której się przesiadłem. No sorry ale to była lipa jak teraz to że TM3 zawraca jak Cklasa
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
Kto w takim aucie (Buzz) wstawił kanapę, a nie 3 niezależne fotele ... 🤦‍♂️
To nie daje wiele korzyści dla rodziny 2+3
Mimo wszystko daje, bo z tyłu jest po prostu przestronnie. Ale zamiast dzielonej kanapy lepsze byłyby 3 fotele.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Swoją drogą nawet nie wiedziałem że ID.Buzz to auto 5 osobowe - myślałem że wzorem pierwowzoru ma więcej miejsc a to tylko bryła. Na marginesie chyba słabo się sprzedaję bo trafiłem na fabrycznie nowego ID.Buzza za 207 tys. po dopłacie w jakiejś tam konfiguracji. Chwile temu ID.3 dobijał tej kwoty (a że była abstrakcyjna to inna kwestia)
Za chwilę ma być wersja long z mocniejszym silnikiem i większym pakietem oraz opcją wnętrza w 3 rzędach. Cena za auto z konfiguratora była dość odklejona, a prądożerność sprawia, że zasięg jest umiarkowany. Ale i tak świetnie wygląda i nie bardzo ma konkurencję.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Buzz - To jedyny elektryk innej firmy, który mi sie na tyle podoba, ze gdybym mial coś wybrac po za "wiodzącą marką" to byłby to on. A na pewno jakbym miał dużą rodzinę lub coś do wożenia na co dzień wokół komina i to najmniejszą wersję na wypasie.
A kupił bym do wozenia jak teraz powietrza, gdyby mial trochę lepsze to co ma złe.
 
Top