EAP - dlaczego oddałem

tenOr

Posiadacz elektryka
Bawiłem sie przez 2 dni EAP. Fajny dodatek, ale moim zdaniem nie warty w tej chwili tych pieniędzy. Chyba, że jeździcie non stop po drogach ekspresowych lub autostradach. Moje szybkie spostrzeżenia:
  • parkowanie automatyczne: w sumie jedyna rzecz która działa całkiem spoko. pod warunkiem, że jesteście OK jak kręci wam kołami jak stoi w miejscu. ja jestem oldskoolem i uczyli mnie że jak tak będę robił to obleję egzamin na prawko :) ale naprawdę daje radę. znajduje właściwie wszystkie miejsca które chciałem. parkuje dobrze (nie idealnie) zarówno prostopadle jak i równolegle.
  • summon: przód / tył OK, ale nie widzę większego zastosowania. Smart summon nie jest smart. Przejedzie 3 m i krzyczy że już maksymalną odleglosc pokonal i mam sie walic. Albo sie rozlaczy. Takze teges...
  • samodzielna zmiana pasów: gdyby bylo jak w stanach to bym bral (czekaja na @Bronek jak przetestuje?). w tej chwili to wieksze zawracanie głowy niż jest to wszystko warte. patrzysz na ekran --> kierunkowskaz --> ruch kierownica. macie na to 5 (10?) sekund i zakladajac. ze sie wyrobicie w czasie, to w moim przypadku ruch kierownica konczyl sie w duzej ilosci przypadkow wylaczeniem systemu, bo za mocno ruszylem. do tego Tesla nie bierze pod uwage, ze ten samochod co go widzi na lewym pasie daleko (wiec mozna wyprzedzac) cisnie 2 paki i nawet na mad maxie was dogoni i bedzie swiecil po plecach. raczej jazda relaksacyjna to nie jest. to nie jest to glupi mechanizm, ale ja to robie w tej chwili 5x bardziej plynnie i szybciej.
I wisienka na torcie: rezygnacja. Link do zwrotu kasy na stronie przekierowuje Was na jakąś w połowie pusta stronę od czapy, ktora ma sie nijak do tego co chcemy zrobić. Tesla Polska tradycyjnie nie odbiera telefonów. Po godzinie ktoś z Holandii odebrał i załatwił wniosek ręcznie. Także uwaga jeśli będziecie to robić w weekend, może się nie udać.

Reasumując, jeśli będę miał kiedyś sporą nadwyżkę $, a nawigacja będzie działać jak w Stanach, to czemu nie. W tej chwili zamiast polecam boosta (jeśli macie SR albo LR). Warto.
 

simen

Zadomawiam się
W temacie "samodzielna zmiana pasów"". Piszesz kierunkowskaz a potem ruch kierownica. To ciekawe bo u mnie zadnego ruchu kierownica robic nie trzeba. Po prostu kierunkowskaz i auto zmienia pas samo. Jadac na wprost na autopilocie (na autostradzie) auto sugeruje na ekranie ze warto zminic pas i wtedy potwierdzasz kierunkowskazem a auto zmienia pas samo. Oczywscie kierownicy trzeba dotykac co 15 sekund ale nie jest to zwiazane ze zmiana pasa. Jedyna rzecz jest taka ze moja tesla (SR+ MIC) jest kupiona i zarejestrowana w Holandii. Czyzby przepisy dotyczace automatycznej zmiany pasa sa inne tutaj niz Polsce?
 

danielm

Pionier e-mobilności
W temacie "samodzielna zmiana pasów"". Piszesz kierunkowskaz a potem ruch kierownica. To ciekawe bo u mnie zadnego ruchu kierownica robic nie trzeba. Po prostu kierunkowskaz i auto zmienia pas samo. Jadac na wprost na autopilocie (na autostradzie) auto sugeruje na ekranie ze warto zminic pas i wtedy potwierdzasz kierunkowskazem a auto zmienia pas samo. Oczywscie kierownicy trzeba dotykac co 15 sekund ale nie jest to zwiazane ze zmiana pasa. Jedyna rzecz jest taka ze moja tesla (SR+ MIC) jest kupiona i zarejestrowana w Holandii. Czyzby przepisy dotyczace automatycznej zmiany pasa sa inne tutaj niz Polsce?
ooo to nowość. ja też od zawsze musze i kierunkowskaz i ruch kierownicą, nawet przy NoA, co w modelu 3 jest upierdliwe.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W temacie "samodzielna zmiana pasów"". Piszesz kierunkowskaz a potem ruch kierownica. To ciekawe bo u mnie zadnego ruchu kierownica robic nie trzeba. Po prostu kierunkowskaz i auto zmienia pas samo. Jadac na wprost na autopilocie (na autostradzie) auto sugeruje na ekranie ze warto zminic pas i wtedy potwierdzasz kierunkowskazem a auto zmienia pas samo. Oczywscie kierownicy trzeba dotykac co 15 sekund ale nie jest to zwiazane ze zmiana pasa. Jedyna rzecz jest taka ze moja tesla (SR+ MIC) jest kupiona i zarejestrowana w Holandii. Czyzby przepisy dotyczace automatycznej zmiany pasa sa inne tutaj niz Polsce?
Tak mam co jakiś czas, potem znów jednak trzeba ruszyć lub musnąć kierownicę. Ale u mnie bywa że często kompletnie te 15 sek nie obowiązuje. To się jednak zmienia, raz się cieszę, to znów mi to zabierają .
Pisalem, ze miałem wrażenie obserwacji przez kamerę wewnątrz i uzależnienie od niej pojawiania się "niebieskiego" komunikatu.
Czyli jest jednak pewna niekonsekwencja w działaniu
 

simen

Zadomawiam się
Mam wrazenie jednak ze poruszamy tutaj dwa zupelnie oddzielne tematy:
- ruch kierownica co 15 sek (to o czym pisze Bronek)
- automatyczna zmiana pasa i wymog ruszenia kierownica aby auto zmienilo pas samo.
To pierwsze u mnie wystepuje i wszyscy wiemy ze u Bronka jest z tym roznie (szczesciaz :))
Jezeli chodzi o to drugie to najwyrazniej polskie prawo jest odmienne od prawa w innych krajach. Przypominam sobie niedawno test Mercedesa S w Polsce gdzie redaktor mowil ze auto ma mozliwosc zmiany pasa ale nie w Polsce. Sadzilem ze z Tesla oprogramownie bedzie takie same we wszystkich krajach Europy ale najwyrazniej tak nie jest.
 

tenOr

Posiadacz elektryka
Proponuję, żeby ktoś z solidnym stażem IT zatrudnił się w Tesli i robił tam za kreta, który będzie nam mówił jak to wszystko jest poukładane (i jak to obejść) :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie do końca to rozne sprawy, są dziwnie czasem powiązane. Mialem np 30 minut jazdy "bez trzymanki" a wołanie o kierunkowskaz i ruch kierownicą przy zmianie pasa i propozycji wyprzedzania. I odwrotnie 15sek a zmiana tylko z samym kierunkiem, bez ruchu kierownicą . Itp..
Różnie jest też z zatrzymywaniem się przed skrzyżowaniami , przejściami dla pieszych- staje ( czerona linia) albo nie. Raz tak, raz inaczej.
Jeden wielki bałagan
Różne zachowanie na różnych drogach, różne ograniczenia prędkości . Kompletne nie czytanie znaków itp itd.
Można się dziwić dlaczego jednak lubię z tym jeździć? No bo jednak jak się podchodzi do tego racjonalnie a nie jak wielu emocjonalnie i do tego pod kątem wydanej forsy, to i tak jest to jeden z najlepszych systemów wspomagania na trasę. Samo trzymanie pasa nie ma sobie równych
 
Top