ëC4 - pierwsze zimowe jazdy i zasięgi

KrzysztofFly

Moderator
Jak oceniasz Teslę w porównaniu do C4 , zastanawiam się nad Teslą dokładnie nad takim samym modelem, ( większy zasięg na trasie i bagażnik dużo większy ) ? Czekam aż będzie salon na Śląsku :)
W sumie to tak różne samochody, że ciężko je porównywać. Tak jak piszesz, zasięg i bagażnik większy w Tesli, a zużycie energii bardzo podobne. Znaczące różnice są także w możliwościach konfiguracji i obsłudze, tego się nawet nie da porównać, to zupełnie inny świat. Na plus w Citroenie dałbym komfort resorowania na kiepskiej jakości drogach, jest zdecydowanie lepszy niż w Tesli, na dobrych drogach nie jest to już odczuwalne.
 

KrzysztofFly

Moderator
Dzisiaj wybraliśmy się naszą e-C4 nad morze do Łeby, dystans w jedną stronę w zależności od trasy 165/170 kilometrów. Pogoda słoneczna, temperatura od kilkunastu do dwudziestu kilku stopni. Start z baterią doładowaną na 100%, prognozowany zasięg 354km
View attachment 5415
Dojazd do Łeby, stan naładowania 57%, prognozowany zasięg 214km, zużycie 11,7kWh/100km, przejechane 169km.
View attachment 5416
View attachment 5417
Powrót do domu, w akumulatorze pozostało jeszcze 10%, prognozowany przebieg 40km, zużycie w drodze powrotnej 12,1kWh/100km.
View attachment 5418
View attachment 5419
Łącznie przejechane 335km, oczywiście bez doładowywania akumulatora, trasa w obie strony pokonana w trybie Normal, z włączoną rekuperacją w tryb B. Po chwili postoju, przewidywany zasięg wzrósł nawet do 46km.
View attachment 5420
Dane trasy, z HA wyglądają tak;
View attachment 5421
Zużycie na powrocie w aplikacji jest wyższe, od wskazania na ekranie, wydaje mi się, że prawdopodobnie ze względu na zużycie prądu przez klimatyzację którą uruchomiłem zdalnie przed odjazdem, aby schłodzić wnętrze samochodu.
Tak dla porównania, przejechałem w zeszłą niedzielę tą samą trasę moją Teslą, można powiedzieć, że tak samo na spokojnie bez szaleństwa, prędkości zgodne z przepisami +5-10 km/h. Wyniki wyszły następujące:
Start ze 100%, dojazd na miejsce 13,6 kWh/100 km, pozostało 69% w akumulatorze, powrót 13,7 kWh/100 km, w akumulatorze zostało 37%. Łączne zużycie energii 45 kWh. Warunki pogodowe podobne, zużycie niewiele większe od e-C4.
 

Halczyn

Zadomawiam się
Moje ec4 z 32k nalotu z 2021 i pierwsze wyniki w chlodnej temp w tym roku- 1-5 stopnia. Ruszylem ze 100%, 60% drogi to autostrada z predkoscia 110-120 km/h, reszta podmiejskie 70-90 km/h plus kawalek miasto,klima na „ auto”, wlaczone grzanie fotela na max, 2 i pol osoby na pokladzie. Zakladam, ze jakies 15 km jeszcze bym ujechal, wiec niecale 170 km na pelnej bateri to chyba sredni wynik.IMG_2319.jpegIMG_2320.jpegIMG_2318.jpeg
 
Last edited:
Top