e-C3 trafia do salonów

LLLeon

Nowy na Forum
Ok, to nie wiedziałem, że samochód potrafi "zmostkować" dwie fazy 16A w jedną 32F, w takim razie ten wallbox ma trochę więcej sensu ale ja i tak tego nie wykorzystam, w garażu w którym będę ładował mam 1F 10A.
Z Leafem mi chodziło o coś innego, w moim przypadku ma ładowarkę 1F 16A i jak ładowałem go na słupku 3F 16A albo i 3F 32A to on i tak zawsze brał tylko 3,6kw. Ograniczeniem tutaj był samochód.
A tu samochody o których mówię :D
 

Attachments

  • PXL_20250413_083552555.jpg
    PXL_20250413_083552555.jpg
    3,6 MB · Liczba wyświetleń: 23

vwir

Pionier e-mobilności
O, przedlift.
No tak, w Leafie masz max 3,6kW bo to jest max przedliftowego Leafa. Nie ma znaczenia ilość faz. Tymczasem w autach z trójfazową ładowarką 11kW można jak najbardziej ładować jednofazowo, z mocą 7kW. Ba - niektóre mostkują trzy moduły (a nie dwa), więc teoretycznie łykają więcej niż 32A na fazie. Sprawdzałem :] Tylko że gniazdo i wtyczka najczęściej są do 32A.
 

stanwisniew

Zadomawiam się
Wlasnie zamówiłem auto do odbioro po świętach jeszcze mi sie udało trafic :) wlasnie jedzie z fabryki ;) mam nadzieje że poprawili juz choroby wieku dziecięcego które trapiły ten model na początku.
 

lukech

Zadomawiam się
Tak realnie nigdzie nie widziałem w recenzjach tych problemów poza czterema, które albo są problemami, albo urokiem tego modelu :)

1. Ładowanie DC jest bliższe 50kW max a nie 100kW.
2. Podobno na poprzecznych przeszkodach, typu sztywnych progach zwalniających, czasami słychać głuchy stukot, co jest dziwne biorąc pod uwagę reklamowane komfortowe zawieszenie.
3. W obecnej wersji oprogramowania wyświetlacz nad kierownicą pokazuje tylko % baterii i zasięg, ale nie chwilowe zużycie kWh/100km.
4. Aplikacje są pełne bugów czy też w ogóle nie działają.

Czy to są poważne problemy? Szczerze mówiąc, raczej nie. 3. i 4. mają szanse być poprawione aktualizacjami oprogramowania. 2. może już nie występować w nowych egzemplarzach. 1. Wpływ ma raczej niewielki jeśli to auto nie na trasy.
 

lukech

Zadomawiam się
Imo problemy wieku dziecięcego. Podobno citroen przedłużył gwarancję na 5 lat dla auto dostarczanych od kwietnia?

A jakie masz zużycie?
Jeszcze czekam na odbiór (przewidywany w maju). Gdybym już go miał to nie patrzyłbym na recenzje :) W tychże recenzjach zasięg to 200 - 250km.

A co do gwarancji - nie widzę tego na oficjalnych stronach - skąd info?
 

mALEK

Pionier e-mobilności
do 8 lat dla aut zakupionych po 10 stycznia 2025 i teoretyczie wystarczy robic tylko przeglady

https://www.media.stellantis.com/pl...-dodatkowa-ochrone-oferujaca-do-8-lat-spokoju

a praktycznie trudno sie doszukac pelnego zakresu tej gwarancji i co ona obejmuje szczegolnie w przypadku BEV
w kwestii zasiegu, mniej sie przjmuje jego wartoscia latem, a bardziej zima, biorac pod uwage, ze piszemy o baterii LFP grzanej/chlodzonej powietrzem. z drugiej storny nie bedzie zadnego problemu, aby auto ciagle ladowac min-max, bo to LFP ;)
 
Last edited:

lukech

Zadomawiam się
do 8 lat dla aut zakupionych po 10 stycznia 2025 i teoretyczie wystarczy robic tylko przeglady

https://www.media.stellantis.com/pl...-dodatkowa-ochrone-oferujaca-do-8-lat-spokoju

a praktycznie trudno sie doszukac pelnego zakresu tej gwarancji i co ona obejmuje szczegolnie w przypadku BEV
Dzięki, to widziałem, ale kolega wyżej wspomniał o 5 latach od kwietnia, a nie 8 latach od stycznia :)
Ogólnie jednak spoko, ta rozszerzona gwarancja Citroena przypomina trochę Toyota Relax (podobne zasady).
Zobaczymy czy się przyjmie w Citroenie, bo Toyota konsekwentnie budowała ten wizerunek i udało im się dość skutecznie tą gwarancją go wzmocnić. Stellantis raczej nie jest znany z takiej stabilności, ale trzymam kciuki.
 
Top